SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmältä tuntuva hintojen lasku – nyt putoaa yli 600 tuotteen hinta

Jaa

S-ryhmä teki tänään 30.12. tuntuvan hintojen alennuksen. Hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuotemerkin päivittäistavaratuotteita sekä lähes kahtasataa merkkituotetta. Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa myymälöissä ympäri Suomen ja ruoan verkkokaupassa. Merkkituotteiden hinnat laskivat Prismoissa, S-marketeissa ja verkkokaupassa.

Inflaation hellittäessäkin hinta on edelleen kuluttajilla päällimmäisenä mielessä. S-ryhmän tutkimusten mukaan hinta on yhä keskeisin kuluttajien ostokäyttäytymistä selittävä tekijä. Asiakkaista joutuu yhä 56 % miettimään ruoan hintaa, 53 % on valmis näkemään vaivaa löytääkseen edullisen vaihtoehdon ja 35 % valitsee aina halvimman vaihtoehdon elintarvikkeita ostaessaan.

Nyt tehty hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuoteryhmän ruokatuotteita sekä ei syötäviä päivittäistavaratuotteita, kuten pesuaineita. Myös lähes kahdensadan merkkituotteen hintaa laskettiin reilusti. Näihin tuotteisiin kuuluu erilaisia ruokatuotteita ja muun muassa monia gluteenittomia tuotteita.

Tuotteiden hinnanalennukset ovat erisuuruisia. Xtra-tuotesarjan päivittäistavaratuotteiden hinta laski nyt keskimäärin peräti viisi prosenttia.

– Niille asiakasomistajillemme, joita taloustilanne haastaa eniten, on suurin hyöty juuri edullisimman tuotesarjan hinnan alentamisesta entisestään. On myös hyvä muistaa, että valikoimistamme löytyy vaihtoehtoja eri hintaluokissa. Tämänkertainen hintojen lasku koskee myös lähes kahdensadan suositun merkkituotteen hintaa, toteaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa S-ryhmän marketkaupan ketjuissa eli Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa. Arjen merkkituotteiden hintojen lasku koskee Prismoja ja S-marketteja. Hintojen lasku koskee myös ruoan verkkokauppaa eli S-kaupat.fi -palvelua.

Pysyvästi edullinen ruokakori – hintavertailu omiin käsiin

Vuodenvaihteeseen kuuluu arkeen palaaminen ja usein myös oman talouden tarkastelu. Hintojen vertailun voi ottaa omiin käsiin vertailemalla oman ostoskorinsa edullisuutta kilpailijoihin verrattuna S-mobiilin Hintavertailijalla. Myymäläkohtaiset hinnat ovat myös esillä S-kaupat.fi -palvelussa.

– Edullisen ostoskorin tarjoaminen on osuuskaupan DNA:ssa, se on peruslupauksemme, josta emme luovu. Me haluamme varmistaa, että voimme tarjota asiakkaillemme pysyvästi edullisen ruokakorin ja mahdollisimman alhaiset hinnat joka tilanteessa, Päällysaho päättää.

 

Lähteet: SOK Hinnan vaikutus ostokäyttäytymiseen 8/2024, SOK Asennetutkimus 8/2024, Feelback Group Oy

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, sampo.paallysaho@sok.fi, 010 768 0665

Linkit

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote

Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye