Hesburger osti vähemmistöosakkuuden UUNI-pizzeriasta
Hesburger-ketjun Suomen toiminnot omistama Burger-In Oy on ostanut vähemmistöosuuden Nordic Pizza Company Oy:stä, joka omistaa UUNI-pizzeriaketjun.

UUNI-pizzerialla on yhdeksän ravintolaa, ja se työllistää tällä hetkellä 57 työntekijää. Yritys on osin työntekijöidensä omistama.
”UUNI-pizzeria on oma itsenäinen brändinsä ja tulee sellaisena säilymään. Hesburger on puolestaan perheyritys, joka pystyy tarjoamaan ketjun osaamista käyttöömme. Yhteistyön tarkoitus on tukea UUNI-pizzerian kasvua”, UUNI-pizzerian toimitusjohtaja Lauri Kokko sanoo.
”Uskomme, että voimme tarjota UUNI-pizzerialle ideoita ketjutoiminnan kehittämisessä. Haluamme Hesburgerissa edelleenkin keskittyä hampurilaisiin. Emme ole suoranaisesti mukana UUNI-pizzerian operatiivisessa toiminnassa”, Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela sanoo.
Kiireettä kohotettu taikina
Idea omaan pizzeriaan sai alkunsa jo Lauri Kokon lapsuudessa.
”Ihailin lapsena pizzakuskeja. Halusin samanlaisen hienon vyölaukun kuin kuskeilla oli. Uskon, että sieltä sitten jäi kytemään idea lähteä alalle”, Kokko hymyilee.
Ketjun ensimmäinen ravintola avattiin vuonna 2020. Ravintoloiden sydän on pizzauuni. UUNI-pizzerian New Nordic Style -pizzassa italialainen pizzaperinne yhdistyy pohjoismaiseen makuun ja mieltymyksiin.
”Meidän pizzamme on seuraavan sukupolven tuote. Keskitymme pizzoissamme kolmeen pyhään elementtiin: tomaattikastikkeeseen, juustoon ja pohjaan. UUNIn salaisuus on suomalaisessa intohimossa ja kiireettä kohotetussa taikinassa.”
”Haluamme rakentaa myös UUNI-pizzeriakonseptia kaikessa rauhassa. Ehkä tulevaisuudessa voi avautua Franchising-yrittäjyysmahdollisuuksia valtakunnallisesti”, Kokko sanoo.
UUNI-pizzeriat:
UUNI-pizzeria Kaarina
UUNI-pizzeria Lohja
UUNI-pizzeria Naantali
UUNI-pizzeria Raisio
UUNI-pizzeria Salo
UUNI-pizzeria Turku Kupittaa
UUNI-pizzeria Turku Center
UUNI-pizzeria Turku Kastu
UUNI-pizzeria Turku Martti
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Toimitusjohtaja Lauri KokkoUUNI-pizzeria
Puh:050 357 8051lauri@uunipizzeria.fiKuvat

Linkit
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme