Gigantti juhlii 25-vuotissyntymäpäiviään - Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
Gigantti on palvellut suomalaisia kodinelektroniikan asiakkaita edullisilla hinnoilla jo 16.9.1999 alkaen. Syyskuussa yritys juhlistaa 25-vuotista taivaltaan tuhansilla syntymäpäivätarjouksilla ja kampanjalla, joka tuo takaisin jo kulttuuriseksi käsitteeksi muodostuneen sloganin “Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa”.
Gigantin 25-vuotissyntymäpäivät syyskuussa ovat täynnä edullisia hintoja ja tuhansia tuotteita, jotka vastaavat asiakkaiden toiveisiin ja ajankohtaisiin trendeihin. Pääviesti tarkan euron ajassa on selvä, ja mainossanoma kutkuttavan nostalginen, mutta uudella tulkinnalla.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, edelleenkin. Olemme jo 25 vuoden ajan pitäneet huolta siitä, että suomalaiset ovat löytäneet parhaita kodinelektroniikan ratkaisuja järkevään hintaan. Halusimme muistuttaa, että edulliset järkiratkaisut löytyvät yhä Gigantista. Sen kunniaksi loimme kampanjan, joka palauttaa klassikkosloganimme kansan mieliin. Avasimme nostalgiakanavan mutta käänsimme nupit iloisesti kaakkoon. Monikanavainen kampanjamme tulee toivottavasti herättämään tunteita ja tavoittamaan kaikki suomalaiset”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.
Suomen ensimmäisen Gigantin avaamisen yhteydessä 1999 lanseerattu ”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -slogan on uinut arkikieleen ja muodostunut osaksi kulttuuria, vaikka sitä ei ole aktiivisesti hyödynnetty useampaan vuoteen. Uutta tulemista on suunniteltu keväästä alkaen markkinoinnin kumppanitoimisto SEK:n kanssa.
”Kun näinkin ikoninen slogan uudelleenlanseerataan, se on tehtävä tavalla, joka ei huku massaan. Päätimme, että lopputulos saa olla mielellään hyvinkin pöhkö ja hykerryttävä. Loimme arjen tyhmistä, usein kiireessä, tehdyistä päätöksistä vertauskuvan sille, kuinka tyhmää on maksaa liikaa. Tyhmyys on kampanjassa harkitsemattomuudesta rönsyävää tilannekomiikkaa ja päähenkilöt huomaavat jälkikäteen, että olisi voinut toimia fiksumminkin. Kodinelektroniikan ostoksilla fiksua on tietysti se, että käy Gigantissa”, kuvailee bränditoimisto SEK:n Lead Creative Samuel Räikkönen.
Viestin perillemenoa päätettiin tehostaa musiikin keinoin luomalla Gigantin historian ensimmäinen laulettu jingle, joka soi tästä eteenpäin osana Gigantin brändi- ja tarjousmainontaa.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -kampanjan viestiä tukevat Gigantin 25-vuotissyntymäpäivien huipputarjoukset. Monikanavainen kampanja jalkautuu televisioon, online-medioihin, someen, printtiin ja ulkomainontaan.
Suunnittelu: SEK
Mainoselokuvien tuotanto: Woodpecker Film, ohjaaja: Juho Konstig
Musiikki: Miracle Sound
Still-kuvat: Marko Rantanen
Mediatoimisto: Dentsu Finland
Mainosfilmit:
- https://www.youtube.com/watch?v=Xqsf6nnxO0A
- https://www.youtube.com/watch?v=lG5rSs1XxIA
- https://www.youtube.com/watch?v=H6kicY879VY
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sami SärkeläGigantti Oy Ab / markkinointijohtaja
Puh:+358 40 555 3744sami.sarkela@gigantti.fiKuvat
Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantin elokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Kestosuosikki OnePlus CE3 litelle uusia haastajia1.9.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Elokuussa Gigantin myydyimpien puhelinten keskihinta oli reippaassa nousussa. Pixel, Googlen ensimmäinen virallinen puhelinlanseeraus Suomessa, herättää kiinnostusta.
Gigantin tilikausi 2023–2024 päätökseen: “Äärimmäisen haastavaan vuoteen vastattiin mittavilla kehitystoimilla”16.8.2024 15:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti julkaisi huhtikuun lopussa päättyneen tilikauden 2023–2024 tuloksensa. Vuosi on tuonut kodinelektroniikka-alan alhossa monenlaisia haasteita, joihin on tartuttu asiakas- ja työntekijätyytyväisyyden pitkäjänteisillä kehitystoimilla. Positiivisia signaaleja on saatu markkinaosuuksien voittamisen myötä keväällä ja kesällä. Myös yrityksen strategia tullaan päivittämään syksyn kuluessa.
Google Pixel -puhelimet laajalla valikoimalla Giganttiin – ”Uudet Pixel 9 -mallit ja Gemini-avustaja näyttävät tietä tekoälyn aikakaudella”13.8.2024 21:15:03 EEST | Tiedote
Gigantti toi Google Pixel -puhelimet myyntiin 13.8. kello 21.00 alkaen. Suomalaisten pitkään odottamat puhelimet löytyvät Gigantin nettikaupasta ja elokuun kuluessa myymälöistä ympäri maan. Myynnin aloitus on samalla Google Pixel 9 -mallien esiinmarssi, ja tekoälyavustaja Geministä odotetaan Android-puhelimien arkikäytön tiennäyttäjää. Lisämaustetta lanseeraukseen tuo Google Pixel Watch 3 -älykello.
Gigantin heinäkuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlus CE3 lite on jälleen myydyin puhelin, myös muut keskihintaiset Android-laitteet ovat suosittuja1.8.2024 07:55:00 EEST | Tiedote
Gigantin heinäkuun myydyimpien puhelimien TOP 10 -lista on Samsung Galaxy A-sarjan ja Apple iPhone -mallien juhlaa. Myös OnePlus CE lite -sarja saa osansa suosiosta, sillä kuukauden myydyin puhelin on OnePlus CE3 lite. Elokuussa puhelinmarkkinoilla tapahtuu, kun Google laajentaa valikoimaansa Suomessa ja arjenpaluukampanjat saavuttavat huippunsa.
Gigantti ja Microsoft lahjoittavat tietokoneita Ukrainaan ja haastavat yritykset mukaan auttamaan2.7.2024 13:05:02 EEST | Tiedote
Gigantti ja Microsoft lahjoittavat yhteensä 148 kannettavaa tietokonetta ja tablettia ukrainalaisille koululaisille ja viranomaisille Laptops for Ukraine -kampanjan kautta. Lahjoituksella halutaan muistuttaa Ukrainan jatkuvasta kriittisestä avuntarpeesta, ja siitä, että jokaisella yrityksellä ja yhteisöllä on mahdollisuus osallistua tukitalkoisiin omalla tavallaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme