Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua
Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.

- Hotelli Vantaasta voi kuulla tarinoita 90-luvulta asti oikeastaan missä päin Suomea tahansa. Sijainti junaradan varressa yksi meidän valttikorteista, sillä meille on helppo tulla mistä päin tahansa. Meille tullaan aina uudelleen, koska tarjoamme niin sanotusti koko paketin, hotellinjohtaja Martin Andergård juttelee.
Uudistushankkeen ensimmäinen vaihe on valmistunut ja hotelli aukeaa 14.11.2024. Moni kanta-asiakas eli tuttavallisemmin kantis odottaa jo näkevänsä muodonmuutoksen, jonka odotetaan houkuttelevan myös uusia asiakkaita: hotellihuoneet on uudistettu, samoin kokous- ja tapahtumatilat sekä kolmeen kerrokseen levittäytyvä ravintolamaailma. Myös Tulisuudelma on saanut modernia ilmettä.
- Meitä kutsutaan usein ruotsinlaivaksi maan päällä ja moni tuntee meidät Tulisuudelmasta, mutta kutsuisin meitä tapahtumataloksi. Monelle voi tulla yllätyksenä, että hotellissamme on vilkkainta arkisin, kun kokoustajat ja työmatkustajat täyttävät hotellin, hän kertoo.
Vuosittain hotellissa on yli 100 000 asiakaskäyntiä eli lähes 300 joka päivä. Tavallisena perjantaina hotellissa käy noin 1500 asiakasta majoittumassa, kokoustamassa tai ravintoloissa. Tulisuudelmassa kassakone kilahtaa suosituimpina iltoina lähes 100 000 kertaa.
Mukana hetkissä ilosta suruun jo 90-luvulta
”Mikä oli vikana ja kuka oli takana / Ku Kadetilla talla pohjas TuSuun piti karata?... Täältä tullaan, "never forget" Hotelli Vantaa”, laulaa Portion Boys.
- Kovin moni hotelli ei ole päässyt Suomen suosituimpiin lukeutuvan bändin lyriikoihin, mutta meidän tarinamme on, Andergård toteaa ylpeänä Portion Boysin maineeseen nostaneen biisin sanoista.
Hotelli Vantaa avattiin kesäkuussa 1991 ja muutama vuosi myöhemmin avautui yökerho Tulisuudelma. S-ryhmä osti hotellin 1993 ja hotellin laajennusosa valmistui vuonna 2004.
– Hotelli on ollut suosittu avauksesta lähtien ja se on ollut harvoja suosittuja paikkoja myös haastavina talousaikoina. Esimerkiksi koronan jälkeen asiakkaat palasivat hotelliin hyvin nopeasti, Andergård kertoo.
Hotellirakennus ja sen henkilökunta saakin jatkuvasti olla mukana ihmisten ja yhteisöjen hetkissä ilosta suruun. Hotelli on tänä vuonna ensimmäistä kertaa auki myös jouluna ja tarjoaa paikan rauhoittua yksin tai yhdessä. Tarjolla on perinteinen jouluillallinen ja joulupukkikin saattaa ehtiä tervehtimään jouluvieraita.
Original Sokos Hotel Vantaan uudistushankkeen toinen vaihe valmistuu keväällä 2025, jolloin avataan vuonna 2004 valmistuneessa laajennusosassa sijaitsevat huoneet ja kokoustilat. Hankkeen myötä uudistuva hotelli on vahvasti mukana Vantaan kasvussa ja kehittymisessä.
– Vantaan vetovoima kasvaa koko ajan ja tarjoaa niin asukkaille kuin vierailijoille koko ajan enemmän nähtävää ja koettavaa. Upeasti uudistunut hotelli Vantaa kiihdyttää tätä kasvuvauhtia ja houkuttelee uusiakin asiakkaita, Martin Andergård kertoo.
Original Sokos Hotel Vantaa
- Hotelli sijaitsee Vantaalla Tikkurilan aseman vieressä
- Hotellissa on 266 huonetta ja 14 modernia kokous- ja tapahtumatilaa
- Ravintolamaailma on kolmessa kerroksessa ja tarjolla on mm. Rosso Pizza, Amarillo, Tulisuudelma
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoa sekä tutustumisvierailut hotelliin:
Martin Andergård, hotellinjohtaja Original Sokos Hotel Vantaa, martin.andergard@sok.fi, 050 388 3350
Linkit
Sokotel Oy
Sokotel Oy on osa S-ryhmää. Me operoimme Suomessa 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu -hotellia sekä uutta Radisson RED Helsinkiä. Sokotel toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Tallinnassa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme