Digi- ja väestötietoviraston Espoon palvelupaikka muuttaa – poikkeuksia aukioloaikoihin elokuussa
Digi- ja väestötietoviraston Espoon toimipaikka muuttaa elokuussa 2024. Jatkossa toimipaikan notaaripalvelut tavoittaa Espoon Leppävaarasta 20.8. alkaen osoitteesta Leppävaarankatu 9. Muu asiakaspalvelu siirtyy 15.8. alkaen Helsingin toimipaikan tiloihin osoitteeseen Lintulahdenkuja 2.
Poikkeuksia aukioloaikoihin
Viimeinen palvelupäivä Espoon nykyisessä toimipaikassa on torstaina 15.8. Perjantaina 16.8 toimipisteen asiakaspalvelu on suljettuna muuton vuoksi.
Suurin osa asioista ei kuitenkaan edellytä käyntiä Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikassa, vaan asian voi hoitaa sähköisissä asiointikanavissa tai puhelinpalvelussa. Nämä kanavat palvelevat normaalisti eikä asiakaspalvelutilojen uudistuksella ole vaikutuksia niiden palveluaikoihin. Käyntiä vaativissa asioissa suosittelemme tekemään ajanvarauksen, jolloin vältyt jonottamiselta.
Asiakaspalvelutilojen ollessa suljettuna, asiakirjat tulee jättää Digi- ja väestötietoviraston Helsingin toimipisteen postilaatikkoon, joka sijaitsee asiakaspalvelutilojen oven ulkopuolella osoitteessa Lintulahdenkuja 2.
Käyntiasiointia kootaan valtion yhteisiin palvelupaikkoihin
Muuton jälkeen Leppävaaran yhteisessä asiakaspalvelupisteessä palvelevat DVV:n lisäksi Espoon kaupunki, Kela, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue sekä Helsingin seudun liikenne HSL matkakorttien osalta. Helsingin Lintulahdenkujalla International House Helsingissä palveluita tarjoavat DVV:n lisäksi Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupungit, Verohallinto, Kela, Maahanmuuttovirasto (Migri) sekä Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto).
Avainsanat
Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvaa tietojen saatavuutta ja tarjoaa palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.
Digi- ja väestötietovirasto huolehtii yhteiskunnan perustana olevan väestötietojärjestelmän ylläpidosta ja yhteiskunnan digitalisaatiosta. Viraston tehtäviä ovat mm. siviilivihkimiset, nimen- ja osoitteenmuutokset, holhous- ja edunvalvonta-asiat, väestötietojärjestelmän ylläpito, sähköisen identiteetin ratkaisujen kehittäminen sekä keskitettyjen sähköisen asioinnin tukipalvelujen kehittäminen ja ylläpito. Tällaisia sähköisen asioinnin tukipalveluja ovat mm. Suomi.fi-verkkopalvelu, sähköiset viranomaisviestit (Suomi.fi-viestit) sekä valtuuttaminen toisen puolesta asiointiin (Suomi.fi-valtuudet). Virasto myös vastaa kansallisen palveluarkkitehtuurin toteutuksesta.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digi- ja väestötietovirasto
Från och med 2026 skickas myndighetspost i första hand elektroniskt – ändringen omfattar cirka två miljoner personer9.10.2025 10:02:00 EEST | Pressmeddelande
År 2026 aktiveras Suomi.fi-meddelanden för alla myndiga personer som uträttar ärenden digitalt och som inte har aktiverat tjänsten tidigare. Tjänsten aktiveras när en person identifierar sig första gången 2026 i någon myndighets e-tjänst. Efter ändringen får över fyra miljoner personer myndighetspost i första hand digitalt.
Viranomaisposti saapuu vuoden 2026 alusta ensisijaisesti sähköisesti – muutos koskee noin kahta miljoonaa henkilöä9.10.2025 10:02:00 EEST | Tiedote
Vuonna 2026 Suomi.fi-viestit tulee käyttöön kaikille digitaalisesti asioiville täysi-ikäisille, jotka eivät ole ottaneet sitä aiemmin käyttöönsä. Palvelu tulee käyttöön, kun henkilö tunnistautuu ensimmäisen kerran vuonna 2026 jonkin viranomaisen sähköiseen asiointipalveluun. Muutoksen jälkeen viranomaispostia vastaanottaa ensisijaisesti digitaalisesti yli neljä miljoonaa henkilöä.
From the beginning of 2026, mail from the authorities will primarily arrive electronically – the change will affect about two million people9.10.2025 10:02:00 EEST | Press release
In 2026, Suomi.fi Messages will be activated for all adults who use digital services and who have not yet activated this service. The service will be activated when the person identifies themselves for the first time in the e-services of an authority in 2026. After this change, more than four million people will primarily receive their mail from public authorities digitally.
Länk till medieevenemanget 9.10.2025: Från och med 2026 skickas myndighetspost i första hand elektroniskt – ändringen omfattar cirka två miljoner personer8.10.2025 15:03:00 EEST | Pressinbjudan
Välkommen till medieevenemanget den 9 oktober kl. 9.00–10.00 för att höra om förändringen! I detta meddelande får du en länk för att delta i evenemanget på distans.
Osallistumislinkki mediatilaisuuteen 9.10.2025: Viranomaisposti saapuu vuoden 2026 alusta ensisijaisesti sähköisesti – muutos koskee noin kahta miljoonaa henkilöä8.10.2025 15:03:00 EEST | Kutsu
Tervetuloa 9.10.2025 klo 9.00–10.00 mediatilaisuuteen kuulemaan muutoksesta ja sen vaikutuksista! Tässä viestissä saat etäosallistumislinkin tilaisuuteen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme