Lidl solmi mittavan sopimuksen Jääkiekkoliiton kanssa – tukena junioreista MM-kisoihin
Lidl haluaa tukea suomalaislasten ja -nuorten jääkiekkoharrastusta sekä suomalaista huippu-urheilua. Lidlin ja Jääkiekkoliiton uudessa, peräti kauden 2028 loppuun asti ulottuvassa sopimuksessa korostuvat aiempaa vahvemmin lasten, nuorten ja naisten tukeminen. Jääkiekkoliiton pääsponsorina Lidlin logot vilkkuvat MM-kisoissa Leijonien paidoissa, uudella kaudella miesten paitojen lisäksi myös naisten ja nuorten hihoissa.

Lidl sponsoroi Jääkiekkoliiton toimintaa junioreista arvokisoihin. Lidl on mukana muun muassa alle 8-vuotiaille suunnatussa Leijona-kiekkokoulussa, jossa on mukana yhteensä noin 10 000 lasta. Vuosittain järjestetään myös Lidl Taitokisat, joissa juniorit pääsevät näyttämään kykyjään. Lidlin logo on esillä muun muassa naisten, miesten, alle 20-vuotiaiden sekä alle 18-vuotiaiden Leijonien MM-kisoissa pelaajien paidoissa.
– Suomalaisilla on intohimoinen suhde jääkiekkoon: jääkiekon pelaaminen ja arvokisojen katsominen yhdessä on iso osa suomalaisuutta ja yhteisöllisyyttä. Siksi on hienoa olla tukemassa Jääkiekkoliiton toimintaa. Erityisesti iloitsemme lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuden tukemisesta. Näistä lapsista ja nuorista kasvavat ne tulevaisuuden tähdet ja toivottavasti myös tulevaisuuden lidliläiset! On mahtavaa olla mukana myös jääkiekon MM-kisoissa, jotka ovat merkittävä tapahtuma suomalaisessa urheilukulttuurissa, iloitsee Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Lidlin ja Jääkiekkoliiton yhteistyö alkoi vuonna 2021, ja pääsponsorina Lidl on ollut toukokuusta 2022 lähtien. Uusi yhteistyösopimus jatkuu kauden 2028 loppuun saakka.
– Lidl on ollut vuodesta 2022 Jääkiekkoliiton näkyvimpiä pääsponsoreita ja näkynyt vahvasti muun muassa miesten maajoukkueen peliasuissa. On hienoa, että yhteistyö syvenee entisestään ja kattaa jatkossa myös juniorit ja miesten maajoukkueen lisäksi myös muut MM-kisoja pelaavat maajoukkueet, kertoo Jääkiekkoliiton toimitusjohtaja Sami Kauhanen.
Leijonat luistelevat kaukaloon Lidlin eväiden voimin
Lidl haluaa kannustaa lapsia, nuoria ja aikuisia terveellisiin elämäntapoihin. Lidlin hedelmä- ja vihannesosastolla voi bongata Jääkiekkoliiton logon terveellisten tuotteiden parista: kotimainen kurkku, erilaiset tomaatit, ruukkusalaatti, jääsalaatti, lehtikaali sekä Reilun kaupan banaani ovat saaneet Jääkiekkoliiton logon. Näin voidaan kannustaa jääkiekkoilijoita ja Leijonien faneja terveellisten tuotteiden pariin. Joukkueille Lidl toimittaa hedelmiä ja vihanneksia leireille ja otteluihin.
– Haluamme kannustaa suomalaisia terveellisiin valintoihin ja myös tukea pelaajien terveellistä ruokavaliota. Leijonat luistelevat kaukaloon ja laukovat maaleja Lidlin eväiden voimin. Leijonat ruokkii Lidl! Aalto kertoo.
Seuraavat ottelut
Leijonat
Karjala-turnaus (EHT) 7.–10.11.2024, Helsinki
7.11. Sveitsi–Suomi klo 18.30
Naisleijonat
Euro Hockey Tour (LIDL Hockey Games) 6.–9.11.2024, Ruotsi
6.11. Sveitsi–Suomi klo 13.00
U20 Nuoret Leijonat
Viiden maan turnaus 6.–10.11.2024, Imatra, Suomi
6.11. Suomi–Slovakia klo 18.30
N18 Tyttöleijonat
Euro Hockey Tour 4.–10.11.2024, Sveitsi
U18 Pikkuleijonat
Viiden maan turnaus 6.–10.11.2024, Tshekki
6.11. Suomi–Ruotsi klo 14.30
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl täysjyvän asialla – valikoimaan lisätty kotimaisia täysjyvätuotteita4.9.2025 15:36:04 EEST | Tiedote
Suomi on täysjyvän luvattu maa puhtaan kauran ja rukiin ansiosta, mutta suomalaiset syövät täysjyvää aivan liian vähän. Lidlissä on ryhdytty toimeen tämän korjaamiseksi: yhtiö on asettanut kunnianhimoinen tavoitteen täysjyvän lisäämiseksi. Lidl on hiljattain lisännyt valikoimaansa uusia, kotimaisia täysjyvää sisältäviä tuotteita.
Takaisinveto: Dafgårdsin pakasteaterioissa pakkausmerkintävirhe4.9.2025 13:15:58 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erät ruotsalaisen Dafgårdsin valmistamia Wallenbergin pihvejä sekä janssoninkiusausta. Kyseessä on pakasteena myytävät valmisateriat. Takaisinveto tehdään, koska näiden kahden tuotteen tuotepakkauksiin on tarroitettu suomenkieliset ainesosaluettelot virheellisesti ristiin. Näin ollen suomenkieliset tiedot ainesosista ja allergeeneista eivät pidä paikkansa ja tuotteet voivat olla haitaksi allergikoille. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.
Dubai-suklaavillitys saa jatkoa – trendimaku saapuu nyt croissantin muodossa Lidlin paistopisteille4.9.2025 11:35:00 EEST | Tiedote
Dubai-suklaan ystävät saavat iloisia uutisia, kun Lidl tuo paistopisteelle pistaasitäytteisen, kataifilla ja suklaalla kuorrutetun Dubai-croissantin. Trendimaun ilmiömäinen suosio on saanut Lidlin asiakkaat innostumaan muistakin Dubai-makumaailman tuotteista, kuten Dubai-suklaatyylisestä jäätelöstä. Uutuuscroissantit saapuvat Lidleihin torstaina 4. syyskuuta.
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Lidlin tilinpäätös 2024: panostuksia asiakkaisiin ja työntekijöihin28.8.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Lidlin 28.2.2025 päättyneen tilikauden tilinpäätös on julkaistu. Lidlin liikevaihto kasvoi 1,1 prosenttia ja oli yhteensä 2 021 miljoonaa euroa. Lidl työllistää 5 750 suomalaista, teki investointeja 56,8 miljoonalla eurolla ja maksoi yhteisöveroa 8,5 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme