Lidlin investointi työntekijöihin – tuntuva henkilöstöalennus kaikista ostoksista
Lidl alkaa tarjota yhtiön jokaiselle lähes 5800 työntekijälle kuuden prosentin henkilökunta-alennusta kaikista ostoksistaan Lidlissä. Henkilöstöedun myötä työntekijöiden arkikulut pienenevät merkittävästi. Alennus otetaan käyttöön tänään 17.6.2024.

Kuuden prosentin alennus kaikista ostoksista kaikille työntekijöille on Lidliltä iso panostus ja investointi työntekijöihin. Keski-Euroopassa henkilökunta-alennuksia ei erityisemmin tunneta, mutta nyt ale otetaan käyttöön Suomessa. Kuuden prosentin alennus ruokaostoksista on myös Suomessa kaupan alalla merkittävä.
− Olemme tänä vuonna investoineet isosti asiakkaisiimme; lanseerasimme alkuvuodesta Suomen parhaan bonusjärjestelmän ja olemme useasti laskeneet tuotteidemme hintoja. Nyt teemme ison investoinnin työntekijöihimme. Olemme hyvin iloisia saadessamme tarjota henkilökunta-alennuksen kaikille lidliläisille ympäri Suomen! Kuuden prosentin alennus kaikista ostoksista on tuntuva, ja rahaa saa aidosti säästettyä arkimenoissa. Tämä tuo varmasti helpotusta ja iloa monien työntekijöidemme arkeen, ja alennus onkin otettu riemulla vastaan työntekijöidemme keskuudessa, iloitsee Lidl Suomen henkilöstöjohtaja Heli Hassinen-Biberger.
Kuluttajatutkimuskeskuksen viitebudjettien mukaan kohtuullisen säästeliäästi syövän nelihenkisen perheen ruokaostoksiin menee kuukaudessa 775 euroa eli vuodessa 9300 euroa. Tässä tapauksessa Lidlin työntekijä säästää henkilökunta-alennuksella jatkossa lähes 600 euroa ruokaostoksissa vuosittain.
Lidl ei käytä vuokratyöntekijöitä, joten alennus koskee kaikkia lidliläisiä kesätyöntekijät mukaan lukien. Lidlin myymälöissä, jakelukeskuksissa ja pääkonttoilla aloitti tänä kesänä noin tuhat kesätyöntekijää, jotka kuuluvat kaikki uuden edun piiriin.
− Vaikka olemmekin halvin, emme ole sitä työntekijöiden kustannuksella. Haluamme olla kaupan alan paras työnantaja ja paras paketti työntekijälle: maksamme alalla keskivertoa parempaa palkkaa, joustamme työntekijän elämäntilanteen mukaan ja nyt työntekijämme saavat kenties jopa Suomen parhaan henkilöstöalennuksen ruuasta – tutkitusti halvimman ostoskorin lisäksi, sanoo Hassinen-Biberger.
Henkilökunta-alennuksen saa lähes kaikista elintarvikkeista sekä käyttötavaroista, ja alennus koskee niin normaali- kuin tarjoushintoja. Alennusta ei saa alkoholista, tupakka- tai nikotiinituotteista, äidinmaidonkorvikkeesta, aikakausi- ja sanomalehdistä, postikorteista, pullopanteista tai lahjakorteista.
Työehtosopimuksia parempaa palkkaa
Henkilökunta-alennus ei ole lidliläisten ainoa etu. Lidl on jo vuosia maksanut työntekijöilleen myymälöissä niin sanottua Lidl-lisää sekä varastoilla logistiikkalisää eli korkeampaa tuntipalkkaa kuin työehtosopimukset määrittävät.
− Maksamamme palkat määräytyvät työehtosopimusten mukaan, mutta sen lisäksi maksamme myymälöissä Lidl-lisää ja jakelukeskuksissa logistiikkalisää. Emme siis maksa yhtiön tuloksesta riippuvaa tulospalkkiota, vaan joka kuukausi alalla keskimäärin suurempaa palkkaa.
Lidl-lisä on ollut käytössä siitä asti, kun Lidl tuli Suomeen vuonna 2002. Lisä nousee työvuosien ja työpaikan sijainnin mukaan.
− Haluamme osoittaa arvostusta sitoutuneita työntekijöitä kohtaan – mitä pidempään Lidlillä työskentelee, sen isompi palkanlisä on, kertoo Hassinen-Biberger.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Kanakeitossa jäämiä sinapista2.5.2025 12:24:09 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän kanakeittoa. Takaisinveto tehdään, koska tuotteessa on jäämiä sinapista, mutta kyseistä allergeenia ei mainita tuotteen aineosaluettelossa. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen niille, jotka ovat allergisia sinapille. Muille tuote on turvallinen käyttää. Takaisinveto koskee erää, jolla on viimeinen käyttöpäivä 10.5.2025.
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme