Ensimmäistä kertaa Lidleissä: uutena maateemana rakkaan naapurimaan Ruotsin viikot
Lidl on tunnettu viikoittain vaihtuvista maateemoistaan, jolloin myyntiin tuodaan iso satsi eri ruokakulttuurien tuotteita eräluontoisesti. Suomalaisten suosikkeja ovat Aasian, Italian ja Kreikan viikot, ja nyt näille on tulossa haastaja. Uusi maateema valtaa Lidlit torstaina 27.2.: myymälöissä vietetään ensimmäistä kertaa ikinä Ruotsi-viikkoja. Innoituksena tälle on Ruotsin Lidleissä jo pitkään olleet Suomi-viikot, jotka ovat meren toisella puolen yksi suosituimmista maateemoista.

Lidlien hyllyt täyttyvät tällä viikolla rakkaan naapurimaan herkuista, kun Ruotsi-viikko valtaa myymälät. Asiakkaat löytävät hyllyiltä muun muassa janssoninkiusausta, mätikastiketta, näkkileipää, hedelmäkala-karkkeja, mustikkajäätelöä, kaakao-kaurapalloja ja kardemummakorppuja.
– Lidl goes Tre Kronor! On jopa vähän yllättävää, että vietämme vasta nyt ensimmäisiä Ruotsi-viikkoja. Suomalaisten toiseksi suosituin matkustuskohde ulkomailla on Ruotsi*, ja monilla suomalaisilla on ruotsinmatkoiltaan herkullisia makumuistoja. Nyt ei tarvitse lähteä näiden perässä meren toiselle puolen, vaan niitä saa omasta lähi-Lidlistä. Suomessa myös asuu paljon ruotsalaisia, jotka saavat nyt kotimaansa antimia lähikaupasta, kertoo Lidlin kampanjoinnin ja markkinoinnin johtaja Meri Aalto.
Ruotsi-viikon tuotteet on valmistettu Ruotsissa, ja niitä tulee myyntiin noin kolmenkymmenen tuotteen satsi. Kyseessä on kokonaan uusi maateema, joka tulee nyt ensi kertaa myyntiin Suomen lisäksi myös Tanskassa ja Iso-Britanniassa.
– Testaamme Ruotsi-viikon suosiota aluksi melko maltillisella määrällä tuotteita. Katsotaan, saavuttaako Ruotsi-viikko aseman säännöllisesti toistuvana maateemana, Aalto kertoo.
Suomi-viikot Ruotsissa inspiraationa
Ruotsi-viikot ovat uusi juttu, mutta Suomi-viikkoja sen sijaan on jo pitkään vietetty Ruotsissa. Suomi-viikot ovatkin yksi naapurimaamme suosituimmista maateemoista. Suomi-viikolla asiakkaat löytävät Ruotsin Lidleistä suomalaisten valmistajien tuotteita, kuten leikkeleitä ja makkaroita, vispipuuroa, kaalikääryleitä, riisipiirakoita ja makeisia. Menestyksekkäät Suomi-viikot ovat olleet inspiraationa Ruotsi-viikolle.
– Suomi-viikot ovat Ruotsissa varma hitti, ja tästä syntyi ajatus Ruotsi-viikoista Suomessa. Ruotsalaiset kollegamme maistattivat meille oman maansa herkkujaan, joista valitsimme parhaat nyt myytäväksi. On erittäin mielenkiintoista nähdä, mitkä ovat suomalaisten suosikkituotteet ja saako Ruotsi-viikko samanlaisen suosion meillä kuin Suomi-viikko Ruotsissa! Aalto pohtii.
Ruotsi-teemaviikko on kaikissa Lidleissä Hangosta Sodankylään torstaista 27.2. alkaen.
*Lähde: Tilastokeskus
Avainsanat
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme