Keminmaahan nousee uusi ikäihmisten hoivakoti

Keminmaassa on alkanut uuden 47-paikkaisen ikäihmisten hoivakodin rakentaminen. Suomen Hoiva ja Asunto Oy:n omistukseen tulevan hoivakodin suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy. Palveluntuottajana ja vuokralaisena tulee toimimaan Attendo Oy. Palvelutalo valmistuu arviolta toukokuussa 2025.

Kaksikerroksiseen hoivakotiin tulee asukaspaikkoja yhteensä 47, joista 31 huonetta on tarkoitettu ympärivuorokautiseen palveluasumiseen ja 16 yhteisölliseen asumiseen. Kaikkiin huoneisiin tulee asukkaalle oma keittiö tai keittiövaraus. Asuinhuoneiden lisäksi hoivakodista löytyy yhteiset ruoka- ja oleskelutilat, saunaosasto sekä henkilökunnan tiloja.

Kooltaan hoivakoti on noin 3 000 m². Rakennuksesta tulee energiatehokas, ja talossa hyödynnetään maalämpöä. Talossa on panostettu lisäksi viihtyisään piha-alueeseen, josta löytyy erilaisia oleskelualueita, muistopuutarha, pergola, marjapensaita, viherkasveja ja istutusallas asukkaiden omille istutuksille.

”Suomen kokeneimpana hoivatilarakentajana tulemme mahdollistamaan tuleville asukkaille viihtyisän, terveellisen ja turvallisen ympäristön. Olemme toteuttaneet ympäri maan noin 100 vastaavanlaista hoivakohdetta, joista reilu puolet nimenomaan Suomen Hoiva ja Asunnon tai Attendon kanssa. Kokemuksemme ja yhteisesti hiotun konseptimme ansiosta lopputuloksena syntyy toiminnallisesti laadukkaat ja kustannustehokkaat tilat tärkeän alueellisen palvelun toteuttamiseksi”, kertoo Laptin palvelutilojen liiketoimintajohtaja Raimo Pesola.

Raimo Pesola, liiketoimintajohtaja, palvelutilat, Rakennusliike Lapti Oy, 050 305 9360, raimo.pesola@lapti.fi

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen suomalainen rakennusalan toimija. Rakennamme huolella hyvän elämän puitteita ympäri maan: asuntoja, toimitiloja sekä toimivan yhteiskunnan tärkeimpiä tiloja päiväkodeista kouluihin ja hoivakodeista sairaaloihin. Meillä työskentelee reilu 500 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Fingrid siirtää kolme varavoimalaitosten kaasuturbiinia Huutokoskelle – Lapti aloittaa rakennustyöt kesäkuussa5.6.2024 09:02:49 EEST | Tiedote

Fingrid on päättänyt siirtää Tahkoluodon ja Vaskiluodon varavoimalaitosten kolme kaasuturbiinia Joroisille Huutokosken varavoimalaitoksen yhteyteen. Projektissa siirrettäville kaasuturbiineille rakennetaan uusi turbiinihalli, jonne kolme kaasuturbiinia sijoitetaan. Rakennustyöt alkavat suunnitelmien mukaan kesäkuussa 2024, ja projektin on tarkoitus valmistua loppuvuodesta 2025.