Kouvolan Prismakeskuksen uudistus on valmis – avajaisia vietetään 14.3.-17.3.2024

50-vuotta täyttävä Kouvolan Prismakeskus avautuu maaliskuussa 2024 entistä ehompana, historiansa neljännen suuren uudistuksen jälkeen. Prismakeskuksen paikalla Korjalassa on tarjottu vähittäiskaupan palveluita vuodesta 1974 alkaen. Prisma-ketjuun alkuperäinen Sokos Market liittyi vuonna 1988.

Vuoden ja neljän kuukauden aikana Prismakeskus on kokenut kokonaisvaltaisen uudistuksen, jonka vaikutukset ovat tulleet näkyviin vaiheittain niin kauppakeskuksen sisätiloissa, julkisivussa kuin piha-alueellakin. Viimeisetkin palvelut ovat avautuneet uusissa tiloissaan ja viimeistelytyöt valmistuneet, kun Prismakeskuksen avajaisia vietetään torstaista sunnuntaihin 14.-17.3.2024.

- Uusittu Prismakeskus ja sen laaja palvelutarjonta vahvistaa jo entuudestaan vetovoimaista Korjalan aluetta. Hanke on ollut huomattava sijoitus Kouvolan alueen elinvoimaisuuteen, ja yli 20 miljoonan euron kokonaisbudjetti tekee siitä KSO:n historian suurimman yksittäisen investoinnin, toteaa KSO:n kaupallinen johtaja Ari Hyytiä.

Prisma Kouvolan palvelut, kalusteet ja miljöö uudistuivat

Prisman myymälässä kaikki tuoteryhmät ovat nyt uusilla, lopullisilla paikoillaan ja käytäväleveydet on palautettu normaaleiksi. Ulkoasultaan myymälä on Prisma-ketjun tyylikkään miljöökonseptin mukainen. Loppusuoralla päivittäistavaraosastolle asennetaan vielä sähköiset hintaetiketit, joihin hinnat ja tuotetiedot päivittyvät automaattisesti.

Viimeisessä vaiheessaan uudistus toi myymälään useita Prisma-konseptiin kuuluvia palveluita ja asiointia sujuvoittavia tuotteiden esillepanoja: Urheiluosastolle avataan Prisma Huoltopiste, jossa huolletaan sesongin mukaan polkupyörät ja sukset. Uuteen lasten maailmaan on koottu kaikki lapsiperheiden tarpeet vaipoista lastenruokiin, vaatteisiin ja leluihin. Aiempaa avarammalta kauneuden ja hyvinvoinnin osastolta löytyvät sekä kosmetiikkatuotteet että lisäravinteet ja värikkäältä makeisosastolta taas karkit ja suklaat, pähkinät ja muut snacksit.

Asiakkaat ovat löytäneet myös aiemmin avatut palvelut. Täyden palvelun kukkakauppa Prisma Kukka on palvellut vuoden vaihteesta lähtien kodin osaston yhteydessä. Laajentuneen Ruokatorin valikoimaan tulivat jo viime kesänä KSO:n uuden keskuskeittiön Korjalan Oman Keittiön valmisruoat. Päivittäistavaraosastolla toimivat lisäksi Itsudemo-sushipiste ja Fazer Leipomo.

Ostosten teko on uudistuneessa Prisma Kouvolassa entistä joustavampaa. Kerää ja skannaa -palvelu, laajentunut itsepalvelukassa-alue ja käyttötavaroiden maksuton myymälänouto täydentävät viime vuosien aikana tutuksi tullutta ruoan verkkokaupan noutopalvelua.

- Uudistusten vuoden jälkeen on ilo kutsua asiakkaamme tutustumaan tuliterään myymälään ja uusiin palveluihin. Haluan kiittää koko Prismakeskuksen henkilökuntaa mittavan projektin toteutuksesta ja asiakkaita joustavuudesta muutosten keskellä. Takana on iso työ, jota on syytä juhlia! Avajaispäiville onkin valmisteltu yhdessä monenlaista ohjelmaa ja runsaasti kampanjoita, KSO:n Prismajohtaja Jari Klaus kertoo.

Ravintolamaailma uudistui ja S-Pankki, Actionpark, Emotion sekä Hiuspalvelu avautuivat uudella kauppakäytävällä

Prismakeskuksen uudistuksessa kaikki kauppakeskuksen erikoisliikkeet saivat uudet modernit liiketilat, jotka on koottu yhden kauppakäytävän varrelle. Viimeisinä uudet tilansa saavat käyttöön Ravintolamaailma ja S-Pankki.

Ravintolamaailman uudistus näkyy niin keittiössä kuin ravintolasalissa. Uudet ravintolat klassista kotiruokaa tarjoileva Mestari ja aasialaisvaikutteinen WOKKI avautuvat torstaina 7.3.2024. Pizza & Buffa, Hesburger ja Presso jatkavat toimintaansa normaalisti.

Jo aiemmin uusiin tiloihin pääsivät Tykkimäki Actionpark, Emotion, Hiuspalvelu ja muut erikoisliikkeet.

Kouvolan Prismakeskuksen monipuolisesta palveluvalikoimasta vastaavat seuraavat toimijat:

24 h Pesula
Tepi Suutarit
Tunnin kuva
Veikkaus Pelaamo

Kotkan Prismakeskuksen uudistuksen valmistelu etenee8.12.2023 08:53:48 EET | Tiedote

Kymen Seudun Osuuskauppa (KSO) suunnittelee Kotkan Prismakeskuksen uudistushanketta, joka tulee entisestään vahvistamaan Kotkan Sutelan vetovoimaista kaupallista aluetta. Projektin valmistelu on edennyt kauppakeskuksen erikoisliikkeiden tilojen suunnitteluun. Nyt kartoitetaan sekä nykyisten että uusien toimijoiden kiinnostusta moderneihin liiketiloihin Kotkan Prismakeskuksessa Sutelan erinomaisten liikenneyhteyksien ja suurten asiakasvirtojen äärellä. Tällä hetkellä kauppakeskuksen tiloissa toimii noin kymmenen liikettä vuokratiloissa sekä osuuskaupan omistama Ravintolamaailma. Lisätietoa aiheesta KSO:n verkkosivuilla.

S-Rauta Haminan liiketoiminta päättyy28.11.2023 15:00:00 EET | Tiedote

Kymen Seudun Osuuskauppa on saanut S-Rauta Haminaa koskeneet muutosneuvottelut päätökseen. Neuvotteluiden tarkoituksena oli selvittää edellytykset toiminnan jatkamiselle, koska S-Rauta Haminan tulos on ollut pitkään tappiollinen. - Neuvottelujen tuloksena S-Rauta Haminan liiketoiminta on päätetty lopettaa kevään 2024 aikana. S-Rauta Haminan kiinteistö vaatisi mittavat uudistukset, jotta nykyistä toimintaa voitaisiin jatkaa. Rautakaupan suhdannenäkymät ovat haasteelliset korkean inflaation ja kohonneiden korkojen myötä ja Haminassa rautakaupan markkinat ovat myös rajalliset, toteaa KSO:n kaupallinen johtaja Ari Hyytiä. Neuvottelut koskivat koko S-Rauta Haminan henkilökuntaa eli yhteensä 7 henkilöä. Koko toimipaikan henkilökunta irtisanotaan, mutta heille pyritään tarjoamaan töitä osuuskaupan muista toimipaikoista.