Veritaksen vuosikertomus ja yritysvastuuraportti 2023 on julkaistu

Työeläkeyhtiö Veritaksen vuosikertomus ja yritysvastuuraportti vuodelta 2023 on julkaistu.

Korkea toimitilarakennus, rakennuksen ympärillä puita.
Veritas Eläkevakuutuksen pääkonttori. Kuva: Wellu Hämäläinen.

”Veritaksen vahva kasvu jatkui vuonna 2023. Panostimme vahvastihenkilökohtaiseen palveluun ja olen iloinen siitä, että yhä useampi yritys luottaa Veritakseen eläkevakuutuskumppanina”, kertoo Veritaksen toimitusjohtaja Carl Haglund.

Vuoden lopussa Veritaksessa oli vakuutettuna lähes 66 000 työntekijää ja 15 000 yrittäjää.

”Vastuullisuus on kiinteä osa perustehtäväämme eläkeyhtiönä. Sen takia vastuullisuus on mukana kaikessa, mitä teemme”, Haglund jatkaa.

Työntekijöiden viihtyvyys näkyy myös asiakkaille

Marraskuussa 2023 Veritas sijoittui toiseksi Oikotien Vastuullinen työpaikka -kilpailussa pienten ja keskisuurten organisaatioiden sarjassa. Henkilöstön viihtyvyys näkyy myös syksyllä tehdyssä henkilöstökyselyssä, kun eNPS-mittarin lukema nousi erinomaisen hyvälle ja historiallisen korkealle tasolle.

”Olen äärimmäisen ylpeä kaikista veritaslaisista. Me rakennamme kaikki yhdessä vastuullista työpaikkaa”, sanoo Haglund.

Kohti hiilineutraalia sijoitussalkkua

Veritas sijoittaa eläkevarat tuottavasti, turvaavasti ja vastuullisesti. Tavoitteenamme on sijoituskohteiden valinnan ja niihin vaikuttamisen kautta edistää ilmastonmuutoksen torjuntaa. Kehitämme salkkuamme kohti hiilineutraaliutta jo vuoteen 2035 mennessä.

”Sijoitusten painotettu hiili-intensiteetti laski vuoden aikana 4 prosenttia ja vuoden 2020 vertailutasoon nähden laskua on jo 46 prosenttia. Sijoitussalkkumme painotettu hiili-intensiteetti on 17 prosenttia alle vastaavan vertailuindeksin”, kertoo Veritaksen vastuullisuuspäällikkö Jussi Häkkinen.

Linkit

Veritas on vastuullinen ja vakavarainen työeläkeyhtiö, joka huolehtii yli 120 000 henkilön työeläketurvasta. Veritaksen sijoitusten arvo oli 4,4 miljardia euroa vuoden 2023 lopussa.