Minor Hotels yhtenäistää yritysilmeensä, NH Hotel Groupin uudeksi nimeksi Minor Hotels Europe & Americas

Globaaliin Minor Hotels -konserniin kuuluva NH Hotel Groupin vuosikokous päätti, että yhtiö toimii jatkossa nimellä Minor Hotels Europe & Americas.

NH Collection Hotels & Resorts on yksi Minor Hotelsin brändeistä. Kuvassa NH Collection Dubai The Palm -hotelli.

Uuden nimen käyttöönotto vahvistaa NH Hotel Groupin integraatiota Minor Hotelsin kanssa. Yhtenäinen yritysilme tekee ketjusta helpommin tunnistettavan ja tukee Minor Hotels -konsernin kansainvälistä kasvua. Brändistrategia vahvistaa myös ketjun kaupallista ja operatiivista rakennetta, mikä hyödyttää alan ammattilaisia, asiakkaita sekä osakkeenomistajia.

”Minor Hotels Europe & Americas -nimi ja yhtenäinen yritysilme tukevat Minor Hotelsin kehitystä globaalisti tunnetuksi organisaatioksi. Tiimimme intohimo ja tinkimätön pyrkimys erinomaisuuteen ovat avainasemassa uusien liiketoimintojen avaamisessa ja tulevien vuosien kunnianhimoisten kasvutavoitteidemme saavuttamisessa”, kertoo Minor Hotelsin ja emoyhtiönsä Minor Internationalin toimitusjohtaja Dillip Rajakarier.

Minor Hotels ja NH Hotel Group ovat vuodesta 2019 alkaen yhdistäneet tuotevalikoimaansa ja vieneet brändejään uusille markkinoille. Hotellikonsernin omistamiin brändeihin kuuluvat Anantara Hotels, Resorts & Spas, Avani Hotels & Resorts, Elewana Collection, NH Hotels & Resorts, NH Collection Hotels & Resorts, nhow Hotels & Resorts, Oaks Hotels, Resorts & Suites sekä Tivoli Hotels & Resorts.

Hotelliyhtiöiden yhteistyön myötä NH Hotel Group on avannut NH ja NH Collection -hotelleja Aasiassa, Lähi-idässä ja Intian valtamerellä, kun taas Minor Hotels on vahvistanut asemaansa Euroopan ja Amerikan mantereen luksussegmentissä uusia Anantara-, Avani- ja Tivoli-hotelleja avaamalla. Nykyään Minor Hotels Europe & Americas vastaa yli 350 kohteesta 30 maassa Euroopassa ja Amerikoissa.

Minor Hotels Europe & Americasin tavoitteena on kasvaa kaikilla segmenteillä, erityisesti korkealaatuisiin ja luksushotelleihin keskittyen. Yhtiö tavoittelee globaalisti yli 200 uuden kohteen avaamista vuoteen 2026 mennessä. Euroopassa tavoitteena on yli 50 kohteen lisäys, ja myös Pohjois-Amerikassa tullaan näkemään uusia hotelliavauksia.

NH Hotel Groupin ensimmäinen hotelli oli vuonna 1978 Espanjaan avautunut NH Ciudad de Pamplona Hotel. NH Hotel Groupista muodostui pian yksi Espanjan ensimmäisistä hotelliketjuista, joka laajeni menestyksekkäästi myös muualla Euroopassa ja Amerikoissa. Lokakuussa 2018 NH Hotel Group liittyi osaksi Minor Hotelsia, kun Minor International (MINT) hankki yhtiöstä julkisella ostotarjouksella 94,1 %:n osuuden. Vuoteen 2023 mennessä MINT on kasvattanut osuuttaan NH Hotel Groupista 95,9 %:iin.

Willian E. Heinecke perusti MINT:in, Minor Hotelsin Thaimaassa pörssilistatun emoyhtiön, vuonna 1967.  Minor Hotelsin ensimmäinen hotellihankinta, Royal Garden Resort Pattayassa, Thaimaassa, avattiin vuonna 1978. Minor Hotels on kasvanut yhdestä thaimaalaisesta hotellista yhdeksi maailman suurimmista majoituspalveluyrityksistä, jolla on yli 80 000 hotellihuonetta yli 540 hotellissa 56 maassa. Tämän lisäksi konserniin kuuluu joukko muita yrityksiä.

Minor Hotels operoi Suomessa Helsingin keskustaan toukokuussa avautuvaa NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellia. Kohde on Minor Hotelsin ensimmäinen Suomessa ja toinen Pohjoismaissa.

Minor Hotels

Minor Hotels on globaali majoituspalveluyritys, jolla on 540 hotellia, lomakohdetta ja loma-asuntoa 56 maassa. Hotellin omistajana, operaattorina ja sijoittajana Minor Hotels täyttää nykypäivän kansainvälisten matkailijan tarpeet ja toiveet monipuolisella, kahdeksan hotellibrändin valikoimallaan – Anantara, Avani, Elewana, NH, NH Collection, nhow, Oaks ja Tivoli. Minor Hotels omistaa myös joukon muita matkailuun liittyviä yrityksiä. Minor Hotels globaali kasvutavoite on avata yli uutta 200 hotellia vuoteen 2026 mennessä.

Minor Hotels on maailman suurimman itsenäisten hotellibrändien muodostaman Global Hotel Alliance (GHA) -hotelliliiton jäsen ja osa GHA DISCOVERY -asiakasohjelmaa.

Lisätietoa osoitteessa minorhotels.com sekä Minor Hotelsin sosiaalisen median kanavissa Facebook ja LinkedIn.

Dillip Rajakarier, CEO, Minor International Minor Hotels

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki