Vuoden kasvuyritys 2024 valitaan lokakuussa - kisa tittelistä on alkanut

Vuoden kasvuyritys 2024 valitaan lokakuussa - kisa tittelistä on alkanut  Vuoden Kasvuyritys valitaan Kasvu Openin Kasvupolku -sparrausohjelmiin osallistuneiden yritysten joukosta. Haku Kasvupolku-ohjelmiin on auki 19.3.2024 asti.
Vuoden kasvuyritys valitaan Kasvupolku-sparrausohjelmiin valittujen lähes 250 yrityksen joukosta. /Kasvu Open

Kasvu Open jakaa vuosittain Vuoden kasvuyritys -tittelin kotimaiselle pk-yritykselle, jonka kasvuhalu ja -potentiaali on todistettu. Yrityksen kotipaikalla tai toimialalla ei ole merkitystä.

Vuoden kasvuyritys valitaan Kasvupolku-sparrausohjelmiin valittavien lähes 250 yrityksen joukosta. Ohjelmien yritysvalinnat tehdään hakemusten perusteella kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Valinnat tekee jokaisen Kasvupolku-ohjelman oma tuomaristo. (Kaikki ohjelmat ja tuomaristot näet tästä.)

Vuoden kasvuyrityksen valitsee valtakunnallinen tuomaristo

Kaikki Kasvupolku-ohjelmiin valitut yritykset voivat halutessaan kisata Vuoden kasvuyritys -tittelistä, mutta vain TOP 60 (shortlist) joukko etenee tapaamaan valtakunnallista tuomaristoa, joka valitsee Vuoden kasvuyrityksen. Yritykset sijoittuvat listalle sparrauksissa saamiensa arviointien perusteella.

Syksyllä 2024 tuomaristo tapaa ja arvioi TOP 60 -yritysjoukon, ja valitsee joukosta Vuoden kasvuyritys -tittelistä kisaavan TOP 10 -kärjen.

Vuoden Kasvuyritys valitaan kasvuyritystapahtuma Kasvu Open Karnevaalissa 31.10.2024.

Vuoden kasvuyrityksen valitsevaan tuomaristoon kuuluvat:

• Katriina Anttila, kasvujohtaja (Chief Growth Officer), Good Ventures

• Simo Kajaste, toimitusjohtaja (Group CEO), hasan ja partners

• Lennu Keinänen, sarjayrittäjä, bisnesenkeli (tuomariston pj.)

• Merja Rahkola, hallitusammattilainen

• Unna Lehtipuu, toimitusjohtaja, valmentaja ja kirjailija

• Vesa Riihimäki, johtaja, Nordea Startup and Growth

Vuonna 2023 Vuoden kasvuyritykseksi valittiin oululainen Profilence. Vuonna 2014 perustettu yritys on Android-pohjaisten laitteiden vakauden, suorituskyvyn ja energiankulutuksen optimoinnin edelläkävijä.

Mediayhteydenotot ja haastattelupyynnöt

Jaana Seppälä
toimitusjohtaja, Kasvu Open
jaana.seppala@kasvuopen.fi

Onko yrityksesi Vuoden kasvuyritys? (kuvituskuva)
Profilencen toimitusjohtaja Sami Utriainen. Profilence on Vuoden kasvuyritys 2023.
Profilencen toimitusjohtaja Sami Utriainen vei kotiin Vuoden kasvuyritys -tittelin vuonna 2023.