Lidl solmi mittavan sopimuksen Jääkiekkoliiton kanssa – tukena junioreista MM-kisoihin
Lidl haluaa tukea suomalaislasten ja -nuorten jääkiekkoharrastusta sekä suomalaista huippu-urheilua. Lidlin ja Jääkiekkoliiton uudessa, peräti kauden 2028 loppuun asti ulottuvassa sopimuksessa korostuvat aiempaa vahvemmin lasten, nuorten ja naisten tukeminen. Jääkiekkoliiton pääsponsorina Lidlin logot vilkkuvat MM-kisoissa Leijonien paidoissa, uudella kaudella miesten paitojen lisäksi myös naisten ja nuorten hihoissa.

Lidl sponsoroi Jääkiekkoliiton toimintaa junioreista arvokisoihin. Lidl on mukana muun muassa alle 8-vuotiaille suunnatussa Leijona-kiekkokoulussa, jossa on mukana yhteensä noin 10 000 lasta. Vuosittain järjestetään myös Lidl Taitokisat, joissa juniorit pääsevät näyttämään kykyjään. Lidlin logo on esillä muun muassa naisten, miesten, alle 20-vuotiaiden sekä alle 18-vuotiaiden Leijonien MM-kisoissa pelaajien paidoissa.
– Suomalaisilla on intohimoinen suhde jääkiekkoon: jääkiekon pelaaminen ja arvokisojen katsominen yhdessä on iso osa suomalaisuutta ja yhteisöllisyyttä. Siksi on hienoa olla tukemassa Jääkiekkoliiton toimintaa. Erityisesti iloitsemme lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuden tukemisesta. Näistä lapsista ja nuorista kasvavat ne tulevaisuuden tähdet ja toivottavasti myös tulevaisuuden lidliläiset! On mahtavaa olla mukana myös jääkiekon MM-kisoissa, jotka ovat merkittävä tapahtuma suomalaisessa urheilukulttuurissa, iloitsee Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Lidlin ja Jääkiekkoliiton yhteistyö alkoi vuonna 2021, ja pääsponsorina Lidl on ollut toukokuusta 2022 lähtien. Uusi yhteistyösopimus jatkuu kauden 2028 loppuun saakka.
– Lidl on ollut vuodesta 2022 Jääkiekkoliiton näkyvimpiä pääsponsoreita ja näkynyt vahvasti muun muassa miesten maajoukkueen peliasuissa. On hienoa, että yhteistyö syvenee entisestään ja kattaa jatkossa myös juniorit ja miesten maajoukkueen lisäksi myös muut MM-kisoja pelaavat maajoukkueet, kertoo Jääkiekkoliiton toimitusjohtaja Sami Kauhanen.
Leijonat luistelevat kaukaloon Lidlin eväiden voimin
Lidl haluaa kannustaa lapsia, nuoria ja aikuisia terveellisiin elämäntapoihin. Lidlin hedelmä- ja vihannesosastolla voi bongata Jääkiekkoliiton logon terveellisten tuotteiden parista: kotimainen kurkku, erilaiset tomaatit, ruukkusalaatti, jääsalaatti, lehtikaali sekä Reilun kaupan banaani ovat saaneet Jääkiekkoliiton logon. Näin voidaan kannustaa jääkiekkoilijoita ja Leijonien faneja terveellisten tuotteiden pariin. Joukkueille Lidl toimittaa hedelmiä ja vihanneksia leireille ja otteluihin.
– Haluamme kannustaa suomalaisia terveellisiin valintoihin ja myös tukea pelaajien terveellistä ruokavaliota. Leijonat luistelevat kaukaloon ja laukovat maaleja Lidlin eväiden voimin. Leijonat ruokkii Lidl! Aalto kertoo.
Seuraavat ottelut
Leijonat
Karjala-turnaus (EHT) 7.–10.11.2024, Helsinki
7.11. Sveitsi–Suomi klo 18.30
Naisleijonat
Euro Hockey Tour (LIDL Hockey Games) 6.–9.11.2024, Ruotsi
6.11. Sveitsi–Suomi klo 13.00
U20 Nuoret Leijonat
Viiden maan turnaus 6.–10.11.2024, Imatra, Suomi
6.11. Suomi–Slovakia klo 18.30
N18 Tyttöleijonat
Euro Hockey Tour 4.–10.11.2024, Sveitsi
U18 Pikkuleijonat
Viiden maan turnaus 6.–10.11.2024, Tshekki
6.11. Suomi–Ruotsi klo 14.30
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Tuotantoeläinten hyvinvointi kiinnostaa, kunhan siitä ei tarvitse maksaa ekstraa – Lidl ryhtyi toimeen8.10.2025 08:17:00 EEST | Tiedote
76 prosenttia kuluttajista pitää tuotantoeläinten hyvinvointia tärkeänä, mutta harva on kuitenkaan valmis maksamaan juurikaan lisähintaa tuotteesta, jossa hyvinvointi on todennettu. Vain kahdeksan prosenttia kuluttajista tunnistaa eläinten hyvinvoinnista kertovan ELVI-pakkausmerkin.* Lidl haluaa tehdä hyvinvoivan lehmän tuotteista houkuttelevamman vaihtoehdon, ja on laskenut kotimaisten ELVI-merkittyjen tuotteiden hinnat jopa 13 prosentilla.
Lidl on kasvattanut valikoimaansa 20 prosentilla – vakiovalikoimassa nyt 3000 tuotetta7.10.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Lidl on laajentanut valikoimaansa jopa 500 uudella tuotteella. Kattavampi valikoima vastaa suoraan asiakkaiden toiveeseen saada kaikki tarvittava yhdestä ostopaikasta. Hyllyissä on nyt entistä enemmän kotimaisia tuotteita suosituilta Lidlin omilta merkeiltä sekä tutuilta brändeiltä.
Lidl vakiinnuttaa paistopisteen ilta-alen – hävikki väheni yli 15 %3.10.2025 14:11:00 EEST | Tiedote
Lidlin paistopisteellä testattiin kesän ja alkusyksyn ajan ilta-alennusta, jossa tuotteet myytiin puoleen hintaan ennen sulkemista. Testi oli onnistunut, joten paistopisteen ilta-ale on vakiinnutettu pysyväksi toimintamalliksi kaikissa Lidleissä. Asiakkaat saavat siis paistopisteen tuotteet puoleen hintaan myymälän viimeisenä aukiolotuntina.
Toivottu ominaisuus Lidlin verkkosivulle: kampanjatuotteiden ajantasaiset saatavuustiedot2.10.2025 12:56:13 EEST | Tiedote
Lidlin haluttuja käyttötavaratuotteita saapuu myymälöihin aina rajattu erä, ja moni suosikkituote myydään nopeasti loppuun. Lidlin verkkosivulta voi tästä lähtien tarkistaa oman suosikkituotteen saatavuustilanteen eri myymälöissä.
Vuosi 2025 on määräaika monelle vastuullisuustavoitteelle – Lidlissä vastuullisuustyö etenee suunnitellusti25.9.2025 12:17:28 EEST | Tiedote
Lidl on julkaissut tiedot vastuullisuustyönsä etenemisestä tilikaudelta 2024. Useissa vastuullisuustavoitteissa maali on jo nurkan takana, kun tavoitevuodeksi on kirjattu 2025. Tavoitteet kuluvan tilikauden loppuun mennessä löytyvät esimerkiksi uusiutuvan polttoaineen käytölle sekä suolan ja sokerin vähentämiselle. Tavoitteita on saavutettu hyvässä vauhdissa, mutta osassa riittää vielä kirittävää loppuvuodelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme