Muistutus medialle: Tervetuloa kuulemaan metron parannushankkeista ja metroliikenteen muutoksista kesällä 2024

Kaupunkiliikenne Oy ja HSL kutsuvat median edustajat kuulemaan kesällä 2024 toteutettavista metron parannushankkeista ja niiden vuoksi tapahtuvista metroliikenteen muutoksista sekä metroa korvaavasta liikenteestä 16.5. klo 9.30 alkaen.

Kuvassa metro asemalla, taustalla matkustajia.
Rautatientorin metroasema sulkeutuu 3.6. kesän ajaksi. Liikennekatkoja on myös metron Mellunmäen haaralla. Kaupunkiliikenne Oy

Tilaisuudessa kerrotaan lisätietoa Kaupunkiliikenne Oy:n toteuttamista metron parannushankkeista ja siitä, miksi ne vaativat metroliikenteen osittaista katkaisua töiden ajaksi. HSL kertoo, miten metroliikenteen muutoksiin on varauduttu korvaavan liikenteen osalta, ja mitä muita joukkoliikenteeseen vaikuttavia muutoksia kesällä 2024 on tulossa.

Tilaisuuden jälkeen on mahdollista vierailla Rautatientorin metroasemalla yleisölle avoimissa tiloissa ja haastatella asiantuntijoita.

Tilaisuus järjestetään torstaina 16.5. klo 9.30 alkaen Scandic Grand Central -hotellissa (Vilhonkatu 13), kokoustila Herman.

Pyydämme ilmoittautumaan tilaisuuteen 15.5. mennessä viestinta@kaupunkiliikenne.fi.

Kuvassa metro asemalla, taustalla matkustajia.

Me Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:ssä mahdollistamme pääkaupunkiseudun kestävän kasvun rakentamalla tulevaisuuden raideverkostokaupunkia ja pitämällä sen liikkeessä. Vastaamme joukkoliikenneinfran rakentamisesta sekä metrojunien ja raitiovaunujen liikennöinnistä, kunnossapidosta ja kehittämisestä laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Järjestämme kaupunkipyöräpalvelun ja liikennöimme Suomenlinnan lauttoja tytäryhtiömme kautta. Kannamme vastuun koko toimintamme elinkaaren päästöistä ja teemme valintoja, jotka muuttavat koko alan toimintaa, koska haluamme olla kestävien kaupunkien paras liikuttaja ja kehittäjä ­­­­­­­­­­­ ̶­  nyt ja tulevaisuudessa.

Uudella hiilijohtamisen mallilla vähennetään merkittävästi uudisrakentamisen päästöjä20.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa käytössä olevalla hiilijohtamisen mallilla varmistetaan hiilipäästöjen vähentäminen rakennushankkeissa esimerkiksi materiaaleista syntyvien päästöjen tietoisella vähentämisellä. Hiilijohtamisen mallin on kehittänyt Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy yhteistyössä Swecon kanssa. Malli on ensimmäistä kertaa käytössä Koskelan varikon mittavassa uudistushankkeessa.