Ensimmäistä kertaa Lidleissä: uutena maateemana rakkaan naapurimaan Ruotsin viikot
Lidl on tunnettu viikoittain vaihtuvista maateemoistaan, jolloin myyntiin tuodaan iso satsi eri ruokakulttuurien tuotteita eräluontoisesti. Suomalaisten suosikkeja ovat Aasian, Italian ja Kreikan viikot, ja nyt näille on tulossa haastaja. Uusi maateema valtaa Lidlit torstaina 27.2.: myymälöissä vietetään ensimmäistä kertaa ikinä Ruotsi-viikkoja. Innoituksena tälle on Ruotsin Lidleissä jo pitkään olleet Suomi-viikot, jotka ovat meren toisella puolen yksi suosituimmista maateemoista.

Lidlien hyllyt täyttyvät tällä viikolla rakkaan naapurimaan herkuista, kun Ruotsi-viikko valtaa myymälät. Asiakkaat löytävät hyllyiltä muun muassa janssoninkiusausta, mätikastiketta, näkkileipää, hedelmäkala-karkkeja, mustikkajäätelöä, kaakao-kaurapalloja ja kardemummakorppuja.
– Lidl goes Tre Kronor! On jopa vähän yllättävää, että vietämme vasta nyt ensimmäisiä Ruotsi-viikkoja. Suomalaisten toiseksi suosituin matkustuskohde ulkomailla on Ruotsi*, ja monilla suomalaisilla on ruotsinmatkoiltaan herkullisia makumuistoja. Nyt ei tarvitse lähteä näiden perässä meren toiselle puolen, vaan niitä saa omasta lähi-Lidlistä. Suomessa myös asuu paljon ruotsalaisia, jotka saavat nyt kotimaansa antimia lähikaupasta, kertoo Lidlin kampanjoinnin ja markkinoinnin johtaja Meri Aalto.
Ruotsi-viikon tuotteet on valmistettu Ruotsissa, ja niitä tulee myyntiin noin kolmenkymmenen tuotteen satsi. Kyseessä on kokonaan uusi maateema, joka tulee nyt ensi kertaa myyntiin Suomen lisäksi myös Tanskassa ja Iso-Britanniassa.
– Testaamme Ruotsi-viikon suosiota aluksi melko maltillisella määrällä tuotteita. Katsotaan, saavuttaako Ruotsi-viikko aseman säännöllisesti toistuvana maateemana, Aalto kertoo.
Suomi-viikot Ruotsissa inspiraationa
Ruotsi-viikot ovat uusi juttu, mutta Suomi-viikkoja sen sijaan on jo pitkään vietetty Ruotsissa. Suomi-viikot ovatkin yksi naapurimaamme suosituimmista maateemoista. Suomi-viikolla asiakkaat löytävät Ruotsin Lidleistä suomalaisten valmistajien tuotteita, kuten leikkeleitä ja makkaroita, vispipuuroa, kaalikääryleitä, riisipiirakoita ja makeisia. Menestyksekkäät Suomi-viikot ovat olleet inspiraationa Ruotsi-viikolle.
– Suomi-viikot ovat Ruotsissa varma hitti, ja tästä syntyi ajatus Ruotsi-viikoista Suomessa. Ruotsalaiset kollegamme maistattivat meille oman maansa herkkujaan, joista valitsimme parhaat nyt myytäväksi. On erittäin mielenkiintoista nähdä, mitkä ovat suomalaisten suosikkituotteet ja saako Ruotsi-viikko samanlaisen suosion meillä kuin Suomi-viikko Ruotsissa! Aalto pohtii.
Ruotsi-teemaviikko on kaikissa Lidleissä Hangosta Sodankylään torstaista 27.2. alkaen.
*Lähde: Tilastokeskus
Avainsanat
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Näin koulujen alku näkyy ruokakaupassa7.8.2025 12:41:28 EEST | Tiedote
Ruokakaupan myynneistä näkee, mitä suomalaisessa yhteiskunnassa on meneillään. Nyt kun kesälomat päättyvät ja jälkikasvu menee kouluun, myös kaupassakäynti muuttuu ja sieltä ostetaan eri asioita. Arjen alkaessa ostoskärryt täyttyvät arkisista tuotteista ja kaupassa asioidaan eri aikaan kesään verrattuna. Kaupasta tarttuu elokuussa mukaan enemmän esimerkiksi valmisruokia ja välipaloja arjen kiireisiin.
Kesän suosituimpaan työpaikkaan haussa kuutisenkymmentä uutta työntekijää6.8.2025 12:28:42 EEST | Tiedote
Lidl hakee kymmeniä myyjiä ja useita vuoropäälliköitä myymälöihin eri puolille Suomea. Syksyn saapuessa monet työntekijät palaavat esimerkiksi opintojen pariin tai muuttavat, joten uusille työntekijöille on tarvetta. Työntekijöitä haetaan Torniosta Hankoon ja paikat aukeavat hakuun elokuun aikana.
Päivässä loppuunmyyty Dubai-suklaa tekee paluun Lidleihin30.7.2025 09:57:16 EEST | Tiedote
Dubai-suklaa on saavuttanut suuren hypen, jolle ei näy loppua. Keväällä Lidleissä myytiin iso erä someilmiöksi noussutta Dubai-suklaata loppuun päivässä. Asiakkaat ovat kovasti kyselleet uuden Dubai-suklaaerän perään, ja nyt sitä taas saa. Torstaina 31.7. odotettu uusi erä Dubai-suklaata löytyy vihdoin kaikkien Lidl-myymälöiden hyllyiltä.
Iisalmen uuden Lidlin avajaisia vietetään 24.7.23.7.2025 08:34:00 EEST | Tiedote
Iisalmessa päästään torstaina asioimaan upouudessa Lidlissä, kun nykyinen myymälä kauppakeskus Iisassa suljetaan ja myymälä muuttaa uuteen osoitteeseen torstaina 24.7. Uusi myymälä on asiakkaille monin tavoin parempi: siellä odottavat laajempi valikoima ja asiointia nopeuttavat pikakassat sekä sähköautojen latauspiste.
Kasvisruoan suosio kasvaa – Lidl vastaa kysyntään kesän vegeviikolla17.7.2025 12:57:50 EEST | Tiedote
Toukokuussa kasvipohjaisia tuotteita ostettiin Lidleissä yli 13 prosenttia enemmän kuin edellisvuoden toukokuussa. Lidl on pyrkinyt murtamaan kasvisruoan erityisruokavalioleimaa ja tekemään kasvisruoasta osan myös sekasyöjien arkea. Tukeakseen tätä kehitystä Lidl käynnistää vuoden kolmannen vegeviikon, jonka valikoima painottuu grillattaviin kasvipohjaisiin kesäherkkuihin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme