A-Insinöörit yksinkertaistaa yhtiörakennetta – kaikki teknisen suunnittelun palvelut A-Insinöörit Suunnittelu Oy:ltä

A-Insinöörien suunnittelupalvelujen keskittäminen yhteen yhtiöön helpottaa monialaisten palvelukokonaisuuksien tarjoamista, ostamista, ja projektien toteuttamista.

Suunnittelu- ja konsulttiyhtiö A-Insinöörit yksinkertaistaa yhtiörakennettaan. Infra-, geo- ja kalliosuunnitteluun erikoistunut A-Insinöörit Civil Oy sekä talotekniikan ja teollisuuden suunnittelija A-Insinöörit Teollisuus- ja talotekniikka Oy sulautuvat osaksi rakennetekniikan ja korjausrakentamisen palveluihin keskittynyttä A-Insinöörit Suunnittelu Oy:tä 31.3.2024.

Yhtiön tarjoama kattaa lähes kaikki teknisen suunnittelun asiantuntijapalvelut talo-, teollisuus- ja infrahankkeisiin.

– Olemme saavuttaneet tavoitteemme ja kasvaneet monialaiseksi, voimavaroiltamme hyvin kilpailukykyiseksi rakennetun ympäristön palvelukumppaniksi. Yksinkertaistamme nyt rakenteitamme ja tuomme lavean osaamisemme joustavammin asiakkaiden hyödyksi. Suunnittelupalvelujen keskittäminen yhteen yhtiöön helpottaa monialaisten palvelukokonaisuuksien tarjoamista, ostamista, ja projektien toteuttamista, ja sujuvoittaa myös sisäisiä toimintojamme, toimitusjohtaja Kari Kauniskangas toteaa.

Laaja-alaisesti rakennetun ympäristön asiantuntemusta edustavan A-Insinöörit-konsernin toimialayhtiöt ovat siis jatkossa keskittyneet seuraaviin osa-alueisiin: rakennuttaminen, arkkitehtisuunnittelu ja tekninen suunnittelu.

Teknisen suunnittelun toimialayhtiöiden sulautumisella ei ole vaikutuksia toiminnalliseen organisaatioon. Nykyiset rakennesuunnittelun, korjaussuunnittelun, teollisuus- ja talotekniikan sekä yhdyskunta- ja ympäristösuunnittelun (civil engineering) palvelutoimialat jatkavat toimintaansa nykyisten vastuuhenkilöiden ja henkilöstön voimin yhden suunnitteluyhtiön sisällä.

A-Insinöörit Civil Oy:n ja A-Insinöörit Teollisuus- ja talotekniikka Oy:n liiketoiminnot sekä kaikki niihin liittyvät sopimukset, velvoitteet ja vastuut siirtyvät fuusion yhteydessä sellaisenaan A-Insinöörit Suunnittelu Oy:lle.

Kari Kauniskangas, toimitusjohtaja, A-Insinöörit
Yhteydenotot viestinnän kautta:
Silja Sarkamo, puh. 050 379 4767
silja.sarkamo@ains.fi

Vesa Järvinen, toimialajohtaja, civil engineering
puh. 040 652 9898, vesa.jarvinen@ains.fi

Sasu Karkiainen, toimialajohtaja, teollisuus- ja talotekniikka
puh. 050 525 4634, sasu.karkiainen@ains.fi

Timo Leppänen, toimialajohtaja, rakennesuunnittelu
puh. 040 569 6123, timo.leppanen@ains.fi

Juha Valtari, toimialajohtaja, korjaussuunnittelu ja asiantuntijapalvelut
puh. 0400 908 817, juha.valtari@ains.fi

A-Insinöörit (AINS Group) on suomalainen, ennakkoluuloton kiinteistö- ja rakennusalan suunnittelu- ja konsulttitalo. Luomme yhdessä parasta rakennettua ympäristöä ja haastamme koko alaa uudistumaan kestävästi. 1 350 hengen asiantuntijayhteisömme tarjoaa kiinteistö- ja rakennushankkeisiin kaikki suunnittelu- ja projektijohtopalvelut kuudella liiketoiminta-alueella: rakennuttaminen, arkkitehtisuunnittelu, rakennesuunnittelu, korjaussuunnittelu, teollisuus- ja talotekniikka sekä yhdyskunta- ja ympäristösuunnittelu. Toimimme 19 toimipisteessä Suomessa ja kansainvälisesti.