Ruoan hinta laskee – Lidlissä yli joka neljännen tuotteen hintaa on laskettu
Lidl on lähtenyt toden teolla iskemään inflaatiota vastaan: noin 800 tuotteen hintaa on laskettu reilulla 7 prosentilla joulukuusta lähtien. Uusimmat, kolmea sataa tuotetta koskevat hinnanalennukset tulivat voimaan 29.2.2024. Halvemmat hinnat ovat voimassa kaikissa Lidleissä Hangosta Sodankylään.

Ruokakassin saa nyt selvästi halvemmalla kuin muutama kuukausi sitten. Lidlissä on joulukuusta alkaen laskettu noin 800 tuotteen hintaa. Uusimmat hinnanalennukset tulivat voimaan helmikuun lopussa, jolloin leikattiin lähes 300 tuotteen hintaa. Hinnanalennusten laajuus on merkittävä: Lidlin vakiovalikoima koostuu noin 2500 tuotteesta, joten alennuksia on tehty yli neljäsosaan valikoimasta.
Suurimmat alennukset ovat jopa 40 prosenttia, keskimäärin hintoja on alennettu reilu 7 prosenttia.
– Jokainen Lidlissä asioiva varmasti hyötyy halvemmista hinnoista ostosten pienempänä loppusummana. Monelle on helpotus, että arkiostokset saa halvemmalla ja rahaa säästyy muihin juttuihin, kertoo Lidl Suomen kaupallinen johtaja Mikko Forsström.
Hintoja on laskettu kaikissa tuotekategorioissa. Alennetut hinnat koskevat tuttuja arkipäiväisiä tuotteita, kuten pastaa, juustoa, valmisruokia ja margariinia sekä hygieniatuotteita ja pesuaineita.
– Laskimme hinnan nelihenkisen perheen tyypillisten arkiostosten ympärille. Jos nelihenkisen perheen tavanomaiset ruokaostokset maksoivat vielä muutama kuukausi sitten hieman yli 160 euroa, niin nyt ne saa 135 eurolla. Syntyyhän siinä kuukaudessa jo merkittävä säästö. Halvimpien hintojen lisäksi Lidlistä saa nykyisin myös maan parhaan bonuksen – Lidl Plus -asiakkaat saavat ostoksistaan ostorahaa Lidliin, Forsström summaa.
Lidl Plus -etuohjelman käyttäjiä palkitaan ostoksista rahakupongeilla. Ensimmäisen rahakupongin saa, kun ostokset ylittävät 60 euroa ja parhaimmillaan asiakas voi saada kuukaudessa 100 euroa ostorahaa Lidliin. (Lue tiedote bonusjärjestelmän uudistuksesta)
Asiakkaalle halvat hinnat – Lidl maksaa laskun
Tuotteen hinta muodostuu monesta eri tekijästä, kuten raaka-aineiden hinnoista, kuljetusten hinnoista, teollisuuden ja kaupan välisistä neuvotteluista sekä markkina- ja kilpailutilanteesta.
– Kun hintaan vaikuttavissa tekijöissä tapahtuu muutoksia positiiviseen suuntaan, haluamme asiakkaan hyötyvän heti ja laskemme hintoja ketterästi. Nyt tehdyt hinnanalennukset ovat seurausta rajuimman inflaation taittumisesta ja loput maksamme omista katteistamme. Asiakas saa halvat hinnat, mutta meille tämä ei varsinaisesti tule halvaksi. Lidlin ykkösjuttu on kuitenkin halvat hinnat – siksi haluamme panostaa niihin ja uskomme tämän olevan investointi kulujen sijaan. Voin luvata, että tämä ei jää tähän: asiakkaamme saavat yllättyä iloisesti pitkin kevättä Lidlissä asioidessaan, Forsström kertoo.
Alennetut hinnat on tehty myymälässä asiakkaille aiempaa tunnistettavammaksi. Tuotteiden hintakyltissä on punainen halvempi-merkintä. Lisäksi kaikista tuoreimmat alennetut hinnat tunnistaa punaisesta hintakyltistä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Kanakeitossa jäämiä sinapista2.5.2025 12:24:09 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän kanakeittoa. Takaisinveto tehdään, koska tuotteessa on jäämiä sinapista, mutta kyseistä allergeenia ei mainita tuotteen aineosaluettelossa. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen niille, jotka ovat allergisia sinapille. Muille tuote on turvallinen käyttää. Takaisinveto koskee erää, jolla on viimeinen käyttöpäivä 10.5.2025.
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme