SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Ikoniset Tupperware-tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin – ”Kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut”

Jaa

Tupperware-tuotteet ovat nyt ensimmäistä kertaa laajasti kaikkien suomalaisten ulottuvilla, kun merkin tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin ympäri maan. Aiemmin vain Tupperware-kutsujen kautta hankittuja tuotteita löytyy nyt ensimmäistä kertaa Suomessa marketkaupan hyllyiltä. Prismassa sekä valikoiduissa S-marketeissa myytävät Tupperware-tuotteet tulevat myyntiin yksinoikeudella. Mukana on niin säilytysrasioita kuin ruokailuvälineitäkin. Juomapulloista ja säilytystuotteista odotetaan jo kesän myyntihittejä. 

SOK

”Tämä on historiallinen hetki sekä Prismalle että Tupperwarelle. Todella monelle suomalaiselle jo nimi Tupperware edustaa laatua ja siinä on jopa omanlaistaan mystiikkaa. Merkki on tunnettu innovatiivisista tuotteista ja ratkaisuista, jotka helpottavat elämää ja kestävät käytössä vuosia. On etuoikeus tuoda tuotteet nyt kaikkien suomalaisten saataville ja luoda uusi luku Tupperwaren tarinaan. Sekä tietysti tuoda asiakkaille entistä paremmin valinnan varaa ja vaihtoehtoja arjen tarpeisiin”, Prisman kodin myyntipäällikkö Matti Viitanen iloitsee. 

Tuotteet saapuvat Prismojen hyllyille maanantaina 3. kesäkuuta. Viitasen mukaan ensimmäisenä myyntiin tulee erilaisia tuotteita ruoansäilytykseen kuten juomapulloja, lounasrasioita ja mikroastioita. 

“Tupperware-tuotteet täydentävät monipuolista ruoansäilytystuotteidemme valikoimaa entisestään ja parantavat Prisman kodin tuoteryhmän laajuutta. Tulevaisuudessa valikoimaa on tarkoitus kehittää asiakkaidemme toiveiden ja tarpeiden pohjalta.” 

Suomen kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut 

Tupperware-tuotteet tulevat Prisma-myymälöihin, verkkokauppaan sekä valikoituihin S-marketteihin myyntiin yksinoikeudella. 

”Halusimme tarjota asiakkaillemme jotain ainutlaatuista ja voidaankin sanoa, että tästä päivästä lähtien Prismassa alkaa Suomen kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut. Ja näissä kutsuissa myyjää ei tarvitse tuntea henkilökohtaisesti tai kutsua omaan kotiin”, Viitanen taustoittaa. 

Odotukset Tupperwaren myyntiintulolle ovat Prismassa korkealla. 

“Uskomme, että suosituimpia tuotteita tulevat olemaan malliston ruoansäilytykseen tarkoitetut perustuotteet. Tiedämme, että asiakkaat ovat kiinnostuneita ruoanlaitosta sekä ruoan säilönnästä ja entistä tarkempia ruokahävikin vähentämisestä. Arjessa halutaan käyttää kestäviä ja monikäyttöisiä tuotteita, ja tähän tarpeeseen Tupperware-tuotteet vastaavat erinomaisesti. Uskomme myös malliston juomapullojen olevan kesäsesongissa kysyttyjä”, Viitanen sanoo 

Pitkät perinteet Suomessa ja maailmalla 

Suomalaisille Tupperware on jo vuosikymmeniä ollut tuttu nimi. Tupperware-tuotteet toi Suomeen aikanaan Elisabeth Rehn, joka aloitti niiden maahantuonnin vuonna 1965. Lienee harvassa ne suomalaiset, jotka eivät olisi Tupperware-kutsuista kuulleet. 

Alun perin Tupperware-tuotteissa käytettävän materiaalin kehitti 1930-luvulla Earl Tupper. Tuolloin hän keksi myös ainutlaatuisella ilmatiiviillä kannella varustetut muovituotteet, jotka auttoivat suojaamaan elintarvikkeita ja pidentämään niiden säilyvyyttä. Tupper sai kanteen inspiraatiota maalipurkeista, joiden kansi on suunniteltu niin, ettei maali kuivu. 

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Matti Viitanen
Prisman kodin myyntipäällikkö
matti.viitanen@sok.fi
p. 010 768 0704

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye