Keskustan puoluesihteeri Siika-aho pyrkii jatkoon

Keskustan puoluesihteeri Antti Siika-aho, 37, pyrkii jatkokaudelle kesäkuussa 2024 Jyväskylässä pidettävässä puoluekokouksessa. Siika-aho katsoo tärkeimmäksi tehtäväkseen Keskustan järjestöllisen vahvistamisen tulevien vuosien vaaleihin.

-Vastoinkäymisten karaisemassa keskustaväessä on heräämässä voitontahto. Asetamme riman korkealle, avaamme ovet ja kutsumme jokaisen rakentamaan Suomelle suuntaa.

-Käynnistämme Jyväskylässä Suomen lähihistorian laajamittaisimman puoluetyön, tarjoten uusia osallistumisen, oppimisen ja vaikuttamisen tapoja poliittisia äärilaitoja vieroksuville suomalaisille. Tähtäämme täysillä vuoden 2027 eduskuntavaaleihin.

Haapajärveltä kotoisin oleva ja Helsingissä asuva Siika-aho uskoo Keskustalla olevan vahvat mahdollisuudet menestymiseen jo tulevissa Euroopan parlamentin vaaleissa sekä ensi vuoden kunta- ja aluevaaleissa.

-Kierrän Suomea paljon. Olen huomannut, että odotukset ja toiveet ovat kääntymässä kohti Keskustaa. Siksi tulemme tarjoamaan kaikissa tulevissa vaaleissa uskottavat ehdokkaat tulevaisuutta tekemään eri puolilla Suomessa. Me pyydämme suomalaisten luottamusta linjallemme Euroopan ja kotikunnan tulevaisuudesta.

Syksyllä 2023 Turussa pidetyssä ylimääräisessä puoluekokouksessa puoluesihteeriksi valittu Siika-aho on johtanut talven ajan Keskustan järjestöllistä uudistamistyötä. Viimeksi yhtä mittava järjestöuudistus on toteutettu Keskustassa 1980-luvun alkuvuosina.

-Olemme paikallisuudesta ammentava kansanliike myös tulevaisuudessa. Tämä aika huutaa keskustalaisuuden ytimessä olevaa kansanvaltaisuutta ja ihmiskeskeisyyttä. Keskustalaiset ovat nouseva ja yhdistävä vastavoima räyhäämiselle, sometolskaamiselle ja selkävoittoja ihannoivalle tyylille.

-Keskustassa sinä olet demokratian tekijä, etkä kiiltokuville taputtaja.

Keskustan puoluekokous pidetään 14 – 16.6. Jyväskylässä. Kokoukseen odotetaan peräti 3000 osallistujaa ja kokouksessa valitaan Keskustan seuraava puheenjohtaja sekä kolme varapuheenjohtajaa ja puoluesihteeri.

Keskustan Saarikko: Hukkaan heitetyn vuotensa päätteeksi hallitus pysäyttää Suomen16.4.2024 16:42:23 EEST | Tiedote

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitää Suomen talouden tilannetta vakavana. Saarikko katsoo hallituksen onnistuneen heikosti tänään julkistetuissa kehyspäätöksissään. - Vajaan vuoden vastuussa olleen oikeistohallituksen aikana maassa on kasvanut vain velka ja työttömyys. Nyt tämän hukkaan heitetyn vuotensa päätteeksi hallitus pysäyttää Suomen ja peruu aiempia päätöksiään. Verolinja veivaa ylös alas, tuloksia ei synny ja leikkauskierre syvenee. Visiota Suomen nostamiseksi ei hallitukselta löydy. Saarikko on erityisen huolissaan juuri kasvunäkymien puutteesta. Vain niiden avulla Suomi nousee. - Aiemmat hallituksen kasvutoimet on todettu tuottamattomiksi, Turun tunnin juna on tästä surullisin esimerkki. Nyt näistä ei luovuta, vaan huonoa pohjaa paikkaillaan ohuesti. Hallituksen kasvuresepti on toimimaton ja riittämätön. Ilman vaikuttavaa kasvupolitiikkaa ei Suomen asioita saada kestävälle tolalle. Suurin näkemysero Orpon-Purran hallituksen ja Keskustan välillä liittyvät sosiaali- j

Petri Rinne Sastamalasta ehdolle eurovaaleihin12.4.2024 13:35:18 EEST | Tiedote

Keskusta on asettanut eurovaaliehdokkaaksi Petri Rinteen Pirkanmaalta. Rinne on 49-vuotias metsänhoitaja (MMM) Sastamalan Kärppälästä. Tällä hetkellä hän toimii EU-osarahoitteisen kehittämisyhdistys Leader Joutsenten reitin toiminnanjohtajana. Rinteellä on runsas kokemus EU:n hanketoiminnasta kansainväliseltä ja valtakunnalliselta tasolta. Hän on toiminut mm. hallituksen puheenjohtajana EU:n n Leader-kehittämisyhdistysten kattojärjestön ELARDissa, joka edustaa noin 3000 EU:n maaseutualueen alhaalta ylöspäin -kehittämistä EU:n eri toimielimissä. Vuosina 2016-2021 hän toimi Suomen Kylät ry:n hallituksen puheenjohtajana. Tällä hetkellä hän on Satafood ry:n hallituksen puheenjohtajana. Rinne toimii myös Euroopan maaseutuverkoston ja Euroopan meri- ja kalatalousverkoston asiantuntijana erilaisissa toimeksiannoissa. Rinne on julkaissut oppaita EU:n Leader-toimintatavan levittämisestä uusille alueille ja politiikkalohkoille sekä esitelmöinyt aiheesta viidellä eri mantereella, mm. Euroopan ja