Stora Ensoon valittu Hallenberg luopuu Metsästäjäliiton puheenjohtajuudesta

Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg ilmoitti järjestön kevätliittokokouksessa 20.4.2024 luopuvansa liiton puheenjohtajuudesta.

Hallenberg perusteli ilmoitustaan vuosikokoukselle sillä, että hänet on nimitetty Stora Enson metsädivisioonan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hallenberg katsoo, että hänen uuden työnsä ja Metsästäjäliiton puheenjohtajan tehtävän samanaikainen hoitaminen olisi haasteellista. Hallenberg ilmoitti jo uudelleenvalintansa yhteydessä vuonna 2022, että hän jatkaa puheenjohtajana enää yhden kauden vuoden 2024 syysliittokokoukseen asti. Työtilanteestaan johtuen hän luopuu nyt tehtävästään puoli vuotta aiemmin ilmoitettua aikaisemmin.

Hallenberg totesi Metsästäjäliiton liittokokousväelle eroilmoituksen yhteydessä:

”Edunvalvonnallista tilannetta on tänään käsitelty järjestömme päättäjäpaneelikeskustelussa. Pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman kirjauksissa kiteytyvät myös Metsästäjäliitolle kaikkein tärkeimmät tavoitteet. Ohjelman tavoitteet ovat erittäin myönteiset harrastuksellemme. Liiton talous on nyt hyvässä kunnossa. Olemme vakiinnuttaneet roolimme suomalaisen ja eurooppalaisen päätöksenteon ytimessä ja verkostoituneet vahvasti kotimaassa ja kansainvälisesti. Kiitän kaikkia yhteistyöstä näiden kahdeksan vuoden aikana. Pidetään ketterä yli satavuotias Suomen Metsästäjäliitto hyvässä vireessä jatkossakin.”

Hallenbergin luopumisen jälkeen Metsästäjäliiton puheenjohtajana toimii varapuheenjohtaja Ilkka Mäkelä.