Lidl tekee paluun musiikkibisnekseen – uusi kesäbiisi henkii Tapani Kansan menevää klassikkohittiä
Lidl on tunnettu soittolistoja villitsevistä kesäbiiseistään. Tänä vuonna Lidlin odotettu kesäbiisi tekee näyttävän paluun muutaman vuoden tauon jälkeen. Tapani Kansan klassikkohittiä mukaileva biisi on nyt julkaistu Spotifyssa ja Singa-laulukirjastossa. Toukokuun aikana biisiin on myös tulossa Youtubessa julkaistava musiikkivideo sekä TikTokista löytyvä tanssikoreografa. Biisillä Lidl haluaa ilahduttaa suomalaisia sekä luoda hyvää kesäfiilistä säästä riippumatta.

Lidlin kesäbiisit ovat perinteisesti keikkuneet soittolistojen kärjessä ja esimerkiksi vuoden 2018 kesäbiisiä Kesä on kreisi on kuunneltu lähes kaksi miljoonaa kertaa. Lidlin vuoden 2024 kesäbiisi on nimeltään Käy kuumana kesään (feat. AMOR), jonka latinorytmit tapailevat kaikille suomalaisille tuttua Tapani Kansan R-A-K-A-S -hittiä. Kesäbiisiin on tehty nykypäivään sopivat lidlmäiset lyriikat ja siinä lauletaan rakastumisesta, sillä Lidlissä vietetään tänä vuonna rakkauden kesää. Biisillä Lidl haluaa tuoda iloa, laulua ja tanssia suomalaisten kesään.
− Aiempien vuosien kesäbiisimme ovat olleet valtavan suosittuja, ja parin vuoden tauon aikana niiden perään on kyselty paljon. Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että kesäbiisi on taas täällä ja entistä menevämpänä! Taustalla soiva klassikkohitti herättää varmasti tunteita kaikissa suomalaisissa, ja biisin latinorytmit pistävät lanteet liikkumaan, kertoo Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa.
Jotta suomalaiset lähtisivät joukolla tanssimaan biisin tahtiin, siihen on tehty valmis koreografia, jota pääsee opettelemaan lähiviikkoina TikTokissa. Biisiin on tietysti tulossa myös Youtubessa julkaistava musiikkivideo, joka saa ensi-iltansa toukokuun loppupuolella.
− Koreografiasta on tehty simppeli, jotta sen voi opetella kuka tahansa tanssitaitoihin katsomatta. Toivommekin, että mahdollisimman moni lähtee mukaan tanssimaan kesän kuumimman hitin tahtiin! sanoo Musa.
Lidlissä vietetään rakkauden kesää
Lidlissä kesä on nyt virallisesti käynnistynyt, kun kesän mainokset ovat alkaneet pyöriä niin televisiossa kuin verkossakin, ja iso osa kesävalikoiman tuotteista on jo saapunut myymälöihin Hangosta Sodankylään.
Tänä kesänä Lidlissä teemana on rakkaus. Kampanjalla halutaan muistuttaa, että rakkaus kuuluu kaikille. Lidlin kesämainoksissa seikkailee sympaattinen rakkauden lähettiläs Amor, joka rakkausnuolineen tuo rakkauden ilosanomaa kaikille. Amorin nuolen osuessa saattaa rakastua ensimmäiseen vastaantulijaan tai vaikkapa kesän uutuusjäätelöön.
− Mielestämme rakkaus ja hyvä ruoka kuuluvat kesään, ja haluamme yhdistää nämä kaksi tärkeää teemaa. Toivomme, että rakkausteeman kautta ihmiset näkevät kesän ja herkullisen kesäruoan uudessa valossa ja ottavat ilon irti Suomen lyhyestä, mutta sitäkin mahtavammasta kesästä, tiivistää Musa.
Lidlin kesäbiisiä pääsee kuuntelemaan Spotifysta. Biisi löytyy myös Singa-laulukirjastosta, joten siitä voi kehitellä tulevan kesän karaokebravuurin.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäSalla Oksanen
Puh:(09) 2345 6400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Ruokakauppa suosituin joululahjojen ostospaikka - näitä tuotteita suomalaiset ostavat joululahjaksi12.12.2025 10:45:00 EET | Tiedote
Lidlin joulukysely paljastaa, että lahjoja ostetaan eniten päivittäistavarakaupasta ja tyypillisesti lahjoihin käytetään yhteensä 150 euroa. Vaikka moni toivoo pukinkonttiin elämyksiä, lahjakortteja ja rahaa, todellisuudessa käytännöllisyys ja hintatietoisuus ohjaavat lahjaostoksia. Ostoslistoilla korostuvat päivittäistavarakaupan suosikit: suklaa tuomaan luksusta arkeen sekä kosmetiikka, vaatteet ja muut arkea helpottavat tarvikkeet.
Lidl laajentaa outlet-verkostoaan: Varkaus saa oman outlet-myymälän11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Lidl avaa torstaina 11.12. Varkauteen erillisen outlet-myymälän, jossa myydään käyttötavaroiden loppueriä hyvillä alennuksilla. Uusi outlet sijaitsee Varkauden Lidl-myymälän yhteydessä, vanhan Alkon tiloissa. Lidlin outletteja on Suomessa jo yhteensä 18 kappaletta.
Myllymäen Lidlin pulloautomaatti ahmii kassillisen pulloja ja tölkkejä hetkessä9.12.2025 08:52:42 EET | Tiedote
Lappeenrannan Myllymäen Lidlissä on otettu käyttöön uusi pullonpalautusautomaatti, johon pullot ja tölkit voi kaataa suoraan kassista käsiä likaamatta. Uusi automaatti tekee pullonpalautuksesta moninkerroin nopeampaa, siistimpää ja helpompaa. Automaattiin voi kaataa kaikki palautusautomaattiin kelpaavat pakkaukset eli tölkit, kierrätysmuovipullot ja lasipullot.
Lidlin Parkside-tuotemerkillä uusi aluevaltaus: ”premium”-mallistossa työkalut vaativille nikkaroijille8.12.2025 10:45:00 EET | Tiedote
Lidlin suosittu Parkside-brändi tarjoaa työkaluja joka kodin nikkarointeihin. Nyt Lidl tuo myyntiin Parkside Performance -sarjan, joka tarjoaa edistyneemmille harrastajille ja pieniin ammattitöihin suunniteltuja työkoneita hiiliharjattomilla moottoreilla ja viiden vuoden takuulla. Sarja sisältää suosituimpia sähkötyökaluja erittäin edulliseen hintaan. Kaikki tuotteet tulevat myyntiin eräluontoisesti torstaina 11. joulukuuta kaikkiin käyttötavaroita myyviin Lidleihin.
Ovensa sulkenut Lidlerie kerää ylistystä – tämä oli suosituin menu2.12.2025 13:53:12 EET | Tiedote
Lidlin ja Henri Alénin perustama ravintola Lidlerie on sulkenut ovensa. Viiden päivän ajan ravintola Finnjävelin tiloissa toiminut pop up -ravintola keräsi valtavasti huomiota ja kiittävää palautetta niin asiakkailta kuin julkisessa keskustelussa. Kolme eri illallismenua olivat melko tasaisen suosittuja, mutta hienoiseksi ykköseksi nousi kotimaan raaka-aineita ylistävä Pohjolan makuja -menu.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme