Choicely Oy

Suomalainen no code -talo Choicely Oy kasvoi 73%: “mobiilisovellukset ovat tuottavia investointeja”

Suomalainen no code -mobiilisovelluksiin erikoistunut Choicely Oy kasvoi 73 prosenttia 1,24 miljoonaan euroon viime vuonna. Samalla yritys nousi voitolliseksi. Choicelyn vuoden merkittävin uusi asiakas oli Eurovision laulukilpailu.

Choicelyn tiimi 2023
Choicelyn tiimi 2023 Emiisa Knuutinen Choicely Oy

Suomalainen no code -mobiilisovelluksiin erikoistunut Choicely Oy kasvoi 73 prosenttia 1,24 miljoonaan euroon viime vuonna. Samalla yritys nousi voitolliseksi, parantaen edellisvuoden 524 000 euron tappiosta 21 000 euroa voitolle vuonna 2023.

“Mobiilisovelluksiin kannattaa investoida myös vaikeina aikoina, sillä sovellus on monelle tuottava investointi eikä kulu”, kertoo Choicelyn toimitusjohtaja Kaius Meskanen.

Choicely on kehittänyt oman no code -alustan, jonka avulla yritykset ja ammattilaiset voivat kehittää laadukkaita ja laajasti käytettyjä mobiilisovelluksia ilman koodaustaitoja.

No code -teknologian ansiosta organisaatiot voivat säästää paljon aikaa ja rahaa sovelluksen kehityskuluissa sekä muokata sovellusta erittäin joustavasti, ilman kehitystiimiä.

"No code -teknologiat ovat yksi tämän vuosikymmenen voimakkaimmin kasvavia teknologiatrendejä. Vahvasti pinnalla oleva tekoäly tuo myös mahdollisuuksia no code -alustamme kehittämiseen.”, toteaa yhtiön hallituksen päätoiminen puheenjohtaja Heikki Rotko.

Choicely palvelee asiakkaitaan täysin globaalisti, pääfokuksen ollessa valituilla toimialoilla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Asiakkaita on jo noin 50 maassa.

“Vuoden 2023 merkittävin uusi asiakkaamme on Eurovision laulukilpailu. Asiakkaistamme löytyy maailman johtavia yrityksiä media-, viihde- ja urheilusektoreilta. Toisaalta palvelemme myös monia pieniä ja paikallisia yrityksiä ympäri maailmaa, esimerkiksi vaikkapa suomalaisia verkkokauppoja.”, Meskanen avaa.

Choicelyn tiimi 2023
Choicely Logo Musta