Bona BBQ -ruokarekka tuo kesäravintolan Kuopion Saaristokaupunkiin

Ruokarekka paikkaa alueen ravintolatarjonnan puutetta ja kartoittaa samalla asiakkaiden toiveita alueen ravintolapalveluiden tulevaisuudesta.

Musta ruokarekka on tuttu näky Kuopion torilla. Tänä kesänä se palvelee Kuopion Saaristokaupungin asukkaita. Marika Noponen

Kuopion torilta tuttu musta ruokarekka ladataan kesäksi Bona BBQ:n antimilla ja ajetaan Keilankannan S-marketin pihaan. Pop-up -ravintola palvelee asiakkaita 14.6 – 10.8. välisen ajan.

Kokonaisuus tulee kattamaan ruokarekkaan suunnitellun Bona BBQ pop-up -ravintolan ja sen yhteyteen pystytettävän 50 hengen terassin. Ruokarekalla on myös anniskeluoikeudet.

Bona BBQ:n erikoisuutena ovat savustetut ja pitkään haudutetut lihat. Ravintolan kotipaikalla Maljalahdessa grillin antimista nautitaan upeissa Kallaveden maisemissa. Pop-up -ravintolassa paikallisista raaka-aineista syntyy muun muassa herkulliset burgerit ja maistuvat salaatit.

– Ruokarekka oli pandemia-aikana samassa paikassa samalla idealla ja silloin tarjolla oli Amarillon ruokia. Asiakkaiden keskuudessa pop-up -ravintola Saaristokaupungissa oli suuri menestys, kertoo PeeÄssän ravintoloiden ja tapahtumien ryhmäpäällikkö Johanna Kämäräinen.

Saaristokaupungissa on paljon potentiaalia

Saaristokaupungin alue on erittäin suosittu asuinalue, mutta esimerkiksi lähimmät ravintolapalvelut ovat useiden kilometrien päässä.

Ruokarekka on erinomainen tapa tuoda PeeÄssän ravintolapalveluita lähemmäs alueen asukkaita ja herättää keskustelua alueen palveluiden tulevaisuudesta.

– Tulemme tarjoamaan maistuvia ruokailuhetkiä, mutta samalla tavoitteemme on kerätä tietoa siitä, millaisia toiveita ihmisillä on alueen ravintolatarjontaan, Kämäräinen sanoo.

Ruokailun yhteydessä asiakkaille tarjotaan mahdollisuus vastata lyhyeen kyselyyn omalta mobiililaitteellaan, missä voi kertoa omia näkemyksiään siitä, miltä PeeÄssän ravintolatarjonta voisi tulevaisuudessa alueella näyttää.

Olemme yli 125 000 asiakasomistajan omistama palvelualan yritys Pohjois-Savossa. Tehtävänämme on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja asiakasomistajille. Omalla työllämme kehitämme jäseniemme ja koko Pohjois-Savon hyvinvointia. Olemme kehittyvä ja yksi maakunnan suurimmista yrityksistä.

Kuopio Wine Festival 2024 yhteenveto7.7.2024 00:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festival tarjosi ranskalaisia huippuviinejään sekä laadukkaita ruokatuotteittaan viinijuhlakansalle Kuopion matkustajasatamassa 28.6-6.7.2024. - Kuopio Wine Festival pääsi asettamaansa 32 000 kävijän tavoitteeseen ollen edelleen yksi Kuopion suurimmista tapahtumista ja alueen merkittävistä matkailutuloa tuottavista tapahtumista. Viinijuhlista jää alueelle noin 12 miljoonan euron matkailutulot. Viime vuoden tapaan tapahtuman aikana Kuopion ravintolat ja hotellit ovat olleet erinomaisella täyttöasteella, ja kauppa on käynyt varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa festivaalipäällikkö Johanna Kämäräinen. Tänä kesänä Viinijuhlilla on hurmaannuttu ranskalaisesta keittiöstä ja viineistä. Suosituimpia viinejä ovat olleet valkoviinit sekä vuosi vuodelta suosiotaan nostavat roseviinit ja samppanjat. Asiakasomistajille suunnatut puna- ja valkoviinit nousivat myös myyntitilastojen kärkeen. Viinijuhla-alueella myytiin yhteensä n. 10 500 pulloa erilaisia viinejä ja n.

PeeÄssä jatkaa strategianmukaista kauppapaikkojen varmistamista5.7.2024 13:44:44 EEST | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä on ostanut osoitteessa Neulamäentie 8, Kuopio sijaitsevan kiinteistön ja siihen liittyvän tontin vuokraoikeuden Osakeyhtiö Hallmanilta. Kiinteistössä sijaitsevat yritykset siirtyvät kaupan myötä Peeässän vuokralaisiksi ja jatkavat toimintaansa normaalisti. Kiinteistökauppa on osa PeeÄssän pitkän tähtäimen suunnittelua, jolla varmistetaan kauppapalveluiden säilyminen Neulamäessä myös tulevaisuudessa. Sale Neulamäen toimintaan kiinteistökauppa ei tässä vaiheessa vaikuta.