Gigantti toi ison koulutustapahtuman Helsinkiin: ”Campus on panostus ihmisiin ja osaamiseen”
Lokakuun puolivälissä järjestetty Gigantin Campus-koulutustapahtuma kokosi Helsinkiin lähes 400 giganttilaista ja 16 laitevalmistajaa. Yhdessä laitevalmistajien kanssa järjestetty tapahtuma tarjosi mahdollisuuden kehittää asiantuntijuutta ja kohdata kollegoita ympäri Suomea. Loppuvuoden vilkkaaseen sesonkiin lähdetään laajennetuin tietotaidoin, aina laitteista tukipalveluihin ja tekoälystä energiatehokkuuteen.

Elkjøpin Campus on kansainvälinen koulutustapahtuma, joka on koonnut yhteen kymmeniä tuhansia kodinkoneiden ja elektroniikan asiantuntijoita, ja kouluttanut myös tuhansia giganttilaisia Oslossa jo vuodesta 2016. Tapahtuma on merkittävä osa Elkjøpin noin 4.4 miljoonan euron vuosittaisinvestoinnista työntekijöihinsä Pohjoismaissa. Myös Gigantille Campus on ollut iso koulutuspanostus, jonka se on tarjonnut joka vuosi sadoille työntekijälleen, omista varoistaan.
Nyt Gigantti tarttui ensimmäisenä pohjoismaisena Elkjøp-ketjuna mahdollisuuteen järjestää tapahtuma lokaalisti omalle henkilöstölleen.
”Teknologia kehittyy huimaa vauhtia. Haluamme pitää asiantuntijuudestamme hyvää huolta, koska palvelemme myymälöissämme tuotekategoriat ylittävällä mallilla, mikä tarkoittaa sitä, että saman myyjän kanssa pääsee asioimaan aina isoista kodinkoneista pienelektroniikkaan. Campus on tukenut Gigantin lähikouluttautumisia ja verkkokursseja, sekä johtamisen malliamme. Koimme, että Gigantin 25-vuotisjuhlasyksy oli oikea aika tuoda Campus Helsinkiin, ja tarjota se työntekijöillemme yhdessä laitevalmistajien kanssa. Palautekyselyjen perusteella anti ja ilmapiiri ovat onnistuneet hienosti, mistä kiitokset kaikille tapahtuman mahdollistaneille,” kertoo Gigantin myyntijohtaja Pasi Puputti.
Päivitetyin opein kohti joulukautta
8.–16.10. Helsingissä järjestetty Campus tarjosi laajan katsauksen kodin- ja kuluttajaelektroniikan uusimmista ratkaisuista palveluineen lähes 400 giganttilaiselle 38 myymälästä. Tapahtuman yhteydessä toteutettiin myös oma erikoispäivänsä myynnille, esihenkilöille sekä loppuvuoden vilkkaimman sesongin teemoille. Tuotevalmistajien luennoissa nousivat esille etenkin arkea helpottavat älyominaisuudet.
”Saimme tuotua Campuksella tehokkaasti ja kattavasti esille laitteidemme hyötyjä niillekin myyjille, joilla kodinkoneet eivät ole aiemmin olleet päivittäisessä myyntityössä. Halusimme korostaa sitä, mitä konkreettista etua arjessa asiakkaat saavat älyominaisuuksia hyödyntävistä innovaatioistamme. Esimerkiksi pyykinpesukoneidemme i-DOS-toiminto annostelee pesuaineen millilitran tarkkuudella perustuen pyykin määrään, materiaaliin ja likaisuuteen. Asiakkaalle tämä tarkoittaa pienempää veden ja pesuaineen kulutusta, mikä taas vaikuttaa säästävästi rahaan ja ympäristöön”, kuvailee avainasiakaspäällikkö Tommi Granqvist BSH Kodinkoneista.
Campuksen tarkoituksena oli myös valmistaa myyjiä loppuvuoden tärkeään sesonkiin.
”Pääsimme kouluttamaan laajan valikoimamme samalla kertaa ja yhtenäisellä viestillä aina AV-tuotteista kodinkoneiden kautta mobiililaitteisiin. Televisiopuolella tuleva HD-siirtymä tulee varmasti näkymään korkeasesongissa, kun taas kodinkonepuolella vaihteleva sähkönhinta saanee asiakkaat pohtimaan energiatehokkaampia hankintoja. Mobiilipuolelle tuomme puolestaan uusia mahdollisuuksia tekoälyn avustamana sekä laitteiden pitkäikäsyyttä korostavien päivityslupaustemme myötä”, taustoittaa laitekouluttaja Antti Tuurala Samsungilta.
Eniten puhuttanut yksittäinen trendi Campuksella oli tekoäly, joka kodinelektroniikassa parantaa käyttökokemusta kyvyllään oppia jatkuvasti käyttäjästään, häntä paremmin palvellen. Tuuralan mukaan esimerkiksi televisioissa tekoäly näkyy entistä laadukkaampana kuvanlaatuna ja jääkaapeissa toimintoina, jotka säätelevät itseään käyttäjätottumusten perusteella. Mobiililaitteilla puolestaan monenlainen luova työ, vieraiden kielin ymmärtäminen, työn ennakoiva suunnittelu ja tehokas ohjaus paranevat jatkuvasti.
Lisätiedot
Gigantti / Pasi Puputti, myyntijohtaja
Pasi.puputti@gigantti.fi
BHS Kodinkoneet / Tommi Granqvist, avainasiakaspäällikkö
Tommi.Granqvist@bshg.com
Samsung Electronics Finland / Antti Tuurala, laitekouluttaja
A.tuurala@partner.samsung.com
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pasi PuputtiGigantti Oy Ab / myyntijohtaja
Puh:+358 50 348 5969pasi.puputti@gigantti.fiKuvat


Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 38 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 400 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantilta 40 000 € valtakunnalliseen Joulupuu-toimintaan – 28 myymälää mukana, pääkumppanuus jatkuu myös 20263.12.2025 12:00:00 EET | Tiedote
Gigantti suuntaa perinteikkään joululahjoituksensa eriarvoisessa asemassa olevien lasten ja nuorten hyväksi valtakunnallisen Joulupuu-keräyksen kautta. Samalla Gigantti lähtee Joulupuun pääyhteistyökumppaniksi, jatkaen kumppanuutta myös vuoteen 2026. Lahjoituksen kokonaisarvo 2025 on 40 000 euroa, ja siihen osallistuvat 28 Gigantti-myymälää ympäri Suomen.
Gigantin Black Fridaysta ennätyskampanja – kokonaismyynnistä historian suurin2.12.2025 10:00:32 EET | Tiedote
Gigantin Black Friday 14.11.–1.12.2025 kasvoi ennätysmittoihin sekä kuluttaja- että yritysmyynnin puolella. Kampanja oli myynnillisesti +7 % edellisvuotta suurempi ja samalla koko yrityksen historian suurin. Myyntilistojen kärkeen nousivat puhelinten ohella robotti-imurit, tietokoneet, pelikonsolit, pelitietokoneiden komponentit ja älysormukset. Kappalemääräisen myynnin kärkituotteita olivat PlayStation-konsolit sekä Legot, ja yksittäisistä tuotekategorioista suurin kasvu oli tietokoneissa sekä Epoq-keittiöissä.
Gigantin marraskuun telecom-katsaus: Premium-puhelimet nousivat Black Fridayn suosikeiksi – ostokäyttäytymisessä näkyivät harkitut valinnat1.12.2025 09:53:11 EET | Tiedote
Black Friday ravisteli marraskuun myydyimpien listaa, kun premium-puhelimet nousivat vahvasti esiin ja puettavan teknologian myynti rikkoi ennätyksiä. Ouran nousu jatkuu ja älysormus jopa kolminkertaisti viime vuoden myyntinsä. Asiantuntijamme näkee marraskuun kokonaiskuvassa harkitumpia valintoja ja nostaa esiin trendin, joka saattaa näkyä joulun lahjapaketeissa.
Uusi Gigantti nousee Kuopioon – Vuoden Myymälä avaa syksyllä 2026 entistä ehommissa puitteissa24.11.2025 10:18:52 EET | Tiedote
Kuopion Gigantissa eletään poikkeuksellisen innostavaa aikaa. Vuosien odotus palkitaan, kun uusi, aiempaa elämyksellisempi ja palvelutehokkaampi myymälä nousee Kuopion Haapaniemen alueelle, Teollisuuskadulle syksyllä 2026.
Gigantin Black Friday alkaa – "Robotti-imurit valloittavat lopullisesti suomalaiskodit"12.11.2025 13:00:00 EET | Tiedote
Gigantti käynnistää Black Friday -myyntinsä perjantaina 14.11.2025. Myynti alkaa verkossa kello 0.01 ja myymälöissä kello 9.00. Joulukauden avaavan kampanjan kärkihiteiksi povataan erityisesti robotti-imureita ja Windows-tietokoneita. Vuoden kohokohtaan on valmistauduttu monipuolisesti kouluttautumalla, kehittämällä toimituksia sekä varmistamalla varastosaatavuutta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme