Ikävä Lidlin vegehyllyä? Näin vegehyllyn tuotteet löytää nykyisin
Lidl purki tammikuussa myymälöistään vegehyllyt ja sijoitti tuotteet muille hyllyille, jotta useampi asiakas kohtaisi kasvipohjaisia tuotteita kauppareissullaan ja innostuisi kokeilemaan niitä. Muutosta pidettiin tervetulleena, jotta vegetuotteet eivät olisi eristettynä muista tuotteista. Osalle asiakkaista kuitenkin vegehylly oli mieluisa, sillä siitä löysi helposti omat lempituotteet. Vegehyllyjen ikävöijille on nyt hyviä uutisia: entisen vegehyllyn tuotteilla on vihreät hintakyltit, joten ne tunnistaa helposti jo kauempaa.

Lidlin teettämän tutkimuksen mukaan 29 prosenttia kuluttajista aikoo lisätä kasviproteiinien syöntiä tänä vuonna. Heistä 87 prosenttia syö tällä hetkellä lihaa arjessaan. Vegehyllyn purkamisella halutaan helpottaa etenkin näiden asiakkaiden valintoja kauppareissulla.
Vegehyllyjen purku myymälöistä herätti huomiota, ovathan vegehyllyt olleet olennainen osa Lidlin kylmähyllystöä. Muutosta on pidetty tervetulleena – miksi vegaaniset tuotteet pitäisi erotella muista tuotteista?
– Vegetuotteisiin liittyy vieläkin kahtiajakautumista ja myös ennakkoluuloja. Me emme halua korostaa tätä kahtiajakoa, vaan arkipäiväistää kasvipohjaisia tuotteita. Kasvipohjaiset tuotteet ovat aivan tavallisia tuotteita, osa ei vain välttämättä ole tottunut käyttämään niitä arjessaan. Kasvipohjaiset tuotteet eivät kuulu vain vegaani- tai kasvisruokavalioon, vaan jokaiseen ruokavalioon. Haluamme kannustaa myös uusia asiakasryhmiä kasvipohjaisten tuotteiden pariin. Vegehyllyn herkästi vanhasta tottumuksesta ohittaa, mutta kun kasvispyörykät löytyvät tuttujen lihapyöryköiden vierestä, on ne helppo napata ostoskoriin kauppareissun yhteydessä, kertoo Lidlin valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg.
Tuotesijoittelun muutos on otettu hyvin vastaan. Osa on kuitenkin kaivannut vegehyllyjä. Vegehyllyt olivat pidettyjä etenkin niiden keskuudessa, jotka käyttävät arjessaan paljon kasvipohjaisia tuotteita, ja heidän oli helppo löytää tuotteet tutusta paikasta. Näitä asiakkaita ajatellen ovat aiemmin vegehyllyllä olleet tuotteet saaneet uudet, vihreät hintakyltit.
– Iloisia uutisia! Vegehyllystä tuotteet poimimaan tottunut asiakas bongaa uusien kylttien avulla tuotteet jo kaukaa. Vanha tuttu tofu löytyy helposti uudesta hyllypaikasta vihreän kyltin avulla. Nyt tuotteet ovat kaikille hyvin tarjolla: sekä uudet että vanhat asiakkaat löytävät ne helposti, Kvissberg iloitsee.
Lidl toimii kasvipohjaisten tuotteiden eteen – myynti kasvoi 30 prosenttia
Uudet kansalliset ravitsemussuositukset suosittelevat pääosin kasvipohjaista ruokavaliota. Tähän myös Lidl kannustaa. Lidlin tavoitteena on muun muassa tuplata kasviproteiinien osuus myynnistä 10 prosentista 20 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.
Lidl on tehnyt aktiivisesti toimia kasvipohjaisten tuotteiden myynnin kasvattamiseksi. Huhtikuussa kaikkien Vemondo-tuotteiden hintoja laskettiin. Lidl on pitänyt kasvipohjaisia tuotteita aktiivisesti esillä markkinoinnissaan ja tarjonnut Lidl Plus -etuohjelmassa hyviä tarjouksia tuotteisiin. Toimet ovat tuottaneet tulosta: vuonna 2024 kasvipohjaisten Vemondo-tuotteiden kappalemyynti kasvoi noin 30 prosenttia verrattuna vuoteen 2023. Vegehyllyjen purku liittyy tavoitteeseen lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Kanakeitossa jäämiä sinapista2.5.2025 12:24:09 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän kanakeittoa. Takaisinveto tehdään, koska tuotteessa on jäämiä sinapista, mutta kyseistä allergeenia ei mainita tuotteen aineosaluettelossa. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen niille, jotka ovat allergisia sinapille. Muille tuote on turvallinen käyttää. Takaisinveto koskee erää, jolla on viimeinen käyttöpäivä 10.5.2025.
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme