Marketmuodin suosio laajenee – Prisma lanseeraa täysin uuden nuorille aikuisille suunnatun vaatemalliston
Suomen suosituimmaksi muotikaupaksi tuoreimmassa Kaupan Liiton tutkimuksessa jälleen todettu Prisma vahvistaa pukeutumisen sekä omien vaatemerkkien valikoimaansa. Prisma-myymälöihin sekä Prisma.fi-verkkokauppaan saapuu 19. elokuuta alkaen myyntiin uusi WKLY.-vaatemallisto, joka puhuttelee myös marketmuodin kasvavaa nuorta asiakaskuntaa. Mallisto pitää sisällään miesten ja naisten sisä- ja ulkopukeutumisen tuotteita, kenkiä, asusteita ja laukkuja. Mallisto tulee myyntiin Suomen ja Viron Prismoissa, verkkokaupassa sekä suurimmissa S-marketeissa.

”Prisma on Suomen suosituin muotikauppa. Kaikkea on ei kuitenkaan tarkoita tasapaksua samaa kaikille vaan haluamme yllättää ja olla ajassa kiinni. WKLY. täydentää pukeutumisen valikoimaamme nuorekkaalla, ajassa mukana olevalla ja urbaanilla tyylillä. Malliston tuotteet ovat helposti yhdisteltävissä vaatekaapin luottovaatteiden kanssa, ja tarjoavat mahdollisuuden täydentää omaa tyyliä siihen sopivilla elementeillä. Vaatteet, asusteet ja kengät on mietitty niin, että ne ovat helposti yhdisteltävissä raikkaalla ja persoonallisella otteella”, kertoo S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja Nina Paavilainen.
Prisman mallistotyössä painotetaan jatkuvuutta ja valikoimaan tuodaan maltillisesti vaihtuvia uutuuksia pitäen kestosuosikit ja perustuotteet aina saatavilla. Paavilainen uskoo, että WKLY. tulee madaltamaan ihmisten kynnystä hankkia muodikkaita vaatteita ja kenkiä marketista.
”Esimerkiksi malliston edullinen hintataso jatkaa Prisman ajatusta siitä, että muoti kuuluu kaikille. Marketmuoti on viime vuosina nostanut asemaansa kuluttajien keskuudessa entisestään ja etenkin nuorten, alle 24-vuotiaiden osuus meiltä vaatteita ja kenkiä ostavissa on kasvussa. Myöskin miesten vaatteita ostetaan Prismasta yhä enemmän. Nuorten keskuudessa miesten tuotteiden osuuden kasvu voi liittyä myös siihen, että nuoret naiset ja tytöt ostavat myös miesten vaatteita. Tämä liittyy trendiin väljistä, jopa ylisuurista vaatteista sekä ajatteluun siitä, ettei sukupuolirajoilla ole nuorille vaatteita valitessa merkitystä. Tällä mallistolla uskomme herättelevämme ihmisten kiinnostusta entisestään ja vahvistamme ymmärrystä siitä, että hypermarket on uskottava muodin ostopaikka”, Paavilainen toteaa.
Omien merkkien tarjonta kasvaa
Prisma on kuluneen vuoden aikana panostanut merkittävästi omien vaatemerkkiensä lisäämiseen. Perinteisten Housen, Actuellen ja London Fogin lisäksi Prisma lanseerasi viime keväänä ensimmäisen oman ulkoiluun ja ulkovaatteisiin keskittyvän Luode12 -merkin. WKLY. jatkaa samaa kehitystä.
“Tunnemme asiakkaamme ja tarkastelemme jatkuvasti asiakkaidemme tarpeita ja toiveita sekä ostodatan että asiakastutkimusten pohjalta. Tiedämme, että olemassa olevista merkeistämme esimerkiksi House vastaa laajasti suomalaisten makuun ja tarpeisiin. Sen rinnalle halusimme nyt tuoda erityisesti nuorten aikuisten ja trenditietoisten asiakkaidemme tyyliin vielä astetta täsmäosuvamman merkin mallistoineen. Kun vastaamme omien merkkiemme, kuten WKLY.:n, kohdalla suunnittelun koordinoinnista sekä tuotteiden hankinnasta pitkäaikaisilta kumppanitehtailta, määrittelemme itse tuotteiden laatuun ja vastuullisuuteen liittyvät kriteerit ja seuraamme niiden toteutumista hankintaprosessissa. Samalla pääsemme alusta alkaen varmistamaan hyvää hinta-laatu-suhdetta," sanoo Paavilainen.
Muotikaupan tulevaisuudessa nähdään kasvava kiinnostus toimialan vastuullisuutta kohtaan. S-ryhmässä edistetään toimitusketjun läpinäkyvyyttä, kiertotalouden malleja sekä tuotannon ja raaka-aineiden ympäristövastuullisuutta sekä ihmis- ja työoikeuksia. WKLY.-mallistossa raaka-aineiden vastuullisuus on huomioitu muun muassa suosimalla Better Cotton aloitteen (BCI) kautta hankittua puuvillaa, kierrätyspolyesteria ja vaateteollisuuden leikkuujätteestä valmistettua Cyclo-kuitua.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Nina Paavilainen
S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja
puh. 010 768 0615
nina.paavilainen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat





SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Oulun ravintolakentälle tunnustusta – Radisson Blu Oulu sai arvostetun Rotisseur-kilven13.10.2025 09:15:06 EEST | Tiedote
Radisson Blu Hotel Oulun yhteydessä toimiva Tilausravintola Toivo on saanut kunnian liittyä kansainväliseen gastronomiseen yhteisöön, ja vihitty Chaîne des Rôtisseurs -kilpiravintolaksi.
S-ryhmän tammi–syyskuun myynti kasvoi edellisvuodesta10.10.2025 07:57:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–syyskuussa 2025 oli 10 761,8 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 1,2 prosenttia edellisvuodesta. Marketkaupan ohella kauppa kävi vilkkaasti etenkin S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa.
Kasvisten syönti koetaan hankalaksi ja kalliiksi – S-ryhmältä helpottavia ratkaisuja7.10.2025 08:40:55 EEST | Tiedote
Kasvisten kulutus on Suomessa selvästi jäljessä uusista ravitsemussuosituksista. Vaikka lähes 70 prosenttia vastaajista tietää, että kasviksia tulisi syödä yli 500 grammaa päivässä, toteutuu tämä arjessa vain joka neljännellä. Tieto suosituksista ei vielä johda tekoihin, ja uusia konkreettisia ratkaisuja tarvitaan. S-ryhmä helpottaa nyt kasvisten syömistä tuomalla myyntiin valmiiksi pestyjä, pilkottuja ja kuorittuja Helpot ja nopeat -tuotteita.
Suomalaiset panostavat entistä enemmän lemmikkiensä ravintoon – S-ryhmä tuo myyntiin superpremium-lemmikinruokasarjan22.9.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän myyntidatan ja kuluttajatutkimusten mukaan suomalaiset haluavat panostaa yhä enemmän lemmikkiensä ravintoon. Tärkeitä valintakriteereitä ovat lemmikin oma mieltymys, alkuperämaa, laadukkuus ja hinta-laatusuhde. S-ryhmä laajentaa tarjontaansa superpremium-lemmikinruokasarjalla, joka tulee myyntiin Prismoihin, suurimpiin S-marketteihin ja S-kaupat ruoan verkkokauppaan.
Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme