Juhlabuffettien suosio kasvaa vauhdilla – ABC:n ja Pizza & Buffan juhlavat noutopöydät katetaan vuosittain jo yli 160 000 ruokailijalle

ABC:n ravintoloissa ja Pizza & Buffa -ketjussa valmistaudutaan parhaillaan äitienpäivään, jolloin ravintoloissa on tarjolla Suomen suosituimmat juhlabuffetit. Kohtuuhintaisen juhlaruokailun suosiossa on nähtävissä selkeää kasvua.

Lari Lappalainen

Vappu käynnisti tänä vuonna sekä ABC Ravintoloiden että Pizza & Buffa -ketjun ravintoloiden juhlabuffetkauden. Vappuna ja äitienpäivänä sekä myöhemmin syksyllä isänpäivänä ja joulukaudella valmiiksi katettujen noutopöytien ääreen kerääntyy molemmissa ketjuissa valtava määrä juhlaruokailijoita.

– Pizza & Buffan juhlabuffettien suosio on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Vuonna 2022 niitä myytiin yhteensä 48 500 kappaletta ja vuonna 2023 peräti 70 000, kertoo ketjupäällikkö Minna Siren SOK:lta.

ABC Ravintoloissa juhlabuffeteista nautti viime vuonna lähes 100 000 asiakasta. Luku kasvoi usealla tuhannella edellisvuodesta.

– Ravintolamme ovat ihmisten kohtaamispaikkoja niin arkena kuin juhlana. Jo perinteeksi muodostuneet juhlabuffetit ovat vuodesta toiseen merkityksellisiä asiakkaillemme, ja ne tuovat mukavaa vaihtelua päivittäin tarjoiltavaan noutopöytäämme, kertoo kehityspäällikkö Teemu Vehniäinen SOK:lta.

Kotiruoka maistuu myös juhlabuffeteissa

Tutut ja perinteiset kotiruokavaihtoehdot kiinnostavat asiakkaita myös juhla-aikoina. Viime vuosina suosikki on ollut erityisesti uunilohi, jota on tarjolla molempien ketjujen listalla myös tänä äitienpäivänä. Lisäksi tarjolla on muun muassa lämpimiä kasvisruokia, runsas salaattipöytä ja maistuvat jälkiruoat.

– Monipuolisuus, helppous ja kotiruokamaisuus höystettynä kohtuuhintaisuudella ovat buffettiemme vahvuuksia myös juhlapyhinä. Meille on tärkeää, että voimme tarjota iloa juhlahetkiin mahdollisimman monelle ruokailijalle. Suomalaiset rakastavat buffetteja, Minna ja Teemu kertovat.

Pizza & Buffa -ravintoloita on lähes 30 kappaletta. Ne ovat monipuolisia ja mutkattomia ravintoloita, joista jokaiselle löytyy taatusti jotain – pizzoja, salaatteja ja kotiruokaa. Pizza & Buffassa kaikki ruoat tarjotaan noutopöydästä. ABC Ravintoloita on yli 90, ja ne tarjoavat kestosuosikin eli Noutopöydän lisäksi muun muassa maistuvia á la carte -annoksia.

Myös lukuisissa muissa S-ryhmän ravintoloissa tarjoillaan äitienpäivän ateria. Tarjolla on herkullisia äitienpäivämenuja, -lounaita ja -buffetteja sekä perinteisiä äitienpäivän aamiaisia ja brunsseja eri hintaluokissa. Vaihtoehtoihin voi tutustua tarkemmin Raflaamon verkkosivuilla.

***

Äitienpäivän juhlabuffa Pizza & Buffassa: uunilohta (L, G), lihapullia kermakastikkeessa (L, G), béarnaisebroileria (L, G), juusto-kermaperunoita (L, G), perunamuusia (L, G), lämpimiä kasviksia (G, VE), hot dogeja, herkullinen pizzapöytä, runsas salaattipöytä, nachoja ja salsaa, leipäpöytä, ruokajuomat, mansikkatäytekakkua (L), kahvia ja teetä. Hinta S-Etukortilla 20,30 € (ilman S-Etukorttia 22,30 €). 3–6-vuotiaat 3,90 € ja 7–11-vuotiaat 8,90 €.  Lue lisää: https://www.raflaamo.fi/fi/uutinen/5935-pizza-buffan-aitienpaivassa-kattaus-taynna-rakkautta-125

Äitienpäivän Noutopöytä ABC Ravintolassa: appelsiinikirjolohta (L, G), vuohenjuustobroileria (L, G), tofukasvispaistosta (VE, G), kermaperunoita (L, G), runsas salaattipöytä, talon leipälajitelma, ruokajuomat, jälkiruokalajitelma, kahvia, teetä ja kaakaota. Lisäksi noin 20 ABC Ravintolassa on tarjolla myös pizzapöytä. Hinta S-Etukortilla 18,90 € (ilman S-Etukorttia 20,90 €). Lapset 3–7-vuotiaat 6,90 € ja juniorit 8–12-vuotiaat 8,90 €. Alle 3-vuotiaat syövät veloituksetta aikuisten ruokaillessa Noutopöydästä. Lue lisää: https://www.abcasemat.fi/ajankohtaista/aitienpaivan-noutopoyta-2024

Minna Siren, ketjupäällikkö, Pizza & Buffa, SOK Matkailu- ja ravitsemiskauppa, +358(0)107682818, minna.siren@sok.fi

Teemu Vehniäinen, kehityspäällikkö, ABC Ravintola, SOK Liikennekauppa, puh. +358(0)10 768 0827, teemu.vehniainen@sok.fi

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Bomban matkailualue laajenee – juhannuksesta alkaen 92 uutta järvimaisemahuonetta ja monipuoliset elämyspalvelut käytettävissä19.6.2024 14:30:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Karjalan suosittu matkailukohde Bomba uudistuu. Juhannuksena 20.6. Pielisen rantaan avautuu viisikerroksinen uudisosa, johon tulee 92 järvimaisemahuonetta sekä uusi ravintola, Bistro Ohto. Myös alueen elämystarjonta laajenee Bomba Safariksen toiminnan käynnistyessä samaan aikaan. Lisäksi hotellikylpylä Spa Bomban yhteyteen avautuu S-parturi-kampaamo ja S-kauneushoitola. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on investoinut Bomban alueen viimeisiin uudistuksiin 22 miljoonaa euroa, mikä on viimeisen 10 vuoden ajalta isoin Nurmeksessa julkistettu yritysinvestointi.

Uusi juomavalikoima kiinnostaa asiakkaita: Punaviini oli starttiviikon yllättäjä – olut edelleen myydyin alkoholituote18.6.2024 11:05:36 EEST | Tiedote

S-ryhmän myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tuotiin uusia enintään 8-prosenttisia alkoholijuomia heti lain salliessa maanantaiaamuna 10. kesäkuuta. Viinejä S-ryhmän valikoimissa tulee olemaan lähes 200 ja muita juomauutuuksia noin 60 erilaista. Ensimmäisellä myyntiviikolla viinit ovat uutena tuoteryhmänä kiinnostaneet asiakkaita. Valkoviini on selkeä suosikki, kuten myös pienet pakkauskoot.

Olisiko kaupan take away -astioiden uudelleenkäyttö mahdollista? S-ryhmä tutkii mitä se vaatisi18.6.2024 09:37:42 EEST | Tiedote

Mitä jos jonain päivänä ruokakaupan nyt kertakäytössä olevia astioita, kuten Ruokatori-palvelutiskin take away -astioita voisi palauttaa, pestä ja kierrättää? Tai vaikka tuoda mukanaan oman astian, johon ostaa ruokatorilta aterian. Tämän tyyppisiä mahdollisia toimintamalleja tutkitaan Borealis Polymers Oy:n vetämässä Reusify-yhteiskokeilussa. S-ryhmä tuottaa kokeiluun omalla Business Finlandin rahoittamalla osaprojektillaan merkittävää uutta tietoa ja osaamista uudelleenkäytettävien pakkausten käyttöönottamiseksi päivittäistavarakaupassa.

Sillipurkin muodolla on merkitystä: Juhannussillien uudet pakkaukset mahdollistavat tehokkaamman, tilaa säästävämmän varastoinnin ja kuljetuksen17.6.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Uudet Coop-sillipurkit herättävät huomion: Perinteisen pyöreän purkin sijaan Coop-sillit on pakattu kulmikkaisiin kierrätysmuovista valmistettuihin purkkeihin. Uusi sillipurkki mahdollistaa tehokkaamman tilankäytön logistiikassa, myymälässä sekä kotijääkaapissa, sillä purkkien väliin ei jää tyhjää tilaa ja ne voidaan pinota kätevästi päällekkäin. Samaan tilaan voidaan nyt pakata lähes tuplasti silliä.