S-ryhmä tuo myyntiin laadukkaan ja kattavan viinivalikoiman

Lakimuutos sallii 10.6.2024 alkaen kahdeksanprosenttisten alkoholijuomien myynnin ruokakaupoissa. S-ryhmän myymälöissä muutos tarkoittaa entistä parempia mahdollisuuksia ruoan ja juoman yhteensovittamiseen. Noin 200 viinin valikoima sekä laaja valikoima muita juomauutuuksia tarjoaa monipuolisesti juomavaihtoehtoja eri ruokalajien kylkeen yhdellä kauppakäynnillä.

Maanantaina 10.6.2024 S-ryhmän ruokakauppojen juomavalikoima monipuolistuu, kun juomaosastoille tuodaan ensimmäistä kertaa valko-, -puna-, rosé- ja kuohuviinejä sekä oluissa ja muissa juomissa lakiuudistuksen sallimia uusia vaihtoehtoja. Valikoimassa jatkaa myös jo aiemmin myynnissä olleita mietoja viinijuomia sekä suosittuja matala-alkoholipitoisia ja alkoholittomia juomia. Asiakas huomaa muutoksen juomaosastolla lisäksi uusissa opasteissa, joiden avulla autetaan asiakkaita löytämään eri ruokiin sopivia viinejä.

– Näemme ruokakaupan vahvuutena juuri ruoan ja juoman yhdistämisen yhdellä ostoskerralla. Juomaosastoillamme on jo aiemmin ollut esimerkiksi eri oluttyyppien valintaan opasteita, mutta viinivalikoiman myötä opastusta on lisätty ja monipuolistettu. Tulemme yhdistämään jatkossa myös esimerkiksi Yhteishyvän suosituissa ruokasisällöissä makupareja, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Uusi viinivalikoima vastaa odotuksiin tutuilla viinibrändeillä sekä uusilla tuttavuuksilla. Valikoimaa on rakennettu suomalaiseen makuun kiinnittäen erityistä huomiota mahdollisimman kuivien viinien kattavaan valikoimaan.

– Viinivalikoima on tässä kohtaa erityisen laaja kevään ja alkukesän juhliin sopivissa kuohuviineissä ja valkoviineissä, mutta myös mietoja rosé- ja punaviinejä tuodaan tarjolle monipuolinen kattaus. Tässä kohtaa uskomme juurikin miedon ja kuivan tai puolikuivan kuohuviinin olevan kevään suosikki asiakkaiden ostoskoreissa, arvioi Päällysaho.

Viinien ja muiden juomien valikoima vaihtelee myymälöittäin. Prismoista löytyy laajin valikoima, S-marketista monipuolisesti vaihtoehtoja eri ruokien makupareiksi ja Sale- ja Alepa-pienmyymälöistä hyvän hinta-laatusuhteen suosikit. S-ryhmä on myynyt viinejä Viron Prismoissa jo useamman vuoden.

– Yksi vahvuutemme on yli 1000 myymälän verkosto, joka palvelee koko Suomessa. Toinen on pysyvästi edullinen hintatasomme. Kuten muissakin myymissämme tuotteissa, haluamme tarjota asiakkaille vaihtoehtoja eri hintaluokissa ja tavarantoimittajiemme kanssa olemme onnistuneet rakentamaan valikoiman, johon kuuluu niin erityisen laadukkaita viinejä erityistilanteisiin kuin myös hintatasoltaan suorastaan löytöjä, vinkkaa Päällysaho.

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Bomban matkailualue laajenee – juhannuksesta alkaen 92 uutta järvimaisemahuonetta ja monipuoliset elämyspalvelut käytettävissä19.6.2024 14:30:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Karjalan suosittu matkailukohde Bomba uudistuu. Juhannuksena 20.6. Pielisen rantaan avautuu viisikerroksinen uudisosa, johon tulee 92 järvimaisemahuonetta sekä uusi ravintola, Bistro Ohto. Myös alueen elämystarjonta laajenee Bomba Safariksen toiminnan käynnistyessä samaan aikaan. Lisäksi hotellikylpylä Spa Bomban yhteyteen avautuu S-parturi-kampaamo ja S-kauneushoitola. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on investoinut Bomban alueen viimeisiin uudistuksiin 22 miljoonaa euroa, mikä on viimeisen 10 vuoden ajalta isoin Nurmeksessa julkistettu yritysinvestointi.

Uusi juomavalikoima kiinnostaa asiakkaita: Punaviini oli starttiviikon yllättäjä – olut edelleen myydyin alkoholituote18.6.2024 11:05:36 EEST | Tiedote

S-ryhmän myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tuotiin uusia enintään 8-prosenttisia alkoholijuomia heti lain salliessa maanantaiaamuna 10. kesäkuuta. Viinejä S-ryhmän valikoimissa tulee olemaan lähes 200 ja muita juomauutuuksia noin 60 erilaista. Ensimmäisellä myyntiviikolla viinit ovat uutena tuoteryhmänä kiinnostaneet asiakkaita. Valkoviini on selkeä suosikki, kuten myös pienet pakkauskoot.

Olisiko kaupan take away -astioiden uudelleenkäyttö mahdollista? S-ryhmä tutkii mitä se vaatisi18.6.2024 09:37:42 EEST | Tiedote

Mitä jos jonain päivänä ruokakaupan nyt kertakäytössä olevia astioita, kuten Ruokatori-palvelutiskin take away -astioita voisi palauttaa, pestä ja kierrättää? Tai vaikka tuoda mukanaan oman astian, johon ostaa ruokatorilta aterian. Tämän tyyppisiä mahdollisia toimintamalleja tutkitaan Borealis Polymers Oy:n vetämässä Reusify-yhteiskokeilussa. S-ryhmä tuottaa kokeiluun omalla Business Finlandin rahoittamalla osaprojektillaan merkittävää uutta tietoa ja osaamista uudelleenkäytettävien pakkausten käyttöönottamiseksi päivittäistavarakaupassa.

Sillipurkin muodolla on merkitystä: Juhannussillien uudet pakkaukset mahdollistavat tehokkaamman, tilaa säästävämmän varastoinnin ja kuljetuksen17.6.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Uudet Coop-sillipurkit herättävät huomion: Perinteisen pyöreän purkin sijaan Coop-sillit on pakattu kulmikkaisiin kierrätysmuovista valmistettuihin purkkeihin. Uusi sillipurkki mahdollistaa tehokkaamman tilankäytön logistiikassa, myymälässä sekä kotijääkaapissa, sillä purkkien väliin ei jää tyhjää tilaa ja ne voidaan pinota kätevästi päällekkäin. Samaan tilaan voidaan nyt pakata lähes tuplasti silliä.