Oma Häme

Oma Häme on lisännyt omistustaan Provincia Oy:stä

Jaa

Provincia vastaa hyvinvointialueen talous- ja henkilöstöpalveluista 1. tammikuuta alkaen.

Oma Häme on lisännyt omistustaan Provincia Oy:stä, joka tuottaa ja järjestää kunnille, kuntayhtymille, hyvinvointialueille ja muille julkisomisteisille yhteisöille sekä yrityksille talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja. Hyvinvointialue on ostanut Provinciasta osakkeita vajaalla 300 000 eurolla. Kauppakirja osakkeiden ostamisesta allekirjoitettiin Lahden kaupungin kanssa 24. lokakuuta. 

Aluehallitus hyväksyi lokakuussa 2023 osakkuussopimuksen Provincian kanssa ja Oma Hämeen prosentin omistusosuuden. Nyt osakekauppojen myötä Oma Hämeen omistusosuus kasvaa yli 10 prosenttiin ja se saa oikeuden ehdottaa jäsentä Provincia Oy:n hallitukseen. Lisäksi kaupalla pyritään vastaamaan hankintalainsäädännön mahdollisiin muutostarpeisiin ja kiristyvään sääntelyyn sidosyksikköasemassa toimivista yhtiöistä. 

Oma Häme on aiemmin solminut Provincian kanssa sopimuksen talous- ja henkilöstöhallinnon palveluista. Vuodenvaihteessa hyvinvointialueen kaikki talous- ja henkilöstöpalveluiden järjestelmät vaihtuvat, kun palveluntuottaja vaihtuu Sarastiasta Provinciaan.

Lahden kaupunki on yhä Provincian suurin omistaja. Osakekaupan jälkeen sen omistusosuus on 41,73 prosenttia. Provincialla on Lahden kaupungin lisäksi 13 muuta kunta- tai muuta julkista omistajaa, jotka ovat samalla myös yhtiön asiakkaita.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Oma Häme

Ensilinja-projekti on päättymässä – mitä hyötyä se on tuonut sinulle?5.12.2025 08:58:51 EET | Uutinen

Kanta-Hämeen hyvinvointialueella vuonna 2024 käynnistetty Ensilinja-projekti on tuonut merkittäviä parannuksia palveluihin ja asiointiin. Tavoitteena on ollut, että asiakkaat saavat yhteyden helposti ja ratkaisun asiaansa asioinnin aikana – ja tässä olemme Oma Hämeessä onnistuneet melko mukavasti! Missä voit huomata muutoksia? Helppo yhteydenotto Puhelinnumeroja on keskitetty ja vähennetty: 122 aiempaa tärkeää puhelinnumeroa on nyt keskitetty 15 Ensilinja-numeroon. Chat-kanavia on tiivistetty viiteen, ja puhelin- ja chatpalveluiden aukioloaikoja on laajennettu. Oma Hämeen verkkosivut ja mobiilisovellus ohjaavat sinua entistä selkeämmin oikeaan palveluun. Ratkaisu asioinnin aikana 92 % yhteydenotoista ratkeaa heti – joko neuvonnalla, ohjauksella tai ajanvarauksella. Tämä tarkoittaa nopeampaa ja sujuvampaa asiointia sinulle kotoa käsin. Parempi palvelukokemus Asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä puhelin- ja chat-palveluihin. Asiakkaiden antama viimeisin suositteluarvio (NPS) oli 77

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye