Oy Snellmanin Lihanjalostus Ab

Snellmanin meetvurstit ovat tutkitusti puhtaita

Viime viikkoina esiin nousseen hepatiitti E -viruskeskustelun myötä Snellmanin Lihanjalostus Oy on halunnut vielä oma-aloitteisesti tutkituttaa meetvurstin raaka-aineena käyttämänsä lihan. Riippumattomassa Eurofins Scientific Finland Oy:n laboratoriossa nyt tutkitut Snellmanin näytteet ovat osoittautuneet täysin puhtaiksi.

– Halusimme vielä varmistaa Snellmanin meetvurstien moitteettomuuden, kun hepatiittitartunnat ovat herättäneet epätietoisuutta monissa kuluttajissa. Aiemminkaan meetvurstituotteistamme ei ole löytynyt hepatiitti E-virusta. Olemme vaalineet raaka-aineidemme laatua ja kehittäneet prosessiamme jo yli 70 vuoden ajan”, kertoo Snellmanin Lihanjalostuksen toimitusjohtaja Roland Snellman.

Kaikki Snellmanin meetvurstit valmistetaan yhtiön Pietarsaaren tehtaalla yksinomaan suomalaisten perhetilojen tuottamasta lihasta. Snellmanin valmistusprosessin turvallisuuden takaa osaltaan myös kansainvälinen IFS Food -sertifikaatti.

Snellmanin Lihanjalostus Oy

Snellmanin Lihajalostus Oy on pietarsaarelainen perheyritys, joka on valmistanut korkealaatuisia liha-, leikkele- ja makkaratuotteita jo 70 vuotta. Yhtiöllä on tinkimättömät periaatteet valmistaa tuotteita, joissa lihapitoisuus on korkea eikä turhia lisäaineita käytetä. Pietarsaaren tehtaalla työskentelee noin 900 henkilöä. Snellmanin Lihanjalostus Oy kuuluu elintarvikealan Snellman-konserniin.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi