OAJ:n mediakutsu: Opetuksen arki peruskouluissa ja lukioissa kehysriihen alla 19.3. klo 10

Tervetuloa Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n mediainfoon tiistaina 19.3. klo 10 Akavatalolle (Kellosilta 7, Itä-Pasila). Tilaisuudessa julkistetaan OAJ:n peruskoulussa ja lukiossa työskenteleville jäsenille suunnatut jäsenkyselyt ja esitetään ratkaisuja, joilla suomalaisten osaamistasoa saadaan vahvistettua.

OAJ:n puheenjohtaja Katarina Murto avaa koulutuksen nykytilaa ja esittää ratkaisuja, joilla saadaan pysäytettyä koulutuksen kielteisiä kehityskulkuja ja nostettua Suomea takaisin koulutuksen mallimaaksi. Murto avaa myös koulutuksen erityissuojeluksen merkitystä ja hallitukselta kehysriihessä tarvittavia päätöksiä.

Tilaisuudessa julkaistaan OAJ:n peruskouluissa ja lukioissa työskenteleville jäsenille suunnatut jäsenkyselyt, joista ilmenee viime vuosien kehityskulut ja opettajien kokemus siitä, millaisia haasteita koulujen arjessa on ratkottavana. Tuloksia esittelevät OAJ:n erityisasiantuntijat Pauliina Viitamies ja Tuomo Laakso.

OAJ julkisti ammatillista koulutusta koskevan jäsenkyselyn 29.2.

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tilaisuutta joko Akavataloon (kokoushuone Reksi) tai etänä live-striimin kautta.

Ilmoittautumiset 18.3. mennessä: heikki.isotalo@oaj.fi

Tilaisuudessa on aamiaistarjoilu.