Ikoniset Tupperware-tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin – ”Kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut”
Tupperware-tuotteet ovat nyt ensimmäistä kertaa laajasti kaikkien suomalaisten ulottuvilla, kun merkin tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin ympäri maan. Aiemmin vain Tupperware-kutsujen kautta hankittuja tuotteita löytyy nyt ensimmäistä kertaa Suomessa marketkaupan hyllyiltä. Prismassa sekä valikoiduissa S-marketeissa myytävät Tupperware-tuotteet tulevat myyntiin yksinoikeudella. Mukana on niin säilytysrasioita kuin ruokailuvälineitäkin. Juomapulloista ja säilytystuotteista odotetaan jo kesän myyntihittejä.

”Tämä on historiallinen hetki sekä Prismalle että Tupperwarelle. Todella monelle suomalaiselle jo nimi Tupperware edustaa laatua ja siinä on jopa omanlaistaan mystiikkaa. Merkki on tunnettu innovatiivisista tuotteista ja ratkaisuista, jotka helpottavat elämää ja kestävät käytössä vuosia. On etuoikeus tuoda tuotteet nyt kaikkien suomalaisten saataville ja luoda uusi luku Tupperwaren tarinaan. Sekä tietysti tuoda asiakkaille entistä paremmin valinnan varaa ja vaihtoehtoja arjen tarpeisiin”, Prisman kodin myyntipäällikkö Matti Viitanen iloitsee.
Tuotteet saapuvat Prismojen hyllyille maanantaina 3. kesäkuuta. Viitasen mukaan ensimmäisenä myyntiin tulee erilaisia tuotteita ruoansäilytykseen kuten juomapulloja, lounasrasioita ja mikroastioita.
“Tupperware-tuotteet täydentävät monipuolista ruoansäilytystuotteidemme valikoimaa entisestään ja parantavat Prisman kodin tuoteryhmän laajuutta. Tulevaisuudessa valikoimaa on tarkoitus kehittää asiakkaidemme toiveiden ja tarpeiden pohjalta.”
Suomen kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut
Tupperware-tuotteet tulevat Prisma-myymälöihin, verkkokauppaan sekä valikoituihin S-marketteihin myyntiin yksinoikeudella.
”Halusimme tarjota asiakkaillemme jotain ainutlaatuista ja voidaankin sanoa, että tästä päivästä lähtien Prismassa alkaa Suomen kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut. Ja näissä kutsuissa myyjää ei tarvitse tuntea henkilökohtaisesti tai kutsua omaan kotiin”, Viitanen taustoittaa.
Odotukset Tupperwaren myyntiintulolle ovat Prismassa korkealla.
“Uskomme, että suosituimpia tuotteita tulevat olemaan malliston ruoansäilytykseen tarkoitetut perustuotteet. Tiedämme, että asiakkaat ovat kiinnostuneita ruoanlaitosta sekä ruoan säilönnästä ja entistä tarkempia ruokahävikin vähentämisestä. Arjessa halutaan käyttää kestäviä ja monikäyttöisiä tuotteita, ja tähän tarpeeseen Tupperware-tuotteet vastaavat erinomaisesti. Uskomme myös malliston juomapullojen olevan kesäsesongissa kysyttyjä”, Viitanen sanoo
Pitkät perinteet Suomessa ja maailmalla
Suomalaisille Tupperware on jo vuosikymmeniä ollut tuttu nimi. Tupperware-tuotteet toi Suomeen aikanaan Elisabeth Rehn, joka aloitti niiden maahantuonnin vuonna 1965. Lienee harvassa ne suomalaiset, jotka eivät olisi Tupperware-kutsuista kuulleet.
Alun perin Tupperware-tuotteissa käytettävän materiaalin kehitti 1930-luvulla Earl Tupper. Tuolloin hän keksi myös ainutlaatuisella ilmatiiviillä kannella varustetut muovituotteet, jotka auttoivat suojaamaan elintarvikkeita ja pidentämään niiden säilyvyyttä. Tupper sai kanteen inspiraatiota maalipurkeista, joiden kansi on suunniteltu niin, ettei maali kuivu.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Matti Viitanen
Prisman kodin myyntipäällikkö
matti.viitanen@sok.fi
p. 010 768 0704
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme