Ensimmäistä kertaa Lidleissä: uutena maateemana rakkaan naapurimaan Ruotsin viikot
Lidl on tunnettu viikoittain vaihtuvista maateemoistaan, jolloin myyntiin tuodaan iso satsi eri ruokakulttuurien tuotteita eräluontoisesti. Suomalaisten suosikkeja ovat Aasian, Italian ja Kreikan viikot, ja nyt näille on tulossa haastaja. Uusi maateema valtaa Lidlit torstaina 27.2.: myymälöissä vietetään ensimmäistä kertaa ikinä Ruotsi-viikkoja. Innoituksena tälle on Ruotsin Lidleissä jo pitkään olleet Suomi-viikot, jotka ovat meren toisella puolen yksi suosituimmista maateemoista.

Lidlien hyllyt täyttyvät tällä viikolla rakkaan naapurimaan herkuista, kun Ruotsi-viikko valtaa myymälät. Asiakkaat löytävät hyllyiltä muun muassa janssoninkiusausta, mätikastiketta, näkkileipää, hedelmäkala-karkkeja, mustikkajäätelöä, kaakao-kaurapalloja ja kardemummakorppuja.
– Lidl goes Tre Kronor! On jopa vähän yllättävää, että vietämme vasta nyt ensimmäisiä Ruotsi-viikkoja. Suomalaisten toiseksi suosituin matkustuskohde ulkomailla on Ruotsi*, ja monilla suomalaisilla on ruotsinmatkoiltaan herkullisia makumuistoja. Nyt ei tarvitse lähteä näiden perässä meren toiselle puolen, vaan niitä saa omasta lähi-Lidlistä. Suomessa myös asuu paljon ruotsalaisia, jotka saavat nyt kotimaansa antimia lähikaupasta, kertoo Lidlin kampanjoinnin ja markkinoinnin johtaja Meri Aalto.
Ruotsi-viikon tuotteet on valmistettu Ruotsissa, ja niitä tulee myyntiin noin kolmenkymmenen tuotteen satsi. Kyseessä on kokonaan uusi maateema, joka tulee nyt ensi kertaa myyntiin Suomen lisäksi myös Tanskassa ja Iso-Britanniassa.
– Testaamme Ruotsi-viikon suosiota aluksi melko maltillisella määrällä tuotteita. Katsotaan, saavuttaako Ruotsi-viikko aseman säännöllisesti toistuvana maateemana, Aalto kertoo.
Suomi-viikot Ruotsissa inspiraationa
Ruotsi-viikot ovat uusi juttu, mutta Suomi-viikkoja sen sijaan on jo pitkään vietetty Ruotsissa. Suomi-viikot ovatkin yksi naapurimaamme suosituimmista maateemoista. Suomi-viikolla asiakkaat löytävät Ruotsin Lidleistä suomalaisten valmistajien tuotteita, kuten leikkeleitä ja makkaroita, vispipuuroa, kaalikääryleitä, riisipiirakoita ja makeisia. Menestyksekkäät Suomi-viikot ovat olleet inspiraationa Ruotsi-viikolle.
– Suomi-viikot ovat Ruotsissa varma hitti, ja tästä syntyi ajatus Ruotsi-viikoista Suomessa. Ruotsalaiset kollegamme maistattivat meille oman maansa herkkujaan, joista valitsimme parhaat nyt myytäväksi. On erittäin mielenkiintoista nähdä, mitkä ovat suomalaisten suosikkituotteet ja saako Ruotsi-viikko samanlaisen suosion meillä kuin Suomi-viikko Ruotsissa! Aalto pohtii.
Ruotsi-teemaviikko on kaikissa Lidleissä Hangosta Sodankylään torstaista 27.2. alkaen.
*Lähde: Tilastokeskus
Avainsanat
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Tuotantoeläinten hyvinvointi kiinnostaa, kunhan siitä ei tarvitse maksaa ekstraa – Lidl ryhtyi toimeen8.10.2025 08:17:00 EEST | Tiedote
76 prosenttia kuluttajista pitää tuotantoeläinten hyvinvointia tärkeänä, mutta harva on kuitenkaan valmis maksamaan juurikaan lisähintaa tuotteesta, jossa hyvinvointi on todennettu. Vain kahdeksan prosenttia kuluttajista tunnistaa eläinten hyvinvoinnista kertovan ELVI-pakkausmerkin.* Lidl haluaa tehdä hyvinvoivan lehmän tuotteista houkuttelevamman vaihtoehdon, ja on laskenut kotimaisten ELVI-merkittyjen tuotteiden hinnat jopa 13 prosentilla.
Lidl on kasvattanut valikoimaansa 20 prosentilla – vakiovalikoimassa nyt 3000 tuotetta7.10.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Lidl on laajentanut valikoimaansa jopa 500 uudella tuotteella. Kattavampi valikoima vastaa suoraan asiakkaiden toiveeseen saada kaikki tarvittava yhdestä ostopaikasta. Hyllyissä on nyt entistä enemmän kotimaisia tuotteita suosituilta Lidlin omilta merkeiltä sekä tutuilta brändeiltä.
Lidl vakiinnuttaa paistopisteen ilta-alen – hävikki väheni yli 15 %3.10.2025 14:11:00 EEST | Tiedote
Lidlin paistopisteellä testattiin kesän ja alkusyksyn ajan ilta-alennusta, jossa tuotteet myytiin puoleen hintaan ennen sulkemista. Testi oli onnistunut, joten paistopisteen ilta-ale on vakiinnutettu pysyväksi toimintamalliksi kaikissa Lidleissä. Asiakkaat saavat siis paistopisteen tuotteet puoleen hintaan myymälän viimeisenä aukiolotuntina.
Toivottu ominaisuus Lidlin verkkosivulle: kampanjatuotteiden ajantasaiset saatavuustiedot2.10.2025 12:56:13 EEST | Tiedote
Lidlin haluttuja käyttötavaratuotteita saapuu myymälöihin aina rajattu erä, ja moni suosikkituote myydään nopeasti loppuun. Lidlin verkkosivulta voi tästä lähtien tarkistaa oman suosikkituotteen saatavuustilanteen eri myymälöissä.
Vuosi 2025 on määräaika monelle vastuullisuustavoitteelle – Lidlissä vastuullisuustyö etenee suunnitellusti25.9.2025 12:17:28 EEST | Tiedote
Lidl on julkaissut tiedot vastuullisuustyönsä etenemisestä tilikaudelta 2024. Useissa vastuullisuustavoitteissa maali on jo nurkan takana, kun tavoitevuodeksi on kirjattu 2025. Tavoitteet kuluvan tilikauden loppuun mennessä löytyvät esimerkiksi uusiutuvan polttoaineen käytölle sekä suolan ja sokerin vähentämiselle. Tavoitteita on saavutettu hyvässä vauhdissa, mutta osassa riittää vielä kirittävää loppuvuodelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme