Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Näyttelijä Peter Franzénin ensikohtaaminen Lingoncellon kanssa tapahtui Helsinki-syndrooma TV-sarjan loppukaronkassa. Franzén esitti Mother's Milk Beveragesin perustajajäsenen Juuso Syrjän ohjaamassa sarjassa pääosaa. Oivaltava suomalainen juomainnovaatio teki Ranskassa asuvaan Franzéniin vaikutuksen, jonka johdosta hän haki itselleen roolia myös Lingoncellon kasvutarinassa. Peter Franzén on nyt Mother's Milk Beverages Oy:n uusi osakas. Kuva: Juuso Syrjä, Mother's Milk Beverages

Suomalainen Lingoncello teki Ranskan maaseudulla asuvaan ja tilallaan maata viljelevään Peter Franzéniin vaikutuksen ja sai näyttelijän mukaan alkoholialalle. Oivalluksen omaava ja korkeaa laatua edustava suomalainen juomainnovaatio on paitsi maukas, myös tyylikäs kokonaisuus. Brändinrakentamisen ja sen kansainvälisen tunnettuuden kasvattamisen näkökulmasta tunnetun näyttelijän valitseminen tuotteen kasvoiksi ulkomailla on perusteltua. Peter Franzénilla on kuitenkin myös syvempi kiinnostus aiheeseen.

”Olen Ranskassa asuessani oppinut, mikä rooli cello-kategorian juomilla on eurooppalaisessa ruokakulttuurissa. Ne kuuluvat kotien vakiojuomiin ja nostetaan esiin juhla-aterioiden jälkeen. Isännillä ja emännillä on yleensä oma salainen reseptinsä sitruksista, etupäässä sitruunasta, appelsiinista, mandariinista tai limestä valmistettuun cello-likööriin”, kertoo Peter Franzén ja jatkaa: ”Ilahduin, että saman pirteän happamuuden löytää myös meidän puolukastamme. Lingoncello on paitsi nerokas keksintö, myös ainutlaatuinen juoma, joka raikastaa mielikuvaa suomalaisesta alkoholialasta ja vahvistaa Suomen gastronomista roolia kansainvälisessä nautintokulttuurissa.”

Suomalaisella Lingoncellolla tavoitellaan positiota juomatrendien huipulla, eli kesäisissä spritz-juomasekoituksissa, cocktaileissa ja laadukkaiden aterioiden digestiivinä.

”Lingoncello on nimeään myöten täynnä puhdasta suomalaista tyylitajua ja eksotiikkaa. Sen konsepti on selkeä ja nerokas nimi kertoo heti, mistä on kysymys. Puolukka tuo juomaan riittävästi happoa, mikä mahdollistaa myös muiden cocktailklassikoiden versioinnin”, lisää Franzén.

Myös Lingoncello syntyi saunassa

Ohjaaja Juuso Syrjän, Joonas Mäkilän, Mika Wistin ja Roy Heroldin vuonna 2012 perustama juomayhtiö Mother’s Milk Beverages sai Lingoncellon luomisessa yhteistyökumppanikseen Suomen toiseksi vanhimman edelleen toimivan perheyrityksen Lignell & Piispasen. L&P on toinen Lingoncello-brändin omistajista ja vastaa liköörin valmistuksesta, pullotuksesta ja jakelusta. Lingoncello-innovaation lisäksi Mother’s Milk Beverages on luonut myös Puolustuslaitos-juomaperheen, johon kuuluu Puolustuslaitos Leikattua, Puolustuslaitos Viinaa sekä Puolustuslaitos Punaviiniä ja Valkoviiniä.

”Lingoncello on ollut markkinoilla vuoden, mutta matka saunaillan päätteeksi kehitetystä ja lauteiden alla kypsyneestä prototyypistä valmiiksi, kansainvälisille markkinoille sopivaksi tuotteeksi on ollut pidempi. Alusta asti oli selvää, että haluamme hurmata kansainväliset digestiivi- ja cocktailmarkkinat kirpeällä suomalaisella puolukalla”, kertoo Mothers Milk Beveragen perustajaosakas Joonas Mäkilä ja lisää:

”Lingoncello myy Alkon lisäksi hyvällä volyymillä jo Helsinki-Vantaalla ja Rovaniemellä, Arlandan lentokentällä Ruotsissa sekä Tallinnan ja Tukholman laivoilla. Tavoitteenamme on kotimarkkinan lisäksi kasvattaa nyt Saksan, Tšekin, Unkarin ja Englannin markkinaa. Työn alla ovat myös Kanada ja Yhdysvallat. Näihin saamme apua Peter Franzénilta ja hänen viihdealan verkostoltaan maailmalla. Uskon, että yksi oikea kontakti, tilaisuus ja lasillinen voi viedä puolukkajuomamme todella isoihin pöytiin.”

Mättäältä lasiin

Villistä suomalaisesta luonnosta makunsa saavassa Lingoncellossa yhdistyvät makeus, pehmeys ja kirpeys. Maailmanlaajuisesti rekisteröidyn tuotteen brändiin ja pakkauksen ulkoasuun on kiinnitetty erityistä huomiota. Lingoncello voidaan nauttia digestiivinä tai jälkiruuan kanssa sellaisenaan, mutta sitä voi käyttää myös pohjana monenlaisiin juomasekoituksiin. Suomessa mm. Lapland Hotels, Scandic Hotels ja Osuuskauppa Suur-Savo ovat ottaneet juoman kattavaan valikoimaan.

”Tässä tuotteessa kiteytyy suomalainen estetiikka ja maku. Lingoncello nousee tänä keväänä meidän kaikkien hotellien valikoimiin paitsi spritzeinä, myös muina cocktaileina ja näkäräisinä. Ulkomaiset vieraamme ovat olleet myytyjä maistaessaan suomalaista celloa ja uskon, että tässä on mahdollisuuksia vaikka mihin”, kertoo Lapland Hotelsin kehityspäällikkö Riikka Tenhunen ja lisää: ”Pehmeä, mutta puolukkaisen kirpeä maku toimii mainiosti myös Lingoncello & Tonic ja Ling Royal -cocktaileissa sekä Negronin puolukkaisena Lingroni-versiona. Nerokas juoma tuo makua myös moniin jälkiruokiin.”

0,5 litran pullo 19,85 euroa.
Alkoholipitoisuus 25 %

joonas@bohemiangrowth.com, +420 604 212 857

Haastattelu-, tuotenäyte- ja kuvapyynnöt
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, samuel.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 579 653

Mothers Milk Beverages Oy:n osakkaat Joonas Mäkilä, Mika Wist, Peter Franzén ja Juuso Syrjä. Vuonna 2012 perustettu juomayhtiö on Lingoncellon lisäksi luonut myös Puolustuslaitos-juomaperheen, johon kuuluu Puolustuslaitos Leikattua, Puolustuslaitos Viinaa sekä Puolustuslaitos Punaviiniä ja Valkoviiniä. Kuva: Juuso Syrjä, Mothers Milk Beverages
Näyttelijä Peter Franzén kotimaisen juomayhtiön uudeksi osakkaaksi ja kasvattamaan Lingoncellon menestystä. Kuva Juuso Syrjä, Mother's Milk Beverages
Villistä suomalaisesta luonnosta makunsa saavassa Lingoncellossa yhdistyvät makeus, pehmeys ja kirpeys. Lingoncello voidaan nauttia digestiivinä tai jälkiruuan kanssa sellaisenaan, mutta sitä voi käyttää myös pohjana monenlaisiin juomasekoituksiin. Oivalluksen omaava ja korkeaa laatua edustava suomalainen juomainnovaatio on paitsi maukas, myös tyylikäs kokonaisuus. Kuva: Juuso Syrjä, Mother's Milk Beverages
Suomalainen Lingoncello teki Ranskan maaseudulla asuvaan Peter Franzéniin vaikutuksen ja sai näyttelijän mukaan alkoholialalle.  Kuva: Juuso Syrjä, Mothers Milk Beverages
Suomalainen Lingoncello teki Ranskan maaseudulla asuvaan Peter Franzéniin vaikutuksen ja sai näyttelijän mukaan alkoholialalle. Kuva: Juuso Syrjä, Mothers Milk Beverages
Lingoncello Negroni: Lingoncelloa 4 cl, Punainen vermouth 4 cl, Gin 4 cl, Appelsiinin viipale tai –kuori, jäitä.
Lingoncello Spritz:  Lingoncelloa 5 cl , Proseccoa 10 cl , Soodaa 3 cl, puolukoita ja/tai sitruunan viipale, jäitä
Lingoncello Spritz: Lingoncelloa 5 cl , Proseccoa 10 cl , Soodaa 3 cl, puolukoita ja/tai sitruunan viipale, jäitä
Lingoncello Tonic: Lingoncelloa 4 cl, Tonic-vettä, puolukoita ja/tai sitruunan viipale, jäitä
Lingconcello jäillä
Ling Royal: Lingoncelloa 2 cl, kuohuviiniä 12 cl
Lingoncello Spritz
Ling Royal
Lingoncello & tonic
Lingoncello Negroni, eli Lingroni

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.