Suomessa kehitetty smoothiepuikko päihitti italialaisen sorbetin kansainvälisessä kilpailussa – voittotuote myyntiin Lidleihin myös tänä kesänä
Kaksi Lidlin oman tuotemerkin Gelatellin smoothiepuikkoa nappasi voiton omassa kategoriassaan Euroopan innovatiivisimpien kauppojen omien merkkien kilpailussa. Pakastetuotteiden kategorian voittaneet smoothiepuikot saivat raadilta kiitosta korkeasta hedelmäpitoisuudesta sekä erinomaisesta, virkistävästä mausta. Smoothiepuikkoja on saatavilla kaikista Lidleistä myös tänä kesänä.

Lidlin Gelatelli-merkin smoothiepuikot palkittiin Pakastetut elintarvikkeet -kategorian parhaana tuotteena European Private Label Awardseissa maaliskuussa 2024. Mangon sekä vadelma-mustikan makuiset smoothiepuikot sisältävät 40 prosenttia aitoja marjoja ja hedelmiä, mistä kilpailun raati tuotteita kiittelikin. Rasvattomalla ja vegaanisella tuotteella on myös Sydänmerkki, mikä kertoo tuotteen olevan terveellisempi vaihtoehto omassa kategoriassaan.
Tuote on kehitetty Suomessa ja erityisesti suomalaisia asiakkaita ajatellen. Tuotekehityksessä smoothiepuikkoihin haluttiin saada runsaasti raikasta makua, ja luoda vaihtoehto terveellisempää vaihtoehtoa jäätelöaltaista etsiville. Kuten omien merkkien tuotteiden kehityksessä yleensä, smoothiepuikostakin testattiin ja maisteltiin useaa eri versiota, joita hiomalla saatiin aikaan lopullinen tuote.
Kilpailun tuomaristo arvosti korkean marja- ja hedelmäpitoisuuden lisäksi myös tuotteen loistavaa ja virkistävää makua. Yksi tuomariston jäsen kuvaili sitä ”todelliseksi lisäarvotuotteeksi”.
− Upeaa, että suomalaista tuotekehitystä arvostetaan muuallakin! On ilahduttavaa, että juuri terveelliset jäätelövaihtoehdot puhuttelivat ammattiraatia. Tuotteiden kehityksessä keskityttiin juuri suureen marja- ja hedelmäpitoisuuteen, joten kiva, että raati kiinnitti siihen huomiota. Olemme todella ylpeitä tästä voitosta! sanoo Lidlin jäätelöistä vastaava ostaja Annastiina Hämäläinen.
Vaikuttavimpia ja innovatiivisimpia Euroopan supermarketeissa myynnissä olevia kauppojen omien merkkien tuotteita on palkittu vuodesta 2017 saakka. Kilpailun on lanseerannut kansainvälinen kaupan alan lehti, European Supermarket Magazine. Palkintoja myönnetään vuosittain 17 eri tuotekategoriassa vegetuotteista lihaan ja mereneläviin sekä käyttötavaroihin. Vähittäiskaupan ja ruokakulttuurin asiantuntijoista koostuva raati arvioi kutakin tuotetta kolmen keskeisen kriteerin perusteella: maku, innovaatio ja esillepano. Lisäksi tarkastellaan esimerkiksi tuotteen säilyvyyskriteereitä.
Pakastetut elintarvikkeet -kategoriassa kilpailevat jäätelöiden lisäksi pakastetut liha- vihannes- ja välipalatuotteet ja muut pakastekategoriat. Smoothiepuikkojen kanssa finaalissa kilpailivat esimerkiksi italialainen sorbetti sekä valmiiksi maustetut ja pilkotut perunakuutiot, joten voitto tuli kovasta seurasta.
Smoothiepuikot tulevat myyntiin myös tänä kesänä kaikkiin Lidleihin kautta maan. Viime kesältä tuttujen makujen lisäksi tälle kesälle on luvassa uutuusmaku, päärynä. Myös tämä makuvaihtoehto sisältää 40 prosenttia päärynää, joten raikas maku on taattu.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäSalla Oksanen
Puh:(09) 2345 6400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl täysjyvän asialla – valikoimaan lisätty kotimaisia täysjyvätuotteita4.9.2025 15:36:04 EEST | Tiedote
Suomi on täysjyvän luvattu maa puhtaan kauran ja rukiin ansiosta, mutta suomalaiset syövät täysjyvää aivan liian vähän. Lidlissä on ryhdytty toimeen tämän korjaamiseksi: yhtiö on asettanut kunnianhimoinen tavoitteen täysjyvän lisäämiseksi. Lidl on hiljattain lisännyt valikoimaansa uusia, kotimaisia täysjyvää sisältäviä tuotteita.
Takaisinveto: Dafgårdsin pakasteaterioissa pakkausmerkintävirhe4.9.2025 13:15:58 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erät ruotsalaisen Dafgårdsin valmistamia Wallenbergin pihvejä sekä janssoninkiusausta. Kyseessä on pakasteena myytävät valmisateriat. Takaisinveto tehdään, koska näiden kahden tuotteen tuotepakkauksiin on tarroitettu suomenkieliset ainesosaluettelot virheellisesti ristiin. Näin ollen suomenkieliset tiedot ainesosista ja allergeeneista eivät pidä paikkansa ja tuotteet voivat olla haitaksi allergikoille. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.
Dubai-suklaavillitys saa jatkoa – trendimaku saapuu nyt croissantin muodossa Lidlin paistopisteille4.9.2025 11:35:00 EEST | Tiedote
Dubai-suklaan ystävät saavat iloisia uutisia, kun Lidl tuo paistopisteelle pistaasitäytteisen, kataifilla ja suklaalla kuorrutetun Dubai-croissantin. Trendimaun ilmiömäinen suosio on saanut Lidlin asiakkaat innostumaan muistakin Dubai-makumaailman tuotteista, kuten Dubai-suklaatyylisestä jäätelöstä. Uutuuscroissantit saapuvat Lidleihin torstaina 4. syyskuuta.
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Lidlin tilinpäätös 2024: panostuksia asiakkaisiin ja työntekijöihin28.8.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Lidlin 28.2.2025 päättyneen tilikauden tilinpäätös on julkaistu. Lidlin liikevaihto kasvoi 1,1 prosenttia ja oli yhteensä 2 021 miljoonaa euroa. Lidl työllistää 5 750 suomalaista, teki investointeja 56,8 miljoonalla eurolla ja maksoi yhteisöveroa 8,5 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme