Lidl etsii jäätelösuunnittelijaa – mahdollisuus saada oma tuote myyntiin kaupan hyllyille
Lidl käynnistää pelin, jossa on mahdollista suunnitella ja saada myös toteutukseen oma unelmien jäätelö. Peliin voi osallistua kuka tahansa, ja voittajajäätelö voi päätyä ensi kesänä myyntiin Lidlin pakastealtaisiin. Voittajan valitsee jäätelön valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista koostuva ammattilaisraati. Herkullisen kesäjäätelön metsästys käynnistyy torstaina 6.6.

Lidlin verkkosivuilta löytyvä jäätelöpeli käynnistyy torstaina 6.6. ja kestää 26.6. saakka.
− Jäätelö on suurien tunteiden herkku ja uskomme, että monilla suomalaisilla saattaa olla mielessään sellainen jäätelöresepti, jota ei ole vielä kaupan hyllyllä nähty. Tarjoamme asiakkaille ennennäkemättömän mahdollisuuden vaikuttaa Lidlin ensi kesän jäätelötarjontaan. Voittajalle on myös luvassa 1000 euron lahjakortti Lidliin, joten kannattaa ehdottomasti osallistua, vinkkaa Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa.
Pelissä pääsee suunnittelemaan oman jäätelön alusta alkaen lähtien siitä, haluaako valmistaa puikko- vai tuuttijäätelön. Jäätelölle saa sen jälkeen valita päämaun sekä kastikkeen ja täytteen monien vaihtoehtojen joukosta. Valittavana on klassista mansikkaa ja vaniljaa sekä makeampia vaihtoehtoja, kuten maapähkinävoita ja kermaista kinuskia. Täytteeksi voi valita esimerkiksi aprikoosia, lakritsia tai persikka-passionia. Lopuksi jäätelölle annetaan nimi: nimen voi keksiä kokonaan itse tai sen voi luoda pelissä annetuista vaihtoehdoista.
Voittajan valitsee jäätelön valmistajan sekä Lidlin asiantuntijoista koostuva raati. Voittaja valitaan suoraan kaikkien osallistuneiden joukosta. Valintaprosessissa raati tulee kiinnittämään huomiota erityisesti kiinnostaviin ja erottuviin makuyhdistelmiin, jotka sopivat suomalaiseen suuhun. Voittaja valitaan heinäkuun loppuun mennessä.
− Meillä on vuosien kokemus siitä, minkälaisista mauista suomalaiset pitävät. Teemme tarkkaa ja huolellista kehitystyötä jäätelömakuja suunnitellessamme ja otamme myös asiakkaiden toiveita huomioon. Uskon, että suomalaisilta löytyy kuitenkin sellaisia makuideoita, joita emme itse ole osanneet edes ajatella, sanoo raadissa istuva ja Lidlin jäätelöistä vastaava ostaja Annastiina Hämäläinen.
Toukokuussa jäätelöä myytiin reilusti yli kaksi miljoonaa kappaletta
Suomalaiset syövät runsaasti jäätelöä ympäri vuoden, mutta kesäisin jäätelön suosio kasvaa jopa viisinkertaiseksi. Toukokuussa suomalaisia on hellinyt helle ja tyypillisesti säiden lämpeneminen aiheuttaa myyntipiikin jäätelön myynnissä.
Tämän vuoden toukokuussa jäätelöä myytiin kappalemäärällisesti yli 20 % enemmän kuin viime vuoden toukokuussa. Kappalemäärissä tämä tarkoittaa, että toukokuun aikana jäätelöä myytiin reippaasti yli kaksi miljoonaa kappaletta.
− Kuten arvata saattaa, lämpötilojen kohotessa myös jäätelön myynti pomppaa heti. Suomalaiset rakastavat irtojäätelöitä. Etenkin jäätelöpuikot ja -tuutit myyvät hurjia määriä kesäisin. Myös litran kotipakkaukset tai puikkojen ja tuuttien monipakkaukset ovat suosittuja, kertoo Hämäläinen.
Jäätelöpeli on auki 6.-26.6.2024 osoitteessa lidl.fi/jaatelopeli.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Kanakeitossa jäämiä sinapista2.5.2025 12:24:09 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän kanakeittoa. Takaisinveto tehdään, koska tuotteessa on jäämiä sinapista, mutta kyseistä allergeenia ei mainita tuotteen aineosaluettelossa. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen niille, jotka ovat allergisia sinapille. Muille tuote on turvallinen käyttää. Takaisinveto koskee erää, jolla on viimeinen käyttöpäivä 10.5.2025.
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme