Windows95Man on Valokuitusen kevään kampanjan kasvona

Euroviisuartisti ryhtyy valinnanvapauden puolestapuhujaksi.

Windows95Man Valokuitusen kuvauksissa.
Windows95Man Valokuitusen kuvauksissa. Kuvaaja: Ale Lauraeus

Teemu Keisterin Windows95Man-hahmo puhuu jatkossa vapaiden ja nykyaikaisten nettiyhteyksien puolesta, kun taiteilija ja Valokuitunen aloittavat yhteistyön. Hahmo tähdittää Valokuitusen markkinointia keväästä alkaen.

– Vapaus valita on meidän juttumme. Myös Windows95Manin hahmo pursuaa iloa ja vapautta tehdä omia valintoja, joten ajatus yhteistyöstä kolahti heti. Lisäksi 1990-luvun antisankari modernin internetin puolestapuhujana tuo yhteistyöhön hauskan kontrastin. Haluamme herätellä suomalaisia pitämään kiinni valinnanvapaudestaan, Valokuitusen markkinointi- ja viestintäjohtaja Lisa Kukila kertoo.

Valokuitusen vapaassa verkossa kuluttaja ei ole sidottu yhteen nettiliittymän tarjoajaan, vaan pystyy kilpailuttamaan liittymänsä sähkösopimuksen tapaan. Toisenlaisen valokuidun hankkija saa yhden nettitoimittajan pallon jalkaansa ehkä eliniäksi.

– Suomessa moni tilaa nyt valokuitua miettimättä, mitä muita sitoumuksia sopimukseen sisältyy – jopa loppuelämäksi. Tuntui tarpeelliselta herätellä kansaa näkyvämmin. Ehkä jopa vähän hulluus edellä!

Siviilissä ValokuitunenMan arvostaa taiteilijana vapautta – ja espoolaisena perheenisänä myös toimivaa, nopeaa internetiä.

– Molemmat on tässä projektissa: check. Sen jälkeen, kun paikka Euroviisuissa varmistui, meitä on revitty vähän joka suuntaan, Keisteri sanoo ja jatkaa:

– Haluan valita yhteistyöt tarkoin. Valokuitusen tuote on hyvä ja myös kotimaisuus oli tärkeä kriteeri. Arvomme kohtaavat.

Kommentti ilahduttaa Valokuitusen toimitusjohtaja Heikki Kaunistoa.

– Olemme ylpeitä siitä, että meillä on puolestapuhujanamme hahmo, joka edustaa Suomea maailmalla. Toivottavasti yhä useampi kiinnittää huomiota siihen, kuka kriittistä suomalaista infraa omistaa ja operoi. Olemme kotimainen, läpinäkyvästi ja pohjoismaisesti omistettu yritys, Kaunisto toteaa.

ValokuitunenMan eli Windows95Man Valokuitusen mainoskuvauksissa.
Windows95Man Valokuitusen mainoskuvauksissa.
Yhteistyösopimus allekirjoitettu. Valokuitusen markkinointijohtaja Lisa Kukila ja Windows95Man eli Teemu Keisteri.

Valokuitunen Oy rakentaa valokuituyhteyksiä taajamien koteihin ja yrityksiin valtakunnallisesti sinne, missä kysyntää on eniten. Valokuitu on paras saatavilla oleva kiinteä yhteys, joka ei pätki verkon kuormittumisen tai sääolosuhteiden takia. Valokuidulla kotitaloudet saavat tiedonsiirtoyhteydet kerralla kuntoon seuraavaksi vuosikymmeniksi. Kytkemme pientalojen valokuituyhteydet Telian ylläpitämään Avoin Kuitu -runkoverkkoon, jossa asiakas voi nyt ja jatkossa valita nettiliittymänsä usealta eri palveluntarjoajalta. Lähivuosina Valokuitunen investoi satoja miljoonia valokuituverkkoihin Suomessa, jo pelkästään vuoden 2023 aikana  investoimme 100 miljoonaa verkkojen rakentamiseen. Valokuitusen verkkojen rakentamisen pääyhteistyökumppani on Eltel. Meidät omistavat suomalainen sijoitusyhtiö CapManin Infra-rahasto ja Telia.