Kaiku-audiomainoskilpailu: vuoden paras audiomainos on Nollalinjan Silent night, violent night

Jaa

Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun voittajat julkistettiin tänään KaikuGaalassa. Yhteiskunnallinen-kategorian voittaja Nollalinjan Silent night, violent night sai myös kilpailun Grand Prix -palkinnon. Vuoden mainostajan tittelin pokkasi OP Ryhmä ja uuden Vuoden korvamato -erikoispalkinnon vei Todella HK.

Kaiku-audiomainonnan kilpailun Grand Prix -palkinnon voitti Nollalinja, TBWA Helsinki ja Elokuvaääniyhtiö Humina.
Kaiku-audiomainonnan kilpailun Grand Prix -palkinnon voitti Nollalinja, TBWA Helsinki ja Elokuvaääniyhtiö Humina. Juho Kuva

Tämän vuoden Kaiku-kilpailun ehdokasmäärä kasvoi edellisvuosista ja nyt kisan yhdeksään kategoriaan ilmoitettiin yhteensä 159 audiomainosta, joista ammattilaisraati valitsi vuoden voittajat. Kategorioiden voittajien lisäksi KaikuGaalassa palkittiin myös vuoden ääninäyttelijä Ushma Olava, vuoden radiomainostaja OP Ryhmä, vuoden mediatoimisto Virta UM, vuoden mainostoimisto Folk Finland ja vuoden tuotantoyhtiö Miracle Sound.

Kaikun Grand Prix -palkinto myönnettiin tänä vuonna Yhteiskunnallinen-kategorian voittajalle, Nollalinjan Silent night, violent night -mainokselle, jonka idea oli tuomariston mukaan poikkeuksellinen.

”Kilpailun Grand Prix’ksi valittu työ nousi kaikilla mittareilla katsottuna voittajaksi: niin idealtaan, käsikirjoitukseltaan kuin tuotannoltaan. Voittajatyössä ei hurskastella yhteiskunnallisella aiheella vaan spotti hätkähdyttää, puhuttelee ja herättää tunteita. Vahva äänimaailma ja laadukas käsikirjoitus tukevat viestiä. Mainos on vaikuttava draamankaareltaan ja rytmitykseltään, ja samaan aikaan hieno esimerkki siitä, kuinka mieleenpainuvan tunnereaktion kuulijalle voi saada audion keinoin. Voittajassa on jotakin ennenkuulumatonta, se pysäyttää ja tekee suuren vaikutuksen.”, Kaikun tuomaristo totesi perusteluissaan.

”Jokaisen palkitun työn tilaajilla ja tekijöillä on syytä taputella itseään olkapäille”, kommentoi tuomariston puheenjohtaja, kirjailija, copywriter ja ohjaaja Markku Rönkkö. ”Kaikki kilpailijat ovat luoneet kuulokuvia, jotka vievät mukanaan, vaativat tulkitsemaan ja saavat aikaan halutun 
reaktion, synnyttäneet omintakeista, unohtumatonta ja uutta.”

Kaiku-audiokilpailun voittajat (kuuntele työt täällä): 

Audiokonsepti:
En. Tuun. (Puuilo-myymäläketju) – Puuilo Oyj / Filmo Oy / GroupM Finland Oy

Mainosmusiikki:
Todella HK (HK) – HKScan / SEK / Volume Productions Helsinki Oy / Dagmar

Paikallinen:
Aidosti Merellinen (Virpiniemi Golf) – Virpiniemi Golf Oy / Miracle Sound Oulu Oy

Palvelut:
Supla Soittelijat (Supla) – Nelonen Media Oy / 358 / Sanoma Media Finland Oy

Teho:
Black Week (Vapaa-ajan ja urheilun vaatteet sekä välineet) – Budget Sport / Heku-ryhmä / Toast Post Production Oy / Dentsu

Tuotteet:
Puuilo (Puuilo Oyj myymäläketjun tuotteet) – Puuilo Oyj / Filmo Oy / GroupM Finland Oy

Yhteiskunnallinen:
Silent night, violent night (Nollalinjan auttava puhelin) – TBWA\Helsinki / Elokuvaääniyhtiö Humina

Yrityskuva:
Hetki Särkisalon saaristossa (Saaren Taika -brändi) – Saaren Taika / Bauer Media Oy

Yritysvastuu:
514 kiloa (ruokahävikin vähentäminen) – Fiksuruoka / Fiksuruoka-inhouse / Miracle Sound Oy

Vuoden korvamato: 
Todella HK (HK) – HKScan / SEK / Volume Productions Helsinki Oy / Dagmar

Vuoden ääninäyttelijä: Ushma Olava
Vuoden radiomainostaja: OP Ryhmä
Vuoden mediatoimisto: Virta UM
Vuoden mainostoimisto: Folk Finland
Vuoden tuotantoyhtiö: Miracle Sound

Grand Prix: Silent night, violent night (Nollalinjan auttava puhelin) – TBWA\Helsinki / Elokuvaääniyhtiö Humina 

Kaiku-audiomainonnan kilpailun tuomaristo:

Päätuomari: Markku Rönkkö, kirjailija, copywriter, ohjaaja

Anu Valli, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Sokeva
Eetu Helminen, Chief Impact Builder, Solved
Heini Malin, Account Director, Hill&Knowlton
Helinä Leppänen, Creative, Accenture Song
Hertta Granroth, Senior Client Lead & Head of New Business, Bob the Robot
Janne Uotila, Partner, Head of Design, Wörks
Jouni Seppänen, Creative Director, IVALO Creative
Juha Halmesvaara, Head of Strategy & Insight, Dentsu
Jussi Turhala, Copywriter, Turhala Oy
Mikko Kaivo-oja, Associate Creative Director, TBWA\Helsinki
Mikko Martikainen, Chief Marketing Officer, Duunitori
Noomi Jägerhorn, Director Domestic Retail, Posti
Petri Karppinen, Director, Investment & Activation, OMD
Riku Eteläkoski, Creative Director, Nitro
Timo Iivari, Director, brand & strategy, FLEXOUND Augmented Audio™
Ulla Suur-Inkeroinen, CEO, Hansdotter

Kaiku-audiomainonnan kilpailu:

RadioMedian vuosittaisen Kaiku-kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen audio- ja radiomainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen audiomainonnan arvostusta. Audiomainoskilpailuksi muuttuneeseen Kaikuun pystyi tänä vuonna ilmoittamaan äänimainoksia, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla, tai tänä vuonna myös radioyhtiön omistamalla alustalla, 14.11.2022–31.12.2023. Kategorioita oli tänä vuonna yhdeksän: Tuotteet, Palvelut, Paikallinen, Yhteiskunnallinen, Yrityskuva, Mainosmusiikki (ennen musa/jingle), Yritysvastuu, Teho sekä uusi Audiokonsepti.
https://kaikukilpailu.fi

Tietoa RadioMediasta:

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-audiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,4 miljoonaa suomalaista.
https://radiomedia.fi   

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:  
Inka Forss, projektipäällikkö, RadioMedia
040 165 7010, inka.forss@radiomedia.fi 


Stefan Möller, toimitusjohtaja, RadioMedia
0400 508 877, stefan.moller@radiomedia.fi

Kuvat

Kaiku-audiomainonnan kilpailun Grand Prix -palkinnon voitti Nollalinja, TBWA Helsinki ja Elokuvaääniyhtiö Humina.
Kaiku-audiomainonnan kilpailun Grand Prix -palkinnon voitti Nollalinja, TBWA Helsinki ja Elokuvaääniyhtiö Humina.
Lataa
”Jokaisen palkitun työn tilaajilla ja tekijöillä on syytä taputella itseään olkapäille”, kommentoi tuomariston puheenjohtaja, kirjailija, copywriter ja ohjaaja Markku Rönkkö.
”Jokaisen palkitun työn tilaajilla ja tekijöillä on syytä taputella itseään olkapäille”, kommentoi tuomariston puheenjohtaja, kirjailija, copywriter ja ohjaaja Markku Rönkkö.
Lataa
RadioMedian vuosittaisen Kaiku-kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen audio- ja radiomainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen audiomainonnan arvostusta.
RadioMedian vuosittaisen Kaiku-kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen audio- ja radiomainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen audiomainonnan arvostusta.
Lataa

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Johnny L

Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote

Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.

Teknologiayhtiö Jollan entinen johto ostaa Jolla Oy:n liiketoiminnan27.11.2023 15:00:05 EET | Tiedote

Käyttöjärjestelmiin ja autoalan ohjelmistoihin erikoistuneen Jolla Oy:n koko liiketoiminta ja henkilöstö siirtyy uuteen yhtiöön, kun yhtiön entinen johto ostaa Jollan liiketoiminnan. Jollan omistusrakenteessa olevasta venäläisomistuksesta tuli Ukrainan sodan myötä välitön ongelma henkilöstölle ja asiakkaille, mikä ajoi yhtiön lopulta keväällä 2023 yrityssaneeraukseen. Asia saatiin ratkaistua Pirkanmaan käräjäoikeuden 24.11.2023 vahvistettua yrityssaneerausohjelman, joka velvoittaa yhtiön myymään sen liiketoiminnan kokonaisuudessaan toiseen yhtiöön.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye