Lidl ja WWF aloittavat kansainvälisen yhteistyön
Lidl ja WWF käynnistävät kansainvälisen yhteistyön, joka ulottuu 31 maahan. Viisivuotisen kumppanuuden aikana Lidl ja WWF työskentelevät yhdessä globaalien ekologisten ja sosiaalisten haasteiden hallitsemiseksi. Yhteistyön tavoitteena on tehdä kestävien ostosten ja valintojen tekemisestä entistä helpompaa kaikille Lidlin asiakkaille maailmanlaajuisesti.

Lidl haluaa olla vastuullisuuden edelläkävijä niin kansainvälisesti kuin Suomessakin. Kumppanuus ympäristöjärjestö WWF:n kanssa vahvistaa entisestään Lidlin kansainvälistä vastuullisuustyötä.
Yhteistyöllä vaikuttavampia tuloksia
Lidlissä on jo pitkään tehty työtä kestävän liiketoiminnan mahdollistamiseksi nyt ja tulevaisuudessa. Lidlissä vastuullisuus tarkoittaa muun muassa kestävästi tuotettuja raaka-aineita ja valmistettuja tuotteita, ruokahävikin torjuntaa, luonnon monimuotoisuuden suojelua sekä toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Lidl on esimerkiksi jo vuosien ajan edistänyt tuotevalikoimassaan siirtymistä kohti kasvipohjaisia tuotteita. Toimimme näin myös Suomessa nyt ja jatkossakin.
− Lidl on kansainvälisesti yksi suurimmista päivittäistavaraketjuista, ja tiedämme vastuumme, mutta myös vaikutusmahdollisuutemme. Suomessakin voimme teoillamme vaikuttaa miljoonien ihmisten arkeen. Kansainvälisten kumppanuuksien kautta voimme yhdessä tarjota maailmanlaajuisesti kestävämpiä valintoja asiakkaillemme. WWF:n tuen ja asiantuntemuksen avulla voimme viedä vastuullisuustyötämme seuraavalle tasolle myös Suomessa, sanoo Lidl Suomen kaupallinen johtaja Mikko Forsström.
− Ruoan ja energian tuotanto ja kulutus vaikuttavat merkittävästi ilmastonmuutokseen ja luonnon häviämiseen. Elintarvike- ja vähittäiskaupalla on suuri rooli muutoksen edistämisessä, ja Lidlillä yhtenä Euroopan suurimmista vähittäiskauppiaista on kansainvälisesti isot vaikutusmahdollisuudet. Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Lidlin kanssa näiden tärkeiden asioiden ratkaisemiseksi, sanoo kansainvälisen WWF:n pääjohtaja Kirsten Schujit.
Toimintaa 31 maassa
Lidl ja WWF ovat jo viime vuosina tehneet yhteistyötä esimerkiksi Sveitsissä ja Itävallassa. Uusi kansainvälinen kumppanuus laajentaa ja vauhdittaa Lidlin vastuullisuustyötä myös kansainvälisellä tasolla. Lidl haluaa tehdä vastuullisten valintojen tekemisestä entistä helpompaa asiakkailleen kaikkialla maailmassa. Kumppanuus WWF:n kanssa tukee tätä tavoitetta keskittymällä seuraaviin osa-alueisiin:
- Luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen ja edistäminen
- Vesivaroista huolehtiminen
- Ilmaston suojelu tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden avulla
- Jäljitettävien, metsäkadosta ja maanmuokkauksesta vapaiden toimitusketjujen rakentaminen ja laajentaminen
- Kriittisten raaka-aineiden, kuten palmuöljyn, soijan, kaakaon, teen, kahvin, puun ja paperituotteiden vastuullinen hankinta
- Kalan ja äyriäisten vastuullinen hankinta ja kriittisten kalastusalueiden ja -kantojen turvaaminen
- Kestävämmän ruokavalion ja kulutuksen puolesta toimiminen
- Ruokahävikin vähentäminen
Lidl sitoutuu yllä oleviin toimiin omassa arvoketjussaan. Lisäksi Lidl tukee erilaisia WWF:n ympäristönsuojeluhankkeita niillä alueilla, joilta se hankkii tuotteita.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidlin joulukampanja muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä3.11.2025 15:41:24 EET | Tiedote
Tänä jouluna Lidlin joulumainos muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä. Kampanja on johdonmukainen jatko aiemmin syksyllä lanseeratulle kansainväliselle "Lidl. Se kannattaa." -kampanjalle.
Lahteen rakennetaan Suomen kolmas puu-Lidl – rakennusmateriaalilla on iso ilmastovaikutus31.10.2025 08:47:31 EET | Tiedote
Lahteen on alettu rakentaa viidettä Lidl-myymälää. Sen on määrä avautua alkukesällä 2026. Myymälän erikoisuutena on sen rakennusmateriaali: myymälä rakennetaan teräsristikoiden sijaan puusta. Puu näkyy selvästi myymälän julkisivussa ja sisätiloissa.
Lidliltä uusi aluevaltaus: avaa ravintolan Henri Alénin kanssa27.10.2025 07:18:51 EET | Tiedote
Lidl avaa Lidlerie-nimisen ravintolan Finnjävelin tiloihin. Lidleriessä on tarjolla Lidl-myymälöiden tutuista raaka-aineista valmistettuja huipputason menuja, joiden annokset Henri Alén on suunnitellut. Menun sisältämät annokset maksavat vain niiden valmistuksessa käytetyn tuotteiden hinnan verran. Esimerkiksi neljän ruokalajin illallisen saa vain 12,69 eurolla. Juomapuolella on todellisia erikoisuuksia: tarjolla on Lidl-viinejä, joita myydään Lidleissä niissä maissa, joissa viinejä saa myydä ruokakaupoissa. Ravintola on auki 25.–29.11.
Lidl jatkaa UEFA:n naisten kumppanuutta vuoteen 2030 asti23.10.2025 13:42:28 EEST | Tiedote
Kansainvälinen Lidl-organisaatio on solminut UEFA naisten kumppanuuden, joka kattaa jalkapallon arvokisat vuosina 2025–2030.
Tuotantoeläinten hyvinvointi kiinnostaa, kunhan siitä ei tarvitse maksaa ekstraa – Lidl ryhtyi toimeen8.10.2025 08:17:00 EEST | Tiedote
76 prosenttia kuluttajista pitää tuotantoeläinten hyvinvointia tärkeänä, mutta harva on kuitenkaan valmis maksamaan juurikaan lisähintaa tuotteesta, jossa hyvinvointi on todennettu. Vain kahdeksan prosenttia kuluttajista tunnistaa eläinten hyvinvoinnista kertovan ELVI-pakkausmerkin.* Lidl haluaa tehdä hyvinvoivan lehmän tuotteista houkuttelevamman vaihtoehdon, ja on laskenut kotimaisten ELVI-merkittyjen tuotteiden hinnat jopa 13 prosentilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme