Heikkinen Yhtiöt Oy

Heikkinen Yhtiöt ja LTU Group osaksi pohjoismaista InArea-konsernia

Heikkinen Yhtiöt ja LTU Group liittyvät osaksi ruotsalaista InArea-konsernia. InArea Group AB on Ruotsin johtava sisustusalan urakoitsijoista koostuva yhtiö. Yhtiön tavoitteena on laajentua pohjoismaiden johtavaksi lattia-, maalaus- ja sisustusurakoinnin yritykseksi. Järjestelyn seurauksena syntyvä pohjoismaisen InArea Groupin pro forma -liikevaihto on vuositasolla noin 260 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 1400 alan ammattilaista.

Vasemmalta InArea Groupin toimitusjohtaja Rikard Fransson, InArea Groupin Operatiivinen johtaja Hans Förster, InArea Groupin Suomen maajohtaja Janne Mustonen, InArea Groupin hallituksen jäsen Jarmo Heikkinen. Kuvaaja: Kim Öhman. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa.

Yritysjärjestelyn seurauksena Heikkinen Yhtiöiden perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Jarmo Heikkinen nousee InArean hallitukseen ja hänestä tulee myös InArean suurin yksityisomistaja. Kaikki omistajat jatkavat omistajina InArea Groupissa.

–  InArea on yrittäjälähtöinen toimija kuten mekin ja jaamme heidän kanssaan samanlaisen toimintamallin paikallisesta lähellä asiakasta olevasta ja palvelulähtöisesti liiketoimintamallista. Nyt syntyvä pohjoismainen urakointijätti antaa Heikkinen Yhtiöille ja LTU:lle mahdollisuuksia vahvistaa kilpailukykyään muun muassa yhteisten hankintasopimusten kautta, Jarmo Heikkinen kertoo.

­– Itse jatkan InArean hallituksessa ja omalla panoksellani tuen koko konsernin kehitystä sekä InArea Suomen liiketoiminnan kehitystä. Omistusjärjestely takaa tukevan omistuspohjan molemmille yritykselle ja olen suunnattoman tyytyväinen, että yhtiöiden jatkuvuus on näin turvattu.

Operatiivisesti toiminta jatkuu täysin ennallaan

Nyt tehdyllä järjestelyllä ei ole välitöntä vaikutusta Heikkinen-konsernin tai LTU Group -konsernin liiketoimintaan ja henkilöstöön. Heikkinen-konsernin toimitusjohtajana jatkaa Juha Kananen ja LTU-konsernin toimitusjohtajana jatkaa Jarno Gröhn. He raportoivat jatkossa InArea Suomen maajohtajalle Janne Mustoselle, joka nousee tehtävään Heikkinen-konsernin talousjohtajan ja LTU-konsernin hallituksen puheenjohtajan paikalta.

– Operatiivisesti toiminta jatkuu täysin ennallaan Juhan ja Jarnon johtamina. Minun roolini on tehdyn järjestelyn myötä uusi ja vastaan jatkossa InArea Suomen liiketoiminnan kehityksestä ja Suomen toimintojen talousjohtamisesta osana InArean johtoryhmää. On selvää, että emme seisahdu paikallemme, vaikka rakennusmarkkina on matalasuhdanteessa, vaan haemme polkuja kasvaa ja kehittää InArea Suomen sekä tytäryhtiöidemme Heikkisen ja LTU:n liiketoimintaa entisestään, Mustonen summaa.

InArea konsernin toimitusjohtaja Rikard Fransson: ”Tämä on käänteentekevä järjestely.”

InArea konsernin toimitusjohtaja Rikard Fransson on tyytyväinen tehtyyn järjestelyyn.

–  Tämä on meille käänteentekevä strateginen järjestely. Heikkisen ja LTU:n liityttyä osaksi InAreaa tuplaamme kokomme ja tulemme samalla markkinajohtajaksi Suomessa lattiapäällyste- ja maalausurakoinnissa. Odotan innolla yhteistyötä koko Heikkisen ja LTU:n tiimin kanssa sekä kaikkea sitä mitä voimme yhdessä saavuttaa, Fransson jatkaa.

2023 avainluvut ('MEUR)

Heikkinen|LTU

InArea Ruotsi

Yhteensä

Liikevaihto

Liikevoitto-%

Henkilöstö

Yhteystiedot:

Janne Mustonen
janne.mustonen@heikkinen.fi

Jarmo Heikkinen
jarmo.heikkinen@heikkinen.fi

Kuvat

Lataa
”Kaksi tasavahvaa urakointiryhmää yhdistyy ja antaa mahdollisuuksia molemmille – Janne Mustonen”. Kuvaaja: Kim Öhman. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa.
Lataa
Jarmo Heikkinen. Kuvaaja: Kim Öhman. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa.

Tietoa yhtiöistä

Heikkinen Yhtiöt -konserni on Suomen suurin lattiapäällysteiden ja -rakenteiden urakoitsija. Heikkinen konsernin liikevaihto oli päättyneellä tilikaudella 94,5miljoonaa euroa ja työllisti vuonna 2023 noin 400 henkilöä.

LTU Group -konserni on Suomen suurin sisämaalausurakoitsija. LTU toimii pääasiassa Uudenmaan, Varsinais-Suomen ja Pirkanmaan talousalueilla. LTU Group-konsernin liikevaihto oli päättyneellä tilikaudella 32,5 miljoonaa euroa ja se työllisti noin 450 henkilöä.

InArea Group AB on 26:sta Ruotsissa ja Norjassa toimivasta yrityksestä muodostuva sisustusurakoitsija joka työllistää 800 henkeä ja toimii kaikilla avainmarkkinoilla Ruotsissa sekä Norjassa Oslon talousalueella.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Heikkinen Yhtiöt Oy

Heikkinen Yhtiöt urakoi lattiat Maailman älykkäimpään sairaalaan Oulussa – 40 000 m2 pinnoitelattia tavoittelee Vuoden Lattia -palkintoa17.10.2022 06:45:00 EEST | Tiedote

Heikkinen Yhtiöt on urakoimassa Maailman älykkäintä sairaalaa Ouluun. Yhtiö on jo urakoinut Oulun yliopistollisen sairaalan uudistamisprojektiin sisältyen lähes kuuden jalkapallokentän verran lattiapinta-alaa eli 40 000 m2. Marmoriefektillä koristeltua Sika Comfortfloor FX Marble -polyuretaanipinnoitetta on tehty jo lähes 20 000m2. Urakalla Heikkinen Yhtiöt tavoittelee Lattian- ja seinänpäällysteliitto ry:n Vuoden Lattia -palkintoa.