Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 31.5.2024

HSY:n toiminta-alue graafisena kuvana ja nuija osoittamaan päätöksentekoa

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 31.5.2024.

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmien hyväksymisestä vuosille 2025–2044. Investointiohjelmia käytetään vuosittain erikseen vahvistettavan toiminta- ja taloussuunnitelman laatimisen perustana.

Hallitus päättä seuraavista hankinnoista:
- urakoitsijan valinta Suomenojan jätevedenpuhdistamon purkuun ja alueen ennallistamiseen
- Blominmäen itäisen valuma-alueen urakan toteuttajan valinta kahden osan rakentamiseen
- valurautaisten vesijohtoputkien ja putkiyhteiden hankinta
- polyelektrolyyttien hankinta Viikinmäen jätevedenpuhdistamolle.

Hallitus saa tiedoksi seurantakatsauksen Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksesta kaudelta 2020–2023 ja ennakkotiedon pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2023. Hallitus saa tiedoksi myös HSY:n osavuosikatsauksen tammi-huhtikuulta 2024.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Suomenojan jätevedenpuhdistamon purusta ja alueen ennallistamisesta sekä ennakkotiedon pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala