Lidl tekee paluun musiikkibisnekseen – uusi kesäbiisi henkii Tapani Kansan menevää klassikkohittiä
Lidl on tunnettu soittolistoja villitsevistä kesäbiiseistään. Tänä vuonna Lidlin odotettu kesäbiisi tekee näyttävän paluun muutaman vuoden tauon jälkeen. Tapani Kansan klassikkohittiä mukaileva biisi on nyt julkaistu Spotifyssa ja Singa-laulukirjastossa. Toukokuun aikana biisiin on myös tulossa Youtubessa julkaistava musiikkivideo sekä TikTokista löytyvä tanssikoreografa. Biisillä Lidl haluaa ilahduttaa suomalaisia sekä luoda hyvää kesäfiilistä säästä riippumatta.

Lidlin kesäbiisit ovat perinteisesti keikkuneet soittolistojen kärjessä ja esimerkiksi vuoden 2018 kesäbiisiä Kesä on kreisi on kuunneltu lähes kaksi miljoonaa kertaa. Lidlin vuoden 2024 kesäbiisi on nimeltään Käy kuumana kesään (feat. AMOR), jonka latinorytmit tapailevat kaikille suomalaisille tuttua Tapani Kansan R-A-K-A-S -hittiä. Kesäbiisiin on tehty nykypäivään sopivat lidlmäiset lyriikat ja siinä lauletaan rakastumisesta, sillä Lidlissä vietetään tänä vuonna rakkauden kesää. Biisillä Lidl haluaa tuoda iloa, laulua ja tanssia suomalaisten kesään.
− Aiempien vuosien kesäbiisimme ovat olleet valtavan suosittuja, ja parin vuoden tauon aikana niiden perään on kyselty paljon. Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että kesäbiisi on taas täällä ja entistä menevämpänä! Taustalla soiva klassikkohitti herättää varmasti tunteita kaikissa suomalaisissa, ja biisin latinorytmit pistävät lanteet liikkumaan, kertoo Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa.
Jotta suomalaiset lähtisivät joukolla tanssimaan biisin tahtiin, siihen on tehty valmis koreografia, jota pääsee opettelemaan lähiviikkoina TikTokissa. Biisiin on tietysti tulossa myös Youtubessa julkaistava musiikkivideo, joka saa ensi-iltansa toukokuun loppupuolella.
− Koreografiasta on tehty simppeli, jotta sen voi opetella kuka tahansa tanssitaitoihin katsomatta. Toivommekin, että mahdollisimman moni lähtee mukaan tanssimaan kesän kuumimman hitin tahtiin! sanoo Musa.
Lidlissä vietetään rakkauden kesää
Lidlissä kesä on nyt virallisesti käynnistynyt, kun kesän mainokset ovat alkaneet pyöriä niin televisiossa kuin verkossakin, ja iso osa kesävalikoiman tuotteista on jo saapunut myymälöihin Hangosta Sodankylään.
Tänä kesänä Lidlissä teemana on rakkaus. Kampanjalla halutaan muistuttaa, että rakkaus kuuluu kaikille. Lidlin kesämainoksissa seikkailee sympaattinen rakkauden lähettiläs Amor, joka rakkausnuolineen tuo rakkauden ilosanomaa kaikille. Amorin nuolen osuessa saattaa rakastua ensimmäiseen vastaantulijaan tai vaikkapa kesän uutuusjäätelöön.
− Mielestämme rakkaus ja hyvä ruoka kuuluvat kesään, ja haluamme yhdistää nämä kaksi tärkeää teemaa. Toivomme, että rakkausteeman kautta ihmiset näkevät kesän ja herkullisen kesäruoan uudessa valossa ja ottavat ilon irti Suomen lyhyestä, mutta sitäkin mahtavammasta kesästä, tiivistää Musa.
Lidlin kesäbiisiä pääsee kuuntelemaan Spotifysta. Biisi löytyy myös Singa-laulukirjastosta, joten siitä voi kehitellä tulevan kesän karaokebravuurin.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäSalla Oksanen
Puh:(09) 2345 6400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Näin koulujen alku näkyy ruokakaupassa7.8.2025 12:41:28 EEST | Tiedote
Ruokakaupan myynneistä näkee, mitä suomalaisessa yhteiskunnassa on meneillään. Nyt kun kesälomat päättyvät ja jälkikasvu menee kouluun, myös kaupassakäynti muuttuu ja sieltä ostetaan eri asioita. Arjen alkaessa ostoskärryt täyttyvät arkisista tuotteista ja kaupassa asioidaan eri aikaan kesään verrattuna. Kaupasta tarttuu elokuussa mukaan enemmän esimerkiksi valmisruokia ja välipaloja arjen kiireisiin.
Kesän suosituimpaan työpaikkaan haussa kuutisenkymmentä uutta työntekijää6.8.2025 12:28:42 EEST | Tiedote
Lidl hakee kymmeniä myyjiä ja useita vuoropäälliköitä myymälöihin eri puolille Suomea. Syksyn saapuessa monet työntekijät palaavat esimerkiksi opintojen pariin tai muuttavat, joten uusille työntekijöille on tarvetta. Työntekijöitä haetaan Torniosta Hankoon ja paikat aukeavat hakuun elokuun aikana.
Päivässä loppuunmyyty Dubai-suklaa tekee paluun Lidleihin30.7.2025 09:57:16 EEST | Tiedote
Dubai-suklaa on saavuttanut suuren hypen, jolle ei näy loppua. Keväällä Lidleissä myytiin iso erä someilmiöksi noussutta Dubai-suklaata loppuun päivässä. Asiakkaat ovat kovasti kyselleet uuden Dubai-suklaaerän perään, ja nyt sitä taas saa. Torstaina 31.7. odotettu uusi erä Dubai-suklaata löytyy vihdoin kaikkien Lidl-myymälöiden hyllyiltä.
Iisalmen uuden Lidlin avajaisia vietetään 24.7.23.7.2025 08:34:00 EEST | Tiedote
Iisalmessa päästään torstaina asioimaan upouudessa Lidlissä, kun nykyinen myymälä kauppakeskus Iisassa suljetaan ja myymälä muuttaa uuteen osoitteeseen torstaina 24.7. Uusi myymälä on asiakkaille monin tavoin parempi: siellä odottavat laajempi valikoima ja asiointia nopeuttavat pikakassat sekä sähköautojen latauspiste.
Kasvisruoan suosio kasvaa – Lidl vastaa kysyntään kesän vegeviikolla17.7.2025 12:57:50 EEST | Tiedote
Toukokuussa kasvipohjaisia tuotteita ostettiin Lidleissä yli 13 prosenttia enemmän kuin edellisvuoden toukokuussa. Lidl on pyrkinyt murtamaan kasvisruoan erityisruokavalioleimaa ja tekemään kasvisruoasta osan myös sekasyöjien arkea. Tukeakseen tätä kehitystä Lidl käynnistää vuoden kolmannen vegeviikon, jonka valikoima painottuu grillattaviin kasvipohjaisiin kesäherkkuihin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme