Carccu® sai ympäristövastuusta kertovan FSC-metsäsertifioinnin

Pakkausmateriaaleja valmistavalle Carcculle on myönnetty Forest Stewardship Council (FSC) -metsäsertifikaatti.

Sastamalalainen pakkausmateriaalivalmistaja Carccu on saanut Forest Stewardship Council (FSC) -metsäsertifioinnin. FSC-merkkiä kantavan puutuotteen puu on peräisin metsästä, jonka hoidossa on huomioitu ympäristön, sosiaalisen ja taloudellisen kestävyyden periaatteet.

Carccu sai FSC-metsäsertifikaatin

FSC-merkki paperipakkauksissa osoittaa sitoumuksen kestävään metsänhoitoon

FSC-metsäsertifikaatti on tunnustus yritysten tai organisaatioiden työlle kestävän metsänhoidon hyväksi ja luo vahvan yhteyden metsänhoidon ja tuotteiden välille. Sertifiointia valvovat puolueettomat, akkreditoidut auditoijat, ja se on ainoa puutuotesertifikaatti, jota tukevat myös WWF, Luonto-Liitto ja Greenpeace. Käyttämällä FSC-sertifioituja raaka-aineita Carccu® pystyy osaltaan tukemaan vastuullista metsänhoitoa ja metsätaloutta.

Työ FSC-sertifioinnin hankkimiseksi aloitettiin Carcculla viime vuonna osana yrityksen ISO 9001- ja ISO 14 001 -laatujärjestelmäsertifiointeihin liittyvää työtä. Viime vuonna Carccu® sai myös ympäristövastuusta kertovan PEFC-metsäsertifioinnin. Sertifikaatit ovat osa Carccu®:n pyrkimyksiä toimia ekologisten tekojen suunnannäyttäjänä paperipakkausalalla.

–Sertifikaatti on ulkopuolisen tarkastuksen kautta saatu todistus siitä, että toimimme vastuullisesti, toteaa Carccun toimitusjohtaja Lasse Borg.

FSC logo

Tietoa yrityksestä

Carccu® on sastamalainen pakkausmateriaalien valmistaja ja fleksopainotalo, joka valmistaa muun muassa elintarvikepakkauksia ja pakkauspapereita sekä on Pohjoismaiden johtava kukkapapereiden valmistaja.

Muut kielet

Eettinen valinta, upea loiste: Miksi yhä useammat valitsevat synteettiset timanttisormukset?15.5.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Viime vuosina timanttimarkkinoille on syntynyt innovatiivinen vaihtoehto perinteisille luonnontimanteille, kun laboratoriossa valmistetut timantit mullistavat korualaa. Nämä korkealaatuiset, eettisesti tuotetut synteettiset timantit tarjoavat kuluttajille mahdollisuuden omistaa upeasti loistavia koruja ilman luonnontimanttien korkeaa hintaa ja suurta hiilijalanjälkeä. Synteettiset eli laboratoriossa kasvatetut timantit valmistetaan tarkkaan kontrolloiduissa olosuhteissa, jotka jäljittelevät luonnontimanttien syntymisprosessia. Teknologiset innovaatiot mahdollistavat täydellisten timanttien tuotannon, jotka ovat kemialliselta koostumukseltaan, optisilta ja fysikaalisilta ominaisuuksiltaan identtisiä aitojen luonnontimanttien kanssa.