Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue valitsi SuomiSote-alustan digitaalisen asioinnin palveluille
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on valinnut BeeHealthyn SuomiSote-asiointialustan asukkaidensa ja ammattilaistensa käyttöön. Kilpailutuksessa painotettiin erityisesti laatua ja käyttäjäystävällisyyttä, joissa Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthy sai parhaat pisteet. Uudet digitaaliset palvelut avautuvat hyvinvointialueen asukkaille keväällä 2025.

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on valinnut Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthyn SuomiSote-asiointialustan asukkaidensa ja ammattilaistensa käyttöön. BeeHealthy sai kilpailutuksen laatuvertailussa parhaat pisteet.
- Asukkaidemme mielestä tärkeintä hyvinvointialueen palveluissa ovat sujuva yhteydenotto, nopea palveluihin pääsy ja osaavat ammattilaiset. Näen, että yhtenäisillä ja kokonaisvaltaisilla digitaalisen asioinnin palveluilla voimme vahvistaa näitä kaikkia. BeeHealthyn SuomiSote-alusta vastaa erinomaisesti tarpeisiimme, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialuejohtaja Sanna Svahn sanoo.
Hankinnassa pidettiin tärkeänä, että digitaalisen asiointialustan käyttö on asukkaiden ja ammattilaisten näkökulmasta sujuvaa. BeeHealthyn SuomiSote-alusta tarjoaa kattavan palvelualustan, joka yhdistää sosiaali- ja terveyspalvelut helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi.
Alusta mahdollistaa sujuvan yhteydenpidon sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa chatin, viestitoimintojen ja videovastaanottojen kautta. Osassa palveluista esimerkiksi puolesta asiointi on tärkeä osa palvelukokonaisuutta. Tulevaisuudessa asukkaat voivat myös tarkastella omia terveystietojaan ja varata aikoja.
- SuomiSote-alusta tarjoaa käyttäjilleen saumattoman ja intuitiivisen käyttökokemuksen. Kokemuksemme mukaan myös seniorit oppivat nopeasti käyttämään alustaa. Ammattilaiset puolestaan pystyvät ottamaan alustan helposti käyttöön, eikä pitkiä koulutuksia tai monisivuisia ohjeistuksia tarvita, BeeHealthyn Suomen julkisen sektorin asiakkuusjohtaja Tommi Uimonen kertoo.
SuomiSote-alustan avulla hyvinvointialueen palvelut tuotetaan laadukkaasti, kustannustehokkaasti ja joustavasti. Digitaalinen asiointialusta mahdollistaa hyvinvointialueen ammattilaisille uusia ja paikasta riippumattomia työskentelytapoja. Lisäksi ammattilaiset pystyvät tukemaan asiakkaitaan ja potilaitaan myös vastaanottojen ulkopuolella, mikä parantaa hoidon ja palvelujen vaikuttavuutta ja jatkuvuutta.
Mehiläisen OmaMehiläinen-sovellukseen perustuva SuomiSote-alusta on valittu jo kymmenelle hyvinvointialueelle digitaaliseksi asiointialustaksi. BeeHealthy on vienyt alustan kansainvälisesti yli kymmeneen eri maahan.
Lisätietoja medialle antavat:
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Sanna Svahn, hyvinvointialuejohtaja, sanna.svahn@luvn.fi
BeeHealthy, Tommi Uimonen, Suomen julkisen sektorin asiakkuusjohtaja, p. 050 347 5932tommi.uimonen@beehealthy.com
Mehiläinen
Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.
Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mehiläinen
Mehiläinen vastaa kasvavaan kysyntään – laajentaa tilojaan Jyväskylässä4.3.2025 12:48:09 EET | Tiedote
Jyväskylän Mehiläinen laajentaa kevään aikana tilojaan uusilla vastaanottohuoneilla. Remontilla halutaan vastata alueen kasvavaan kysyntään ja tukea nopeaa hoitoon pääsyä entisestään. Tällä hetkellä vastaanotoilla näkyvät erityisesti hengitystieinfektiot ja mielenterveysoireet.
Mehiläinen avaa uuden toimipisteen Kajaanissa syksyllä 20253.3.2025 09:35:00 EET | Tiedote
Mehiläinen laajentaa toimintaansa Kajaanissa avaamalla uuden modernin toimipisteen syyskuun alkupuolella. Kauppakeskus Prisman yhteyteen rakennettava toimipiste tarjoaa monipuoliset palvelut sekä työterveys- että yksityisasiakkaille. Merkittävän investoinnin myötä Mehiläinen pyrkii vastaamaan alueen kasvavaan terveyspalveluiden kysyntään.
Mehiläinen avasi kuvantamisen yksikön Tammisaaressa – palvelee myös Hangon ja Karjaan asiakkaita20.2.2025 09:30:00 EET | Tiedote
Mehiläinen tarjoaa jatkossa kattavasti kuvantamisen palveluita Tammisaaren yksikössä. Natiiviröntgentutkimukset ovat alkaneet helmikuussa, ja Mehiläisen magneettirekka aloittaa toimintansa maaliskuun alussa. Länsi-Uudenmaan alueen vastaavana lääkärinä aloitti helmikuussa Fredrik Forsström.
Mehiläisen vastuullisuusraportti 2024: Vastuullisuustyössä edetty päämäärätietoisesti14.2.2025 10:00:00 EET | Tiedote
Mehiläinen edisti vastuullisuustyötään vuoden 2024 aikana kattavasti toiminnan eri osa-alueilla. Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS nousi yksityisissä terveyspalveluissa ennätystasolle 91. Liikevaihtoon suhteutetut kokonaispäästöt laskivat yhdeksän prosenttia vuodesta 2023.
Mehiläinen tukee lapsiperheitä – tarjoaa kaikille 0–4-vuotiaille maksuttoman Digineuvolan11.2.2025 08:30:05 EET | Tiedote
Mehiläinen tarjoaa maksutta kaikkien 0–4-vuotiaiden perheiden käyttöön kellon ympäri auki olevan Digineuvolan. Digineuvolan chat-palvelusta saa konkreettista tukea ja apua vanhemmuuden huoliin. Mehiläisen 600 vastaajan kyselytutkimuksessa* 45 prosenttia vanhemmista koki lasten hoitamisen ennakoitua kuormittavampana. Pitkittyessään paineet voivat johtaa jaksamisen haasteisiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme