Jani Sieviselle uusi aluevaltaus: ”Suurella mielenkiinnolla odotan”

Viisinkertainen maailmanmestari ohjaa uimareita kirkkaudestaan tunnetussa Puruvedessä juhannuksen jälkeen.

Jani Sievinen on ohjannut uintikursseja ja valmentanut 1990-luvulta lähtien. Kuvassa Sievinen Kanariansaarten Fuerteventuralla maaliskuussa 2024. Kuva: Jani Sievisen kotialbumi

Suomen kaikkien aikojen menestynein uimari Jani Sievinen tekee kesäkuussa uuden aluevaltauksen. Hän ohjaa ensimmäisen avovesissä järjestettävän uintileirinsä juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Uintiopetus järjestetään kirkkaudestaan kuuluisassa Puruvedessä Savonlinnan Punkaharjulla.

”Suurella mielenkiinnolla odotan. Loistavaa päästä valmentamaan Suomen kirkkaimpiin vesiin”, Sievinen sanoo.

30 vuotta valmentajana

Sievinen keräsi urallaan useita maailmanennätyksiä, maailman- ja euroopanmestaruuksia sekä olympiahopeaa. Myös Vuoden urheilijaksi valittu uimari lopetti kilpaurheilun Helsingissä lyhyen radan EM-kisoissa vuonna 2006.

Valmennusoppia Sievinen on jakanut vuodesta 1993. Nykyisin hän ohjaa uimareita ympäri Suomea sekä ulkomailla. Asiakkaina on myös triathlonisteja.

”Avovesissä uiminen on jonkin verran erilaista kuin altaassa. Pitää muun muassa navigoida ja ottaa aallokko huomioon – siinä on omat pienet nyanssinsa.”

Puruveden kolmipäiväisellä kurssilla Sievinen ohjaa neljää eri ryhmää: uimaan opettelevia lapsia, uimataitoisia lapsia, kuntouimareita sekä swimrun-harrastajia ja triathlonisteja.

”Kun haluaa oppia uimaan kunnolla, niin käytännön tietoa on hyvä hakea joltakin, joka tekniikan jo osaa. Kun tekniikan oppii, uimisesta tulee ihan eri laji”, Sievinen sanoo.

Valtti kirkkaasta vedestä

Uintikurssin järjestää Matkailutila Naaranlahti. Puruveden rannalla sijaitsevan tilan toiveena on tehdä Suomen luonnonvesissä uimisesta arvostettu aktiviteetti.

”Brittiläinen uintimatkailuun erikoistunut matkatoimisto tarjoaa kohteita Portugaliin, Kreikkaan, Kroatiaan ja yli 20 muuhun maahan, mutta ei luontomatkailumaana profiloituvaan, tuhansien järvien Suomeen. Ainoa lohtu on, että kohteiden joukossa ei ole Ruotsiakaan”, sanoo yrittäjä Janne Hänninen.

Matkailutila Naaranlahti on vuodesta 2019 lähtien järjestänyt Suomen kirkkaimmaksi swimruniksi nimettyä tapahtumaa, johon on ilmoittautunut parhaimmillaan 140 osallistujaa.

Osallistujien innostunut palaute kirkkaassa vedessä uimisesta sai Hännisen ideoimaan uusia palveluja, tällä kertaa Jani Sievisen kanssa.

”Nyt testaamme, miten tällainen suomalaisesta järviluonnosta ponnistava erikoisuus kiinnostaa kotimaassa. Jos hyvin käy, uintimatkailupalvelut lisäävät tulevaisuudessa Suomen kansainvälistä tunnettuutta liikuntamatkailukohteena”, Hänninen sanoo.

INFO: Jani Sievisen uintileiri Punkaharjulla ma 24.- ke 26.6.2024

Tiedot alustavia ja muutokset mahdollisia.

Ryhmät ja aikataulut (samat kellonajat ma-ke):

Ryhmä 1: 11.00-11.30 Uimataidottomat lapset (max. 8 lasta). Ryhmä on tarkoitettu 5 vuotta täyttäneille ja tätä vanhemmille.
Ryhmä 2: 11.45-12.30 Lapset/nuoret, jotka osaavat jo kellua, liukua, sukeltaa sekä uida myyräuintia vähintään 5 metriä (max. 10 lasta)
Ryhmä 3: 16.00-16.45 Aikuiset uinnin harrastajat, jotka haluavat parantaa vapaa-, selkä- ja vapaauintinsa tekniikkaa (max. 10 hlöä)
Ryhmä 4: 17.00-17.45 Aikuiset swimrun-/triathlonharrastajat (max. 10 hlöä)

Varustus:

Uimalasit. Suosituksena märkäpuku. Uimataidottomilla lapsilla käsivarsikellukkeet.

Hinnat ja ilmoittautuminen:

1.5.2024 asti paikat ovat myynnissä Matkailutila Naaranlahdessa majoittuville asiakkaille. Tämän jälkeen mahdollisesti vapaana olevat paikat tulevat avoimeen myyntiin.

Hinnoittelu 22.3.-1.5.2024:

Käytössä ovat alimpana kuvatut kurssihinnat -15%, kun asiakas majoittuu Matkailutila Naaranlahden huoneissa, huoneistoissa ja lomamökeissä. Kun varaat majoituksen ja kerrot lisätiedoissa osallistuvasi uintileirille, saat koodin, jolla voit varata paikkasi leirille alennetulla hinnalla.

Majoituksen (sis. aamiaisen) ja leirin esimerkkihintoja aikuisille:

• Leirimaksu -15% 105 €/hlö + 2 hlön huone 2 vrk 190 € / huone.
  • Leirimaksu -15% 105€/hlö + 4 hlön huoneisto 2 vrk 300 € / huoneisto.

Majoituksen ja uintileirin yhdistävät paketit ovat ostettavissa pe 22.3. lähtien Matkailutila Naaranlahti-sivustolla.

Hinnoittelu 2.5. alkaen:

Ryhmä 1: 90 € / hlö
Ryhmä 2: 110 € / hlö
Ryhmä 3: 124 € / hlö
Ryhmä 4: 124 € / hlö

Hinnat sisältävät opetuksen, arvonlisäveron sekä mahdollisen venekuljetuksen, jos opetus sitä edellyttää. Lasten opetus Puruveden/Matkailutila Naaranlahden kotirannassa. Aikuisten opetus Puruvedellä joko Matkailutila Naaranlahden kotirannan tuntumassa tai muualla lähialueella.

Leiri toteutuu, jos ilmoittautuneita on 1.5. yhteensä min. 20 hlöä. Mikäli leiri peruuntuu 1.5. mennessä vähäisen osallistujamäärän takia, palautetaan siihen mennessä maksetut ilmoittautumis- ja majoitusmaksut.

Kuvat

Jani Sievisen ensimmäisen avovesiuintikurssin näyttämönä on kirkkaudestaan tunnettu Puruvesi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Puruvesi SwimRun