Keusoten asiakaskokemus parantunut
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) asiakaskokemus on parantunut koko hyvinvointialueen toiminnan ajan. Samalla palautteiden määrä on kasvanut.
![Keusoten asiakaskokemus on parantunut koko hyvinvointialueen toiminnan ajan.](/data/images/public/69819221/70124816/dd605992-9f84-4477-b7dd-3d98e6b6e5ab-w_720.jpg)
Keusoten keskeisin asiakaskokemuksen mittari on nettosuositteluindeksi (NPS), joka mittaa, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat käyttämiään palveluja muille. NPS-lukema voi olla mitä tahansa lukujen -100 ja +100 välillä. Mitä korkeampi lukema on, sitä useampi asiakas kertoo suosittelevansa Keusoten palvelua.
Vuonna 2022 Keusoten nettosuositteluindeksi oli 37 ja vuonna 2023 se oli 47. Hyvä kehitys on jatkunut edelleen, ja alkuvuoden osalta NPS on jo 54. Vuosi 2023 oli ensimmäinen toimintavuosi hyvinvointialueena, jolloin haastavasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta Keusote onnistui parantamaan asiakaskokemustaan.
Vuoden 2023 aikana palautteita annettiin yhteensä 76 171 kpl, mikä on 52 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Valtaosa palautteista on tullut tekstiviesteillä (81 %). Toiseksi eniten palautetta on annettu Keusoten toimipisteissä asiakaspalautelaitteilla (13 %) ja kolmanneksi eniten sähköisellä asiakaspalautelomakkeella (4 %).
Asiakaspalautteet auttavat parantamaan palveluita
Palautteen keräämisen tärkein tavoite on Keusoten toiminnan kehittäminen ja palveluiden jatkuva parantaminen.
– Meillä Keusotessa asiakaslähtöisyys ja laadukkuus ovat toiminnan perusedellytyksiä, joita mitataan säännöllisesti asiakaspalautteen avulla. Asiakkaiden, heidän omaistensa ja läheistensä sekä yhteistyökumppaneidemme antama palaute on ensiarvoisen tärkeää, jotta voimme jatkuvasti parantaa palvelujamme ja kehittää uutta, kertoo Leena Säkäjärvi, Keusoten vs. integraatiojohtaja.
Vuonna 2023 Keusotessa on kehitetty nimenomaan asiakaspalautteiden perusteella mm. asiakasprosessien sujuvuutta ja palveluiden saatavuutta, ympäristön ja tilojen viihtyisyyttä ja opasteiden ja ohjeiden asiakaslähtöisyyttä sekä digitaalista asiointia.
– Meillä on pitkät perinteet palautteen keräämiselle jo kuntayhtymäajoista lähtien. Tulevaisuudessa suunnitelmissa on yhtenäistää kaikkien hyvinvointialueiden palautteen kerääminen ja raportointiratkaisut. Tässä työssä myös Keusote on mukana. Tavoitteena on laadukas ja kansallisesti vertailukelpoinen tieto, Säkäjärvi kertoo tulevaisuuden muutoksista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Leena Säkäjärvi, vs. integraatiojohtaja
leena.sakajarvi@keusote.fi
p. 050 497 2613
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue vastaa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen ja erikoissairaanhoidon järjestämisestä Hyvinkään, Järvenpään, Nurmijärven, Pornaisten, Tuusulan ja Mäntsälän alueella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote)
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymään kohdistuneen petos- ja virkarikoskokonaisuuden esitutkinta valmis27.6.2024 15:44:15 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymään (nykyisin Keski-Uudenmaan hyvinvointialue) kohdistuneen petos- ja virkarikoskokonaisuuden esitutkinta on valmistunut. Itä-Uudenmaan poliisilaitos on tiedottanut esitutkinnan tuloksista 27.6.24. Esitutkinta siirtyy syyteharkintaan.
Kutsu: Innovatiivinen terveysteknologia käyttöön Keusotessa -terveystarkastus viidessä minuutissa26.6.2024 09:26:47 EEST | Kutsu
Hyvä median edustaja! Olet lämpimästi tervetullut testaamaan innovatiivisen terveysteknologian käyttöönottoa Keusotessa. Keusoten alueen asukkaat saavat terveytensä tueksi yhden Suomen innovatiivisemmista terveysteknologiatuotteista – automatisoitu itsemittausasema otetaan käyttöön JUSTissa kesäkuun lopulla. Tule testaamaan, miten itsemittausasema toimii 28.6.24 klo 14 Järvenpään uudelle sosiaali- ja terveysasemalle (JUST), Lääkärikuja 1, Järvenpää.
Innovatiivinen terveysteknologia käyttöön Keusotessa: Terveystarkastus viidessä minuutissa24.6.2024 12:47:44 EEST | Kutsu
Hyvä median edustaja! Olet lämpimästi tervetullut testaamaan innovatiivisen terveysteknologian käyttöönottoa Keusotessa. Keusoten alueen asukkaat saavat terveytensä tueksi yhden Suomen innovatiivisemmista terveysteknologiatuotteista – automatisoitu itsemittauspiste otetaan käyttöön JUSTissa kesäkuun lopulla. Tule testaamaan, miten itsemittauspiste toimii 28.6.24 klo 14 Järvenpään uudelle sosiaali- ja terveysasemalle (JUST), Lääkärikuja 1, Järvenpää.
Keusoten talousarviokehys vuodelle 2025 haasteellinen: Alijäämän kattaminen vaatii miljoonien sopeutustoimia19.6.2024 16:39:55 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) aluehallitus käsitteli ja hyväksyi vuoden 2025 talousarvion kehyksen ja talousarvion laadintaohjeet. Voimassa olevan lainsäädännön mukaan hyvinvointialueen on katettava kertyneet alijäämät vuoden 2026 loppuun mennessä.
Asukkailta suosituksia aluevaltuustolle: Toiveena selkeät digipalvelut yhdeltä luukulta18.6.2024 12:45:15 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) asukkaat toivovat sote-palveluihin helppokäyttöisiä ja luotettavia digipalveluita, jotka olisivat kaikki saatavilla yhdestä paikasta. Tärkeää ovat myös digipalveluiden käyttöön saatava tuki, hyvät ohjeet ja lainattavat laitteet.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme