Foodora on mukana tukemassa Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa
Foodora tukee Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa, joka vähentää lasten nälkää kehittyvissä maissa. Foodora toimittaa vuosittain miljoonia ruokatilauksia asiakkailleen, ja siksi on tärkeää mahdollistaa ruokaa sitä myös eniten tarvitseville.

Suomalaisille lapsille kouluruoka on olennainen osa koulupäivää, mutta monissa maissa lapset käyvät koulua ilman ruokaa. Globaalin nälkäkriisin aikana kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tilanne on erityisen vakava. Siksi Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanja pyrkii auttamaan lapsia matalan tulotason maissa tarjoamalla heille päivittäisen kouluruoan. Noin 73 miljoonaa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevaa lasta käy koulua ilman kouluruokaa.
Terveellisellä kouluruoalla on monenlaisia vaikutuksia lasten elämään; ruoka motivoi lapsia tulemaan kouluun ja antaa heille ylipäätään mahdollisuuden oppia. Kouluruoalla on erityinen merkitys tyttöjen kohdalla, sillä koulutus ehkäisee tehokkaasti köyhyyttä, lapsiavioliittoja ja teiniraskauksia.
– Foodoran kautta tilataan vuosittain miljoonia ruoka-annoksia, ja meille on sydämenasia tukea kampanjaa, jossa lapset ja ruoka ovat keskiössä. Foodoran käyttäjät voivat helposti osallistua auttamiseen ja olla mukana tässä tärkeässä asiassa. Yhdessä saamme varmasti paljon hyvää aikaiseksi, kertoo Einar Toivonen, Foodoran kaupallinen johtaja.
Suomen World Vision kampanjoi kouluruoan puolesta tavoitteenaan varmistaa kouluruoka kaikille lapsille vuoteen 2030 mennessä.
– Kouluruoka on tärkeä syy vanhemmille lähettää lapsensa kouluun, sillä se tukee oppimista ja parantaa lasten hyvinvointia. Kouluruoka tuo turvaa globaalin nälkäkriisin keskellä. Se voi olla lapsen ainoa varma ateria koko päivän aikana, Suomen World Visionin ohjelmajohtaja Christina Nyback sanoo.
Kouluruoka-kampanja oli käynnissä Foodoran sovelluksessa menestyksekkäästi ensimmäisen kerran keväällä 2024. Elokuun kampanja on ollut käynnissä 9. - 31.8. 2024. Asiakkaat voivat antaa lahjoituksensa suoraan Foodoran sovelluksesta.
Suomen World Vision puolustaa lasten oikeuksia eri puolilla maailmaa. Se on itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä, World Visionia. worldvision.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Missä puistoissa eurooppalaiset käyvät piknikillä? – foodora paljastaa parhaat paikat26.6.2025 12:09:41 EEST | Tiedote
Mitä puistoja paikalliset suosivat eri puolilla Eurooppaa, kun he haluavat nauttia kesästä ja hyvästä ruoasta? Foodoran tilaustietoja tarkastelemalla selviää kuuden eurooppalaisen pääkaupungin suosituimmat piknik-alueet.
Pikakuljetuspalvelut muuttivat kuluttajien arjen18.6.2025 11:36:15 EEST | Tiedote
Kuljetuspalvelut ovat mullistaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymisen. Ruokaa ja päivittäistavaroita tilataan yhä enemmän kotiin. Kymmenen vuotta Suomessa toimineella foodoralla on suomalaiset juuret.
Karkkitilauksissa korostuu edullisuus – näitä hittimakeisia tilataan nyt foodorasta8.5.2025 08:44:41 EEST | Tiedote
Foodora on koonnut yhteenvedon suomalaisten suosikkimakeisista, joita tilataan eniten foodoran kautta Alepa- ja Sale-myymälöistä. Kuluttajille maistuvat erityisesti Coop- ja Xtra-merkkien tuotteet. Somehitti komeilee listan kirkkaana ykkösenä.
140 rekkalastillista – Näin paljon suomalaiset ovat syöneet kebabia 10 vuodessa25.4.2025 10:40:58 EEST | Tiedote
Foodora täyttää tänä vuonna 10 vuotta, ja juhlavuoden kunniaksi selvitettiin kuinka paljon suomalaiset ovat kuluttaneet kebabia tuona aikana.
foodora haluaa edistää toimialan hinnoittelun läpinäkyvyyttä7.4.2025 15:50:51 EEST | Tiedote
foodora haluaa sitoutua yhä vahvemmin hinnoittelun läpinäkyvyyteen. Tästä syystä uusia parannuksia on jo otettu käyttöön foodoran sovelluksessa maaliskuun lopussa. Näin asiakkaita voidaan palvella yhä paremmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme