Tulevaisuuden hotellielämys meren äärellä - Katajanokan korkeatasoinen Solo Sokos Hotel Pier 4 avautuu elokuussa

Katajanokanlaiturin näyttävä puuarkkitehtoninen hotelli Solo Sokos Hotel Pier 4 avautuu elokuun lopulla. Luvassa on luonnollisuutta, aitoja materiaalia ja suomalaista huippuosaamista. Palkitun keittiöpäällikkö Sauli Kemppaisen luotsaama ravintola Harbore tarjoaa intohimoisen matkan kotimaisen ruoan juurille.

Solo Sokos Hotel Pier 4 Solo Supreme Seaview
Sokotel

Tasokas hotellielämys tarkoittaa yhä enemmän aitoja, kokonaisvaltaisia kokemuksia. Katajanokanlaiturin puiseen rakennukseen 26.8. avautuva Solo Sokos Hotel Pier 4 tulee tarjoamaan vastuullisen ja kokonaisvaltaisen hotellielämyksen meren äärellä, suomalaisia raaka-aineita ja osaamista arvostaen.

”Haluamme tarjota vaihtoehdon perinteiselle luksukselle. Rakennuksessa on suomalaista Viitasaaren graniittia ja Savon metsien kuusta, ja meillä voi katsoa merelle seinän korkuisista ikkunoista käytännössä meren päällä. Luonnon läheisyys, kotimaiset raaka-aineet ja aidot materiaalit luovat moniaistisesti vaikuttavan ja tunnelmallisen ympäristön, jossa on hyvä olla, levätä ja työskennellä. Mielestämme tätä on matkailun tulevaisuus,” hotellinjohtaja Petra Wikström kuvailee.

Hotelliin tulee 164 laadukkailla materiaaleilla varusteltua huonetta. Meren puoleisista huoneista voi nauttia vaihtuvasta merinäköalasta, Katajanokalle aukeavat viehättävät kaupunkinäkymät.

Solo Sokos Hotel Pier 4 tulee houkuttelemaan niin kotimaisia kuin kansainvälisiä vieraita. ”Hotelli on jo nyt kerännyt todella paljon kiinnostusta, ja varauskirjat ovat täyttymässä hyvää vauhtia. Erityisesti tapahtumia varataan jo pitkälle vuoteen 2025,” hotellinjohtaja Wikström kertoo.

Ravintola Harbore tarjoaa nautintoa puhtaiden makujen maisemissa

Hotellin ravintolakokonaisuus tulee nostamaan suomalaiset maut päärooliin. Katutasoon meren puolelle avautuu suomalaisia raaka-aineita ja niiden ominaismakua kunnioittava ravintola Harbore. Keittiöstä vastaa useita ravintoloita maailmalla luotsannut huippukokki Sauli Kemppainen.

”Kotimaisten raaka-aineiden osuus tulee olemaan 80–90 % kaikesta. Porkkana tulee maistumaan porkkanalta. Nostamme kotimaiset ja pohjoisen raaka-aineet jalustalle, niiden ominaismakua ja syvintä olemusta kunnioittaen,” Kemppainen kuvailee.

Ravintolapäällikkönä toimii Jarkko Myllymäki, joka on aiemmin toiminut yrittäjänä kotimaisten makujen pioneeriravintola Juuressa. Harboren viinivalikoimassa tulee korostumaan luonnollisuus ja vastuullisuus. ”Haemme kokonaisvaltaista elämystä, ja olemme jo löytäneet erinomaisia makuparituksia tulevan listan annoksiin” Myllymäki vihjaa.

Ruokafilosofia selkeistä mauista ja kotimaisista raaka-aineista tulee kattamaan illallisravintolan lisäksi koko hotellin ravintolatarjonnan: Solo-aamiaisen, kokous- ja tapahtumatarjoilut, kahvilan, kattoterassin ja huonepalvelun.

”Tämä on todella monipuolinen kokonaisuus, ja kunnianhimon taso tulee olemaan yhtä korkealla kaikkialla. Aamiaisella tarjoamme herkkuja itsetehdyistä mehuista kaupungin kiinnostavimpaan puurovalikoimaan, ja kokoustarjoilut tulevat hurmaamaan myös kansainväliset vieraamme. Uskomme kotimaisuuteen, haluamme vaalia ja kehittää sitä,” Sauli Kemppainen linjaa.

Solo Sokos Hotel Pier 4
Katajanokanlaituri 4, Helsinki
164 huonetta
Ravintola Harbore, kahvila ja kattoterassi merinäköaloin
Juhla- ja kokoustiloja yhteensä jopa 460 hengen tilaisuuksiin
Avautuu 26.8.2024

Solo Sokos Hotel Pier 4 huoneet ja kokoustilat ovat varattavissa nyt: www.sokoshotels.fi/pier4

Pressikuvia voit ladata täältä

Katajanokan Laituri on työeläkeyhtiö Varman ja Stora Enson rakennushanke, johon tulee tilat muun muassa Stora Enson pääkonttorille ja korkeatasoiselle Solo Sokos Hotel Pier 4 -hotellille ravintoloineen. Puusta valmistuva rakennus on hakenut inspiraationsa suomalaisesta luonnosta, ja sen on suunnitellut palkittu suomalainen Anttinen Oiva Arkkitehdit. www.katajanokanlaituri.fi

Solo by Sokos Hotels on kokoelma yksilöllisiä ja uniikkeja elämyksiä tarjoavia hotelleja kaupunkien merkittävimmillä paikoilla. Klassikkoja tai sellaiseksi syntyneitä. Solo-hotelleja yhdistää vaikuttava design, hemmottelevat yksityiskohdat, makunautinnot sekä tinkimätön palvelu. Solo-hotelleja on Suomessa kahdeksan. www.sokoshotels.fi

Pekka Haverinen, kaupallinen johtaja, Sokotel Oy, p. 040 752 9852, pekka.haverinen@sok.fi

Petra Wikström, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Pier 4, p. 050 432 3940, petra.wikstrom@sok.fi

Sokos Hotels - 50 vuotta onnellistamista

Sokos Hotels on lähes 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uusimmassa hotellityypissä, Heymossa maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin. Vuosina 2022 ja 2023 Sokos Hotels -ketju on saanut myös kansainvälisen Brand of the Year -tunnustuksen. Ketjun hotelleja on Suomessa ja Virossa. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.

www.sokoshotels.fi

Bomban matkailualue laajenee – juhannuksesta alkaen 92 uutta järvimaisemahuonetta ja monipuoliset elämyspalvelut käytettävissä19.6.2024 14:30:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Karjalan suosittu matkailukohde Bomba uudistuu. Juhannuksena 20.6. Pielisen rantaan avautuu viisikerroksinen uudisosa, johon tulee 92 järvimaisemahuonetta sekä uusi ravintola, Bistro Ohto. Myös alueen elämystarjonta laajenee Bomba Safariksen toiminnan käynnistyessä samaan aikaan. Lisäksi hotellikylpylä Spa Bomban yhteyteen avautuu S-parturi-kampaamo ja S-kauneushoitola. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on investoinut Bomban alueen viimeisiin uudistuksiin 22 miljoonaa euroa, mikä on viimeisen 10 vuoden ajalta isoin Nurmeksessa julkistettu yritysinvestointi.

Uusi juomavalikoima kiinnostaa asiakkaita: Punaviini oli starttiviikon yllättäjä – olut edelleen myydyin alkoholituote18.6.2024 11:05:36 EEST | Tiedote

S-ryhmän myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tuotiin uusia enintään 8-prosenttisia alkoholijuomia heti lain salliessa maanantaiaamuna 10. kesäkuuta. Viinejä S-ryhmän valikoimissa tulee olemaan lähes 200 ja muita juomauutuuksia noin 60 erilaista. Ensimmäisellä myyntiviikolla viinit ovat uutena tuoteryhmänä kiinnostaneet asiakkaita. Valkoviini on selkeä suosikki, kuten myös pienet pakkauskoot.

Olisiko kaupan take away -astioiden uudelleenkäyttö mahdollista? S-ryhmä tutkii mitä se vaatisi18.6.2024 09:37:42 EEST | Tiedote

Mitä jos jonain päivänä ruokakaupan nyt kertakäytössä olevia astioita, kuten Ruokatori-palvelutiskin take away -astioita voisi palauttaa, pestä ja kierrättää? Tai vaikka tuoda mukanaan oman astian, johon ostaa ruokatorilta aterian. Tämän tyyppisiä mahdollisia toimintamalleja tutkitaan Borealis Polymers Oy:n vetämässä Reusify-yhteiskokeilussa. S-ryhmä tuottaa kokeiluun omalla Business Finlandin rahoittamalla osaprojektillaan merkittävää uutta tietoa ja osaamista uudelleenkäytettävien pakkausten käyttöönottamiseksi päivittäistavarakaupassa.

Sillipurkin muodolla on merkitystä: Juhannussillien uudet pakkaukset mahdollistavat tehokkaamman, tilaa säästävämmän varastoinnin ja kuljetuksen17.6.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Uudet Coop-sillipurkit herättävät huomion: Perinteisen pyöreän purkin sijaan Coop-sillit on pakattu kulmikkaisiin kierrätysmuovista valmistettuihin purkkeihin. Uusi sillipurkki mahdollistaa tehokkaamman tilankäytön logistiikassa, myymälässä sekä kotijääkaapissa, sillä purkkien väliin ei jää tyhjää tilaa ja ne voidaan pinota kätevästi päällekkäin. Samaan tilaan voidaan nyt pakata lähes tuplasti silliä.