Digital Health sparrausohjelmaan 15 kasvunnälkäistä yritystä

Sparrausohjelman tuomaristo teki valinnat yritysten hakemusten perusteella kriteereillä: markkinapotentiaali, kasvukyky, tiimi ja näytöt. Sparraus tuo ulkopuolista näkökulmaa siihen, miten bisneksen voi viedä seuraavalle tasolle.

Digital Health Kasvupolku -ohjelmaan valittiin mukaan 15 pk-yritystä. Monipuolinen joukko osoittaa, että terveys- ja hyvinvointibisneksen alalta löytyy kasvuhaluisia yrityksiä Suomen joka kolkasta. Yritykset ovat osa noin 200 yrityksen ryhmää, joka osallistuu tänä vuonna Kasvu Openin Kasvupolku-sparrausohjelmiin. Valitut yritykset ovat:

• Boogie Software, Oulu
  • FAiBR, Espoo
  • Fision, Espoo
  • HippocrAItes, Helsinki
  • HouseOfTherapy, Turku
  • Kotifysio, Helsinki
  • Liikunta / Koulutuspalvelu Dahl, Mänttä-Vilppula
  • Mindful Engineering, Espoo
  • Mynursie, Kuopio
  • Niilo Mäki Instituutti, Jyväskylä
  • Pharmatest Services, Turku
  • Plan&Care Sports, Lahti
  • Sooma, Helsinki
  • Välitysklinikka, Nurmijärvi
  • Wellmind Terveys, Oulu

KASVUPOLUN TUOMARISTO

Tuomaristo painotti valinnoissa erityisesti sitä, mitkä yritykset hyötyvät sparrauksesta juuri nyt, jotta tehokas kasvu saavutetaan lähivuosina. Tuomaristo arvosti myös sitä, että monissa hakijayrityksissä oltiin pureuduttu ajankohtaisiin ja tärkeisiin teemoihin, kuten mielenterveyspalveluihin.

"Valitut yritykset pystyivät osoittamaan hakemuksissaan sekä kerrytetyillä näytöillä kykyä kasvaa. Näissä yrityksissä selkeät bisnesmallit, innovaatiot ja asiakastuntemus osoittivat, että suunniteltu kasvu on realistista", sanoo tuomariston puheenjohtaja Riku Tiainen Nordealta.

Ohjelman tuomaristoon kuuluvat:

• Nina Rautiainen, Jyväskylän elinkeinopalvelut
  • Riku Tiainen, Nordea
  • Satu Järnefelt, Varma

KASVUPOLKU: YRITYKSILLE, JOTKA HALUAVAT KASVAA

Kasvu Openin maksuttomat Kasvupolku-sparrausohjelmat ovat yrityksille, joissa on aitoa kasvuhalua ja kehittämisintoa. Sparrausten teemat vaihtelevat myynnistä johtamiseen ja digitaaliseen kehitykseen.

Ohjelmassa yritys saa arvokkaita kontakteja ja tapaa asiantuntevia sparraajia:

• 6-9 asiantuntijatapaamista kohdistettuna yrityksen tarpeisiin
  • Yhdessä oppimista eri teemoista vertaisten kanssa
  • Vinkkejä pitchauksen kehittämiseen
  • Inspiraatiota ja intoa tekemiseen
  • Kontakteja ja yhteistyömahdollisuuksia kasvun tueksi

Yrityksille maksuttoman sparrauksen mahdollistavat Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit yhdessä Kasvupolku-kumppaneiden kanssa. Digital Health Kasvupolku -ohjelman kumppanit ovat Jyväskylän elinkeinopalvelut ja Varma.

LISÄTIEDOT

Vivi Pöntiö
vivi.pontio@kasvuopen.fi

Kasvu Open ja valtakunnalliset yhteistyökumppanit Nordea, If, Varma, Boreo, Yritysjuristi, TT-säätiö, Jyväskylän kaupunki, Technopolis ja Yksityisyrittäjäin säätiö ovat sitoutuneet suomalaisten pk-yritysten kasvun tukemiseen. Yhteistyökumppanit mahdollistavat pk-yrityksille maksuttoman sparrauksen.  Sparraus tukee julkisen sektorin toimintaa ja täyttää sen mahdollisia resurssivajeita sekä luo innovatiivisia ratkaisuja pk-yritysten kasvun haasteisiin.
Yhteistyökumppanit mahdollistavat maksuttoman sparrauksen pk-yrityksille. Sparraus tukee julkisen sektorin toimintaa ja täyttää sen mahdollisia resurssivajeita sekä luo innovatiivisia ratkaisuja pk-yritysten kasvun haasteisiin.
Kasvu Open järjestää maksuttomia Kasvupolku-sparrausohjelmia pk-yrityksille. Tänä vuonna ohjelmiin haki yli 350 yritystä. Alueellisesti enemmistö hakijoista oli Uudenmaan (37,8 %)  ja Keski-Suomen (13,5 %) maakunnista.
- Toisten yritysten opit ja kokemukset ovat tärkeä vertaismalli. Siksi toivon lisää näkyvyyttä yritysten onnistumisille, ja tietenkin myös konkreettisia tekoja suunnitelmien tueksi sekä yrityksiltä että yhteiskunnalta, Kasvu Openin toimitusjohtaja Jaana Seppälä sanoo.