EuroPark sai tehokkaan ratkaisun sähköautojen lataustarpeen hallintaan Schneider Electricin avulla

Sähköautoilun nopea kasvu on vauhdittanut myös latauspisteillä varusteltujen pysäköintipaikkojen kysyntää. Pysäköintipalveluja tarjoava EuroPark Finland on vastannut autoilijoiden tarpeisiin latureita lisäämällä mutta myös kehittämällä automatisointia. Schneider Electric loi EuroParkin Autopay Park & Charge -kohteisiin yhtenäisen käyttöliittymän, jonka avulla sujuva lataus, toimiva kuormanhallinta ja kiinteistöautomatiikka toimivat yhteen.

Schneider Electricin EcoStruxure-ratkaisulla useaan EuroParkin operoimaan pysäköintikiinteistöön luotiin yhtenäiset käyttöliittymät, jotka mahdollistavat skaalautuvan sähkönjakelun ja kiinteistöjen eri toimintojen yhdistämisen samaan järjestelmään.

EuroParkilla on eri puolilla Suomea satoja pysäköintikohteita, joista seitsemän toimii innovatiivisen Autopay Park & Charge -latauskonseptin mukaan. Näissä kohteissa rekisteröityneet käyttäjät voivat aloittaa sähköauton latauksen automaattisesti joko kameratunnistuksella tai QR-koodilla. Puomiton pysäköinti ja automaatio tekevät asiakkaan elämästä helpompaa, mutta suuri määrä vaihtelevassa käytössä olevia latauspisteitä voi aiheuttaa kuormanhallinnan ongelmia.

– Vanhojen pysäköintikiinteistöjen sähköinfra aiheuttaa haasteita, sillä niitä rakennettaessa ei voitu mitenkään ennakoida sähköautojen vaatimuksia. Siksi kiinteistöjen kuormanhallinnan on oltava kunnossa. Schneider Electricin EcoStruxuren avulla useaan EuroParkin operoimaan pysäköintikiinteistöön on luotu yhtenäiset käyttöliittymät, jotka mahdollistavat skaalautuvan sähkönjakelun ja kiinteistöjen eri toimintojen yhdistämisen samaan järjestelmään, kertoo EuroPark Finlandin toimitusjohtaja Christer Hede.

Skaalautuva ratkaisu tuo säästöjä

EuroParkin tavoitteena on tarjota helppo ja toimintavarma ratkaisu sähköautojen pysäköintiin ja lataukseen.

– Schneiderin ratkaisu yhdistettynä EuroParkin latausjärjestelmään helpottaa kiinteistön rajallisen sähköresurssin hyödyntämistä. Kuormanhallinnan avulla pystytään maksimoimaan latausasemien määrä kiinteistössä. Näin sähköjärjestelmä pysyy kunnossa, eikä ylikuormia tapahdu, kertoo Solution Sales Manager Mika Suur-Askola Schneider Electriciltä.

Schneiderin kanssa toteutettuun kokonaisratkaisuun liitettiin runsaasti muitakin pysäköintikiinteistöjen toimintaan tarvittavia toimintoja. Muun muassa luiskalämmitykset ja pitoisuusmittaukset hoituvat automaation avulla. Järjestelmään voi liittää myös muita toimintoja, kuten paloilmoitinjärjestelmän.

EuroParkille automaatio tuo säästöjä etäkäytettävyyden ansiosta mutta myös esimerkiksi huollon keskittämisen kautta. Lisäksi kuormanhallintaan ja latausjärjestelmään liittyvä skaalautuvuus varmistaa sen, että sähköauton latauslaitteistoa voidaan tarpeen tullen laajentaa joustavasti.

Yhteistyö tukee parempia pysäköintipalveluja

EuroPark päätyi valitsemaan Schneider Electricin kumppanikseen, sillä kokemus kiinteistöautomaation, sähkökeskusten, kuormanhallinnan ja latausjärjestelmien yhdistämisestä oli vakuuttavaa. Schneiderin toimittamat sähköauton latausasemat osoittautuivat toimiviksi jo testivaiheessa, ja ne ovat ylittäneet odotukset käytössä.

– Sähköautojen määrä kasvaa koko ajan, ja me halusimme varman toimittajan, jotta voimme tarjota asiakkaillemme riittävästi latausasemia. Schneiderilta saimme ekologisen ratkaisun ja toimintavarmat laitteet. Haluamme omilla ratkaisuillamme edistää kestävämpää autoilua ja helpottaa asiakkaidemme elämää, ja tätä yhteistyömme tukee hienosti, Hede kiittää.

Toimitusjohtaja Christer Hede, EuroPark Finland

ch@europark.fi, 040 777 9666

Solution Sales Manager Mika Suur-Askola, Schneider Electric

mika.suur-askola@se.com, +358503004317

Schneider Electric esittelee uudistetun datakeskusten White Space -valikoiman tehokasta tekoälyä ja suuren tiheyden sovelluksia varten19.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi tuotevalikoima palvelee suuren tiheyden sovelluksia ja tekoälyn työkuormia tarjoamalla paremman kapasiteetin, jäähdytystehon ja liitettävyyden. Parannetut ominaisuudet sisältävät toisen sukupolven NetShelter SX -räkit, NetShelter Aisle Containment -käytäväratkaisut ja NetShelter Rack PDU Advanced -virranjakeluratkaisut. Päivitetyt ratkaisut vastaavat alan vaatimuksiin kestävästä kehityksestä, markkinoille saattamisen nopeudesta ja EU:n energiatehokkuusdirektiivin noudattamisesta. Energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen edelläkävijä Schneider Electric on julkistanut uudistetun White Space -valikoimansa, jossa räkit ja IT-laitteet sijaitsevat datakeskuksessa. Tämä uusi tuotevalikoima sisältää toisen sukupolven NetShelter SX -räkit (NetShelter SX Gen2), uuden NetShelter Aisle Containment käytäväratkaisut ja päivittyvät NetShelter Rack PDU Advanced -virranjakeluratkaisut, jotka on suunniteltu vastaamaan nykyaikaisten datakeskusten muuttuvia tarpeita. Valikoima palvelee

Mediakutsu: Miten saadaan suomalaiset kodit osaksi ilmastohaasteen ratkaisua? – SuomiAreena to 27.6.2024 klo 14:00–14:4518.6.2024 11:41:31 EEST | Kutsu

Sähkön hintatason nousu ja hinnanvaihtelut ovat opettaneet suomalaisia seuraamaan ja ymmärtämään omaa sähkönkäyttöään. Asumisella on tavallisen kansalaisen osalta suuri ilmastovaikutus: Suomessa on 1,25 miljoonaa pientaloa, ja suurin osa niistä on rakennettu 70- ja 80-luvuilla. Miten tämä rakennusmassa saadaan teknologian avulla käyttämään vähemmän energiaa ja tuottamaan pienempää hiilijalanjälkeä? Mitä keinoja tavallisella kansalaisella on käytössään omassa kodissaan?

Schneider Electric ja AVEVA tekevät yhteistyötä IN-CORE Systèmesin kanssa parantaakseen sähköajoneuvojen akkujen tuotantoprosessia12.6.2024 11:42:10 EEST | Tiedote

Kumppanuus mahdollistaa elektroditason datayhteydet ja tarjoaa sähköautojen akkujen valmistajille uusia suorituskykytietoja. Yhteinen tarjonta optimoi laatua, tuotantoa ja materiaalien käyttöä vähentäen samalla jätettä. Schneider Electric, energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen johtaja, ja AVEVA, maailman johtava teollisten ohjelmistojen toimittaja, joka edistää digitaalista muutosta ja kestävää kehitystä, ovat ilmoittaneet uudesta kumppanuudesta IN-CORE Systèmesin kanssa. Nyt aloitetun yhteistyön tarkoitus on parantaa tehokkuutta sähköajoneuvojen akkutuotannossa. Sähköautomarkkinoiden kasvun jatkuessa räjähdysmäisenä akkutuotantoon kohdistuu yhä suurempia paineita laadun, tehokkuuden ja tulosten parantamiseksi. Tuotannon lisääntyminen voi johtaa uusiin ongelmiin, kuten vikaantumistapoihin ja prosessivaihteluihin, jotka puolestaan aiheuttavat toiminta-, materiaali- ja työvoimahäviöitä. Viime vuosina sähköautojen akkujen tuotannossa materiaalihävikki on ollut jopa 20 pr

EU:n USB-C-latausstandardi astuu voimaan – Laitteiden pikalataus mahdollista nyt suoraan pistorasiasta31.5.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

USB-C-lataustekniikka yleistyy Euroopassa kiivaalla tahdilla. EU on määrännyt, että USB-C:stä tulee EU-alueella yleinen latausstandardi pienelektroniikkalaitteissa vuoden 2024 loppuun mennessä. Schneider Electric on lanseerannut ensimmäisenä kalustevalmistajana Pohjoismaissa USB-C-latauspistorasian, joka hyödyntää nopeaa ja dynaamista Power Delivery -lataustekniikkaa. USB-C-latauspistorasian etuja ovat nopean lataustehon lisäksi monipuolisuus, turvallisuus, käytännöllisyys ja helppo asennettavuus. Schneider Electricin Power Delivery -tekniikalla varustetusta USB-C-pistorasiasta saa jopa 45 watin lataustehon, jolloin esimerkiksi puhelimen akun voi saada 70-prosenttisesti täyteen vain puolessa tunnissa. Power Delivery on USB-C-liitäntään perustuva latausstandardi, joka mahdollistaa suuremman virransyötön ja nopeamman latauksen kuin perinteiset USB-latauskytkennät. Power Delivery -tekniikka takaa aina optimaalisen ja turvallisen latauksen, eikä käyttäjän tarvitse huolehtia, että laite sai