Stefan Strandberg Kelan läntisen asiakaspalveluyksikön johtajaksi
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi).
Stefan Strandberg on nimitetty Kelan läntisen asiakaspalveluyksikön johtajaksi. Strandberg vastaa yksikön tuloksesta sekä asiakaspalvelun toimivuudesta, laadusta ja kehittämisestä.
Kelan Läntisen asiakaspalveluyksikön johtajaksi on valittu valtiotieteiden maisteri Stefan Strandberg. Strandberg siirtyy Kelaan Etelä-Savon ELY-keskuksesta, jossa hän toimi valtakunnallisen TE-asiakaspalvelukeskuksen johtajana.
- Kela on todellakin merkittävä toimija yhteiskunnassamme. Haluan, että asioiminen kanssamme on sujuvaa ja että olemme tukena ja turvana jokaisen ihmisen arjessa silloin, kun meitä tarvitaan. Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme mutkattomasti kaikissa elämäntilanteissa, Strandberg toteaa.
Strandbergin tehtäviin kuuluu läntisen asiakaspalveluyksikön toiminnan johtaminen. Strandberg vastaa yksikön tuloksesta sekä asiakaspalvelun toimivuudesta, laadusta ja kehittämisestä. Lisäksi hän vastaa yksikön sidosryhmäyhteistyöstä. Asiakaspalveluyksikön johtaja on palvelutoiminnan johtoryhmän jäsen.
Strandberg aloitti asiakaspalveluyksikön johtajana 11.11.2024. Hän siirtyy Kelaan Etelä-Savon ELY-keskuksesta, jossa hän työskenteli valtakunnallisen TE-asiakaspalvelukeskuksen johtajana vuodesta 2020. Hän vastasi valtakunnallisten palvelujen ja palveluprosessien kehittämisestä yhdessä työ- ja elinkeinoministeriön, KEHA-keskuksen, TE-toimistojen ja ELY-keskusten kanssa.
Läntinen asiakaspalveluyksikkö toimii Keski-Pohjanmaan, Pohjanmaan, Satakunnan ja Varsinais-Suomen maakuntien alueilla.
Yhteyshenkilöt
Stefan Strandbergpalveluyksikön johtajaKela
Puh:020 635 9041stefan.strandberg@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
I fortsättningen kan man få brådskande utkomststöd endast för nödvändiga utgifter såsom mat och mediciner2.4.2025 10:42:50 EEST | Pressmeddelande
FPA ändrar processen för brådskande utkomststöd i april. Förändringen innebär att FPA i fortsättningen oftare beviljar den brådskande delen av utkomststödet som betalningsförbindelser till exempel för livsmedel och läkemedel. Till övriga delar behandlas ansökan inom den normala utsatta tiden.
Kiireellistä toimeentulotukea voi jatkossa saada vain välttämättömiin menoihin, kuten ruokaan ja lääkkeisiin2.4.2025 10:42:50 EEST | Tiedote
Kela uudistaa kiireellisenä myönnettävän perustoimeentulotuen käytäntöjä huhtikuussa. Uudistus tarkoittaa sitä, että jatkossa asiakkaat saavat hakemuksen kiireellisimpiin osiin nykyistä useammin maksusitoumuksen esimerkiksi elintarvikkeisiin ja lääkkeisiin. Muilta osin hakemus käsitellään normaalissa ajassa.
Urgent social assistance soon to be granted only for essential expenses such as food and medicine2.4.2025 10:42:50 EEST | Press release
Kela is changing the criteria for granting urgent basic social assistance as of April. Under the changed criteria, vouchers will be granted more often for customers' most urgent needs, such as food and medicine, while the rest of the customer’s application will be processed within the standard processing time.
Förändringar i tjänsterna vid Kervo stads servicepunkt – FPA:s tidsbokningstjänst upphör31.3.2025 08:47:16 EEST | Pressmeddelande
Det sker förändringar i verksamheten vid Kervo stads servicepunkt från och med den 1 april, då FPA:s tidsbokningstjänst upphör. Rådgivning i FPA-ärenden ges vid servicepunkten också i fortsättningen. Mer omfattande FPA-ärenden kan skötas i MittFPA, per telefon och på FPA:s serviceställen i närområdet.
Keravan kaupungin asiointipisteen palveluihin muutoksia – Kelan ajanvarauspalvelu päättyy31.3.2025 08:47:16 EEST | Tiedote
Keravan kaupungin asiointipisteen toiminta muuttuu 1.4. alkaen, kun Kelan ajanvarauspalvelu päättyy. Neuvontaa Kela-asioissa voi saada asiointipisteellä jatkossakin. Laajemmin Kela-asioita voi hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme