Kelan palvelupiste Loimaalla on suljettu kesällä ja muuttaa takaisin tuttuun paikkaan elokuussa

Loimaan palvelupiste muuttaa elokuun lopussa osoitteeseen Väinämöisenkatu 6. Palvelupiste on kiinni 24.6.–18.8. Kesälläkin Kela-asiat kannattaa hoitaa OmaKelassa tai soittamalla puhelinpalveluun.

Loimaan palvelupiste palvelee 20.6. asti Loimaan virastotalossa osoitteessa Vareliuksenkatu 2. Palvelupiste on avoinna torstaisin klo 9–12 ja ajanvarauksella. Ajan palvelupisteeseen voi varata Kelan puhelinpalvelusta.

Loimaan palvelupiste on ollut väliaikaisesti virastotalon tiloissa huhtikuusta 2022 kiinteistön remontin vuoksi. Kela tiedottaa palvelupisteen avautumisesta Väinämöisenkadulla tarkemmin, kun ajankohta varmistuu.

Loimaan lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Forssassa ja palvelee ajanvarauksella.

Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimitse

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa. Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.