Yhteydensaanti Keusoten vastaanottopalveluihin parantunut merkittävästi
Yhteydensaanti puhelimitse Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) lääkärin ja hoitajan vastaanottopalveluihin on parantunut merkittävästi. Hyvinvointialueen kaikkiin omatiimeihin saa tällä hetkellä yhteyden pääosin samana päivänä. Kiireellisissä asioissa yhteyden on saanut samana päivänä myös ruuhkatilanteissa.

Helmikuun alussa (1.–10.2.2025) takaisinsoiton keskimääräinen odotusaika oli alle tunnin, ja 93 %:a soittaneista tavoitettiin saman päivän aikana. 7 %:iin puheluista vastattiin suoraan asiakkaan soittaessa.
– Tämä on huomattava parannus aiempiin vuosiin ja vielä tammikuuhun, jolloin keskimääräinen odotusaika oli 5 tuntia ja saman päivän aikana tavoitettiin 54 prosenttia soittaneista. Jatkamme edelleen työtä palvelun parantamiseksi. Tavoitteemme on vastata kaikkiin vastaanottopalveluihin tulleisiin puheluihin saman päivän aikana. Suuret kiitokset tästä meidän henkilökunnallemme, avopalvelujen päällikkö Päivi Mäkelä-Bengs kertoo.
Merkittävä parannus Keusoten vastaanottopalveluissa on myös laadun tasoittuminen läpi hyvinvointialueen. Eri terveysasemien omatiimit vastaavat puheluihin hyvin tasaisesti eli yhteydensaanti on yhtä nopeaa läpi hyvinvointialueen.
– Aiemmin esimerkiksi Hyvinkäällä on ollut haastavaa ehtiä vastata kaikkiin puheluihin palvelulupauksen mukaisesti, mutta nyt Hyvinkäälläkin tilanne on hyvä. Palvelulupaus toteutuu kaikille asukkaille samalla tavalla asuinpaikasta riippumatta, Mäkelä-Bengs vahvistaa.
Hyvä tilanne myös suun terveydenhuollon puhelinasioinnissa
Myös suun terveydenhuoltoon sai helmikuun alun tarkastelujaksolla (1.–10.2.) yhteyden puhelimitse pääosin samana päivänä. Keskimäärin yhteyden sai alle tunnissa, ja 89 %:a soittaneista tavoitettiin saman päivän aikana. Yhteydensaanti on parantunut tammikuusta, jolloin keskimääräinen odotusaika oli 1,5 tuntia, ja samana päivänä tavoitettiin 72 %:a soittajista.
Pidemmällä aikavälillä tarkastellen suun terveydenhuollon puhelinasioinnissa on ollut hetkellisiä ruuhkautumisia, mutta pääosin yhteyden on saanut samana päivänä. Koko viime vuoden keskimääräinen takaisinsoiton vasteaika oli 1,5 tuntia, ja 80 %:a puheluista hoidettiin saman päivän aikana.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi Mäkelä-Bengs
avopalvelujen päällikkö
p. 050 497 2478
paivi.makela-bengs@keusote.fi
Miia Seistilä-Kyle
kliinisten tukipalveluiden ja suun terveydenhuollon päällikkö
p. 050 497 2477
miia.seistila-kyle@keusote.fi
Tietoja julkaisijasta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue vastaa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen ja erikoissairaanhoidon järjestämisestä Hyvinkään, Järvenpään, Nurmijärven, Pornaisten, Tuusulan ja Mäntsälän alueella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote)
Keusoten palveluverkon Nurmijärven erillisselvitys aluehallituksen käsittelyssä18.9.2025 08:21:22 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus käsitteli kokouksessaan 16.9.25 palvelujen verkostosuunnitelman erillisselvitystä Nurmijärvellä sijaitsevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Aluehallitus päätti esittää aluevaltuustolle, että Klaukkalan terveysasema profiloidaan sote-yksiköksi ja Rajamäen terveysaseman kiinteistöstä luovutaan. Aluevaltuusto käsittelee ja päättää asiasta 2. lokakuuta.
Aluevaltuuston ensimmäisessä seminaarissa katse tulevaisuuteen12.9.2025 16:48:07 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluevaltuusto kokoontui ensimmäiseen seminaariinsa 11.–12.9.2025. Seminaarissa käsiteltiin alueen tulevaisuuden suuntaa ja tärkeimpiä kehittämiskohteita. Keskusteluissa nousivat esiin erityisesti talous, palveluverkko, uusi strategia sekä henkilöstön tilanne.
Keusoten palveluverkon kehittämisestä keskustellaan Mäntsälässä 22.9. – asukkaat tervetulleita tilaisuuteen9.9.2025 14:00:17 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) jatkaa palvelujen verkostosuunnitelman valmistelua avoimissa asukastilaisuuksissa. Seuraava keskustelutilaisuus järjestetään Mäntsälässä maanantaina 22. syyskuuta klo 17–19 Mäntsälän kunnantalolla (Heikinkuja 4).
Varaudu flunssakauteen viisaasti! Influenssa- ja koronarokotusten ajanvaraus alkaa 10.9.3.9.2025 09:38:24 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) kausirokotusten ajanvaraus alkaa digitaalisesti 10.9. Kausirokotuspisteet avautuvat syys-lokakuun vaihteessa.
Keusote panostaa henkilöstön osaamiseen – Avuksi uusi digitaalinen oppimisympäristö25.8.2025 08:35:25 EEST | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) ottaa merkittävän askeleen kohti entistä vaikuttavampaa ja vetovoimaisempaa työyhteisöä: Keusote on ottamassa käyttöön uuden, digitaalisen oppimisympäristön, joka tukee henkilöstön osaamisen kehittämistä, perehdytystä ja jatkuvaa oppimista – alusta alkaen ja koko työuran ajan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme